בריאות

אסור לאכול בשר בדיאטה? 9 מיתוסים על בשר שחשוב שתדעו

יש כל כך הרבה מיתוסים על בשר, אלא שרובם אינם נכונים בכלל. הבשר מזיק ללב, מכיל כמויות גבוהות של כולסטרול ואסור לאכילה בדיאטה הם רק חלק מרשימה ארוכה. להלן מספר מיתוסים על בשר שמצאנו ברחבי הרשת


13/09/22 | י"ז אלול התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מיתוס: בשר בקר משמין

תלוי בנתח. בשר הבקר מתחלק ל-18 נתחים בעלי ערכים תזונתיים שונים. החלקים הקדמיים, כמו האנטריקוט והצלעות, אכן בעלי אחוז שומן יחסית גבוה (כ-15%), אבל החלקים האחוריים, כגון חזה, צלי כתף, סינטה ופילה, הם בעלי אחוז שומן נמוך לאחר הסרת השומן הנראה לעין. עם זאת, מומלץ להכין את הבשר בבישול או צלייה ללא כמויות גדולות של שמן. לכן אם אתם שוקלים להפסיק לאכול בשר בקר בגלל שיקולים של אחוזי שומן, אין צורך לעשות זאת.

מיתוס: אין אלטרנטיבות לבשר

ישנו מיתוס שאומר שבלי בשר אין חלבון ושאין אלטרנטיבות לבשר. האמת היא שישנן חלופות רבות לבשר או לעוף. דווקא רבות מהן דלות בשומן רווי ולכן הן בריאות יותר. במוצרי חלב וביצים יש כמויות יפות של חלבון, כמו גם בסויה, אגוזים וקטניות. על פי ד"ר מיכל גילאון, דיאטנית קלינית, שילוב בין קטניות ודגנים, כמו לדוגמא במג'דרה או בפיתה עם חומוס, יכול ליצור השלמה שתקזז לגמרי את הוויתור על מוצרים מן החי.

מיתוס: לבשר טרי ובשר קפוא יש אותם ערכים תזונתיים

לא נכון. בשר טרי מכיל יותר מינרלים וויטמינים מבשר קפוא. זאת משום ש-30% מהויטמינים והמינרלים שבבשר נהרסים בתהליך ההקפאה. בנוסף, כאשר מפשירים את הבשר, מופרשים נוזלים שמכילים רכיבי תזונה חיוניים.

מיתוס: בלי בשר יש אנמיה

לא נכון. חוסר בברזל קיים גם אצל אנשים שאינם צמחוניים. אפשר להגיע לכמות מספקת של ברזל עם תפריט צמחוני. הברזל מהצומח נמצא בעלים ירוקים, דגנים, קטניות וחלק מהפירות היבשים.

מיתוס: חלבונים לא משמינים אז אוכלים בשר כמה שרוצים

לא נכון. מחקר שפורסם בירחון מדעי קבע שכל אכילת יתר, גם אם היא מבוססת ברובה על חלבון, יכולה לגרום לעלייה במשקל.

מיתוס: בשר בקר מכיל כמויות גבוהות של כולסטרול

גם פה, הכל תלוי בנתח הבשר. ב-100 ג' סינטה, לאחר הסרת השומן הנראה לעין, יש 50 מ"ג כולסטרול לעומת 100 ג' של חזה עוף מבושל שבו יש 85 מ"ג כולסטרול. ונתון יותר מפתיע – בביצה אחת מבושלת יש בין 250 ל-300 מ"ג כולסטרול.

מיתוס: אכילת בשר מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב וסוכרת

נכון חלקית, תלוי בסוג הבשר. על פי מחקר, שנערך בבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד, אכילת בשר מעובד, כמו נקניקים ונקניקיות, אכן קשורה בסיכון גבוה לחלות במחלות לב וסוכרת, אולם אכילת בשר בלתי מעובד אינה קשורה בתחלואה גבוהה יותר.

מיתוס: בלי בשר צורכים יותר פחמימות ומשמינים

לא נכון. תזונה צמחונית אכן יותר עשירה בפחמימות אבל אם יודעים להעשיר את התפריט בפחמימות מורכבות יותר, שמכילות כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, ניתן להרוויח הרבה יותר ועל הדרך לחסוך בשומן רווי וכולסטרול.

מיתוס: אסור לאכול בשר בקר בדיאטה

לא נכון. נתחים רזים של בשר בקר טרי מתאימים כחלק מדיאטה לירידה במשקל. כשעושים דיאטה מסוג זה, מפחיתים את מספר הקלוריות שאוכלים ולכן לא תמיד מקבלים את הכמויות הדרושות לגוף של ויטמינים ומינרלים. מסיבה זו חשוב להקפיד לבחור מזונות עם צפיפות תזונתית גבוהה, כמו נתחים רזים של בשר בקר טרי, שמהווים מקור מצוין לחלבון איכותי, ברזל, ויטמין B12 ואבץ.


 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות