בריאות

"חיסון נגד סרטן תוך 8 שנים": בני הזוג שעצרו את הקורונה בהבטחה מפתיעה

בני הזוג שעזרו לפתח חיסון נגד קורונה אומרים כי חיסון נגד סרטן עשוי להיות זמין עד שנת 2030


19/10/22 | כ"ד תשרי התשפ"ג
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בני הזוג שעבדו עם חברת פייזר לפיתוח חיסון נגד קורונה חוזים כי חיסון נגד סרטן עשוי להיות זמין כבר בעשור הקרוב.

 

ד"ר אוגור סאהין בן ה-55 וד"ר אוזלם טורצי בת ה-53, בני הזוג שהקימו את חברת הביוטכנולוגיה BioNTech , אמרו במהלך ראיון לערוץ BBC כי הם מרגישים "שתרופה לסרטן או לשינוי חייהם של חולי סרטן, נמצאת בהישג ידנו". על פי ד"ר סאהין, החיסון עשוי להיות זמין תוך 8 שנים בלבד - אפילו עוד לפני שנת 2030.

 

התקווה היא שחיסון שנמצא כעת בפיתוח יאמן את הגוף לזהות ולתקוף סוגי סרטן באמצעות טכנולוגיית mRNA . "המטרה שיש לנו היא שנוכל להשתמש בגישת החיסון האישי כדי להבטיח שמיד לאחר ניתוח הגידול, המטופלים יקבלו חיסון מותאם אישית, שתגרום לתגובה חיסונית כדי שתאי ה-T בגוף המטופל יוכלו לסנן את תאי גידול שנותרו ובאופן אידיאלי לחסל את תאי הגידול", כך אמר ד"ר סאהין.

 

ביוני 2021 דווח כי המטופל הראשון בניסוי שלב II בחיסון נגד סרטן קיבל את המנה הראשונה שלו. בטיפול משתתפים 120 חולים ועל רקע התוצאות שנצפו בשלב הראשון של הניסוי, יש תקווה גדולה שהיום בו ימצא חיסון לסרטן לא רחוק.

 

חברת "ביונטק" התמקדה במקור בפיתוח טכנולוגיות לטיפול בסרטן. ד"ר טורצי אמרה כי הניסיון שלהם בעבודה במחלקות סרטן כרופאים צעירים, שהיו מתוסכלים מכך שהם לא יכולים להציע טיפול לחולים אונקולוגיים, הניע אותם לעבודתם בחקר הסרטן. העבודה הזו הייתה הרוח הגבית לפיתוח חיסון הקורונה, שכעת עוזר להם במחקר הסרטן.

 

"כל מה שלמדנו על המערכת החיסונית ועל מה שאנחנו משיגים עם חיסון נגד סרטן מראה, באופן עקרוני, את הפעילות הברורה - אנחנו יכולים לעורר את תאי ה-T ההורגים האלה, אנחנו יכולים לכוון אותם", הסבירה והוסיפה כי נותר לראות כיצד הרופאים ישתמשו בסוגים אחרים של התערבויות רפואיות בשילוב עם החיסון ומה עוד צריך לתקן כדי להבטיח שהחולים ירפאו. "כל שלב וכל חולה שאנו מטפלים בניסויי הסרטן האלה עוזרים לנו להבין יותר על מה אנחנו נגד ואיך לטפל בזה".

 

לפרקי תהילים לרפואה, לחצו כאן

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות