בריאות

החורף התחיל? אלו הירקות והפירות שכדאי לכם לאכול

מהם הירקות והפירות הכי בריאים לאכול בחורף הקר וכיצד הם יכולים להשפיע על המערכת החיסונית שלנו? לקרוא ולשמור (וגם ליישם)


19/10/22 | כ"ד תשרי התשפ"ג
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הקיץ הסתיים באופן רשמי והחורף כבר בפתח. זה בדיוק הזמן לשפר את התזונה שלכם עם ירקות ופירות שיכולים להיטיב עם המערכת החיסונית שלכם, במיוחד בתקופה של שפעת ווירוסים שונים. אז מה כדאי לכם להכניס לסל הקניות?

 

תרד

תרד מכיל ברזל, סידן, סיבים, ויטמינים וכו'. זה הירקות הפופולרי עבור סוכרתיים והוא אף סומן על ידי איגוד הסוכרת האמריקני (ADA) כמזון על עבור סוכרתיים סוג 1 וסוג 2.

 

ברוקולי

ברוקולי עוזר לקדם בריאות טובה, בין אם הוא מבושל או מוקפץ. הוא מסייע לניקוי רעלים, שיקום הכבד והפחתת הסיכוי לסרטן והוא בעל ריכוז גבוה של נוגדי חימצון, ויטמינים ומינרלים. בנוסף, ברוקולי עשיר בוויטמין C ובסידן. גם ירק זה הוא תוספת מושלמת בדיאטה של סוכרתיים.

 

אבוקדו

אבוקדו מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים שתורמים להורדת הכולסטרול הרע והעלאת הכולסטרול הטוב. הוא מצוין לבעלי לחץ דם גבוה משום שהוא תורם לאיזון לחץ הדם בזכות כמות גבוהה של אשלגן וכמות קטנה של נתרן. אבוקדו גם עשיר מאוד גם בוויטמינים A, B, C, E, K וחומצה פולית ומכיל מינרלים חשובים כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן.

 

כרובית

כרובית היא ירק ממשפחת המצליבים ומהווה תחליף בריא ודיאטטי לפירה, אורז ועוד. צריכה גבוהה של ירקות מצליבים עשויה להפחית את הסיכון למוות ממחלות לב וכלי דם בכ-30 אחוזים. כמו כן, כרובית עשירה בפיטוכימיקלים שמסייעים לגוף להתגונן מפני סרטן.

 

כרוב

הכרוב עשיר בוויטמינים, מינרלים, סיבים, נוגדי חמצון ותרכובות צמחיות חזקות. כמו כן, הכרוב עשיר בויטמין B, סידן, נחושת, מנגן, אשלגן ומגנזיום, ועמוס בנוגדי חמצון בעלי השפעות אנטי דלקתיות חזקות.

 

גזר

גזר מהווה מקור מצוין לבטא קרוטן, אותו ניתן להמיר בויטמין A בגוף. גזר חיוני לבריאות העין וחשוב גם לתפקוד מערכת החיסון ובילדים לצמיחה והתפתחות תקינה.

 

פטרוזיליה

הפטרוזיליה מלאה בחומרים מזינים. כ-30 גרם פטרוזיליה ממלאים את הצריכה היומית המומלצת של ויטמין K ולמעלה ממחצית הצריכה היומית המומלצת של ויטמין C. יש בה גם בטא קרוטן, חומצה פולית, ברזל, סידן ואשלגן. פטרוזיליה היא מקור מצוין לפלבנואידים, שעשויים להועיל במיוחד בעיכוב אובדן זיכרון ושינויים הקשורים לגיל במוח.

 

בטטה

הבטטה עשירה בבטא קרוטן, מגנזיום וברזל. היא מפחיתה את הסיכון לסרטן הפה, הלוע והריאות, שומרת על רמות לחץ דם תקינות ומפחיתה את הכולסטרול הרע בדם.

 

תפוחים

מחקרים אפידמיולוגיים מצאו קשר בין צריכת תפוחי עץ ובין סיכון מופחת לחלות בסוגים מסויימים של סרטן, מחלות לב וכלי דם, אסתמה וסוכרת. עם זאת, חשוב לשטוף אותם היטב לפני האכילה כי הם מרוססים בחומרי הדברה.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות