וידאו

צפו במסר של ניצול הפיגוע בבית הכנסת, הרב גולדשטיין, בנאומו בבית הלבן

דבריו של הרב גולדשטיין הותירו על נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, רושם עז כל כך עד כי ביקש ממנו לשאת דברים בבית הלבן


05/05/19 | ל' ניסן התשע"ט
דונלד טראמפ

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ביום ה' האחרון, הוזמן לבית הלבן, במסגרת יום התפילה הלאומי, הרב ישראל גולדשטיין, אשר נפצע בפיגוע שהתרחש בשבת הקודמת בבית הכנסת בקליפורניה, בו נהרגה לורי גילברט קיי.  יום התפילה הלאומי מצויין בארצות הברית כבר 67 שנה, ובו מתבקשים אזרחי ארצות הברית להתפלל לאלוהים.

הרב לא אמור היה לנאום בטקס, אך הנשיא שהתרשם ממנו מאוד בשיחת הטלפון שערכו בעקבות הפיגוע, ניצל את ההזדמנות וביקש ממנו לשאת דברים: "אנו מתכבדים לארח כאן מישהו שיצא לי להכיר אותו מעט בשיחה טלפונית שהייתה לי איתו, שהייתה אמורה להיות שיחה של דקה במטרה להביע את צערנו והכרת התודה כלפיו והפכה לשיחה של עשרים וחמש דקות. הוא אדם חם ויוצא מהכלל, הרב ישראל גולדשטיין.זה לא תוכנן מראש, אבל אני רוצה להזמין אותך הנה כי אף אחד לא הביע את העוצמה והיופי של מה שאתה מייצג כפי שאתה עשית זאת. אני מאוד מעריך את זה כבוד הרב, אני יודע שאתה כאן עם הבן והאח שלך, בבקשה בוא הנה ותאמר כמה מילים".

הרב עלה לבימה ואמר את הדברים הבאים: "רק לפני חמישה ימים, בשבת בבוקר, ראיתי בעייני את החושך הכי גדול מעולם, בבית שלנו בבית חבד, ראיתי אותו פנים מול פנים והייתי צריך להחליט עם לברוח ומתחבא או עומד חזק ונלחם ומגן על כל מי שהיה שם. אנחנו לא יכולים לשלוט מה אחרים עושים, אבל אנחנו יכולים לשלוט באיך נגיב. רבי היקר רבי מנחם מנדל שניארוסון (כ"ק מרן האדמו"ר מחב"ד זצוק"ל) אמר לי, איך שאנחנו מגיבים לחושך זה באור. ברגע ההוא קיבלתי את ההחלטה שלא משנה מה קורה לי, אני הולך להציל כמה שיותר אנשים שאפשר.

אני הייתי צריך להיות מת עכשיו על בסיס חוקי הסטטיסטיקה, הייתי בקו האש, האצבעות שלי התפוצצו, אבל אני לא נעצרתי, הרבי לימד אותי שכיהודי אתה חייל של ה' ואתה צריך לעמוד חזק ומהר ולעשות כל מה שצריך כדי לשנות את העולם. החיים שלי השתנה לתמיד, אבל הם השתנו כדי שאני אוכל לשנות, כדי שאני אוכל לעזור לאחרים ללמוד איך להיות חזקים. הרבה שאלו אותי איך אנחנו הולכים מכאן, אמרתי שאני למדתי מהרבי אחרי שרונלד רייגן נורה (נשיא ארצות הברית לשעבר) שאנחנו צריכים לחזור לבסיס ולהחריז על דקת דומיה בכל בתי הספר כדי שהילדים ילמדו שיש עוד טוב בעולם.

אני רוצה להודות לארצות הברית של אמריקה, אני רוצה להודות לנשיא היקר שלנו על שהיה כמו שאנחנו אומרים באידיש 'מענטש'. אדוני הנשיא, כשאתה התקשרת אלי הייתי בבית והיית הבן הראשון שהתחיל את ההחלמה שלי, אתה מרפאה אנשים בזמנים הכי גרועים, אני כל כך מודה לך על זה. עזרת לי להביא כבוד לגברת לורי קיי, אישה בת 60 שהייתה חברה בקהילה שלנו ב-25 שנים האחרונות, התנדבה ועבדה בארגון שסייע לילדים מיוחדים. אנחנו נעשה צעדה שתוכיח כי שום דבר לא יעצור אותנו".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא וידאו
X
  • © כל הזכויות שמורות