בריאות

נס במטבח: טעמה מהתבשיל שהכינה – והגיעה לחדר מיון

אישה בשנות ה-50 לחייה טעמה מן התבשיל שהכינה אך סיימה את יומה בחדר הניתוחים. "אני מודה לאלוהים ולצוות שטיפל בי. אני מרגישה שניתנה לי הזדמנות נוספת לחיות", אמרה


19/09/22 | כ"ג אלול התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

חולוד להואני בת ה-52, תושבת עראבה שבצפון הארץ, בישלה בצהריים מרק בשר. לקראת סיום, החליטה חולוד לטעום מהמרק, אך אותה טעימה כמעט עלתה לה בחייה. "כשטעמתי הרגשתי שמשהו נתקע לי בגרון אבל לא חשבתי שזה רציני ולא תיארתי לעצמי שהמצב יתפתח לכל כך מסוכן", היא סיפרה.

בעלה של חולוד הבחין שאשתו מתקשה לבלוע והחל לטפוח על גבה, אך זה לא עזר. במשך שעתיים הרגישה חולוד אי נוחות בגרון עד שהחליטה להתייעץ עם רופא המשפחה שלה שהפנה אותה לחדר המיון בדחיפות. חולוד הגיעה למרכז הרפואי פדה-פוריה, ובצילום הרנטגן התגלה דבר מפליא – עצם באורך של 5 ס"מ הייתה תקועה לה בוושט. "בצילום CT נראתה עצם ארוכה שנתקעה לרוחב", הסביר ד"ר אחמד ספדי, מנהל יחידת אף אוזן גרון וניתוחי צוואר. "העצם החדה יצרה חור בוושט הצווארי ונתקעה במעטפת של עורק התרדמה הימני (הקרוטיד). המצב שנוצר היה מאד מורכב ומאתגר, אך הודות לאבחון המהיר, שיתוף הפעולה בין הצוותים והטיפול המקצועי, הצלחנו להציל את המטופלת".

ד"ר אורי ויזל, מנהל יחידת ניתוחי חזה וושט, אמר: "אנשים בולעים גופים זרים ולעיתים אנחנו נתקלים במקרים של אנשים שנחנקים מחתיכת בשר. אלא שהמקרה הזה היה יוצא דופן ומסוכן במיוחד מאחר והעצם הארוכה חדרה את הוושט. מעבר לחור שנוצר, היה חשש ממשי שהעצם תחדור לעורק ראשי ותביא לדימום משמעותי בצוואר, דבר העלול לגרום לסכנת חיים".

חולוד הובהלה לחדר הניתוח, שם חילצו הרופאים את העצם התקועה ותיקנו את החור שנוצר בוושט הצווארי, ברוך השם ללא סיבוכים נוספים. "אני מודה לאלוהים ולצוות המעולה שניתח אותי וטיפל בי", אמרה חולוד, "אני מרגישה שניתנה לי הזדמנות נוספת לחיות".

(תמונת אילוסטרציה)

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות