רבי חיים מוולוז’ין

כיצד זכה רבי חיים מוולוז’ין בחתן שרצה לבתו?

כיצד זכה רבי חיים מוולוז'ין בחתן שרצה לבתו למרות סירובה של אמו?


17/06/19 | י"ד סיון התשע"ט
רבי חיים מוולוז’ין

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בישיבתו של רבי חיים מוולוז'ין זצ"ל למד בחור כליל המעלות, שרבי חיים רצה אותו כחתן לבתו. באחד הימים הגיעה אמו של הבחור לישיבה, כדי להתעניין אודות בנה. היא פנתה לאשת הרב וביקשה ממנה לשאול את בעלה. בחלוף מספר דקות הודיעה לה הרבנית כי ראש הישיבה משבח מאד את בנה, עד כדי כך שהוא מעוניין בו לחתן! האם לא הייתה מעוניינת שבנה יתחתן, וסירבה בכל תוקף להצעת השידוך.

כשחזרה האישה לביתה, נשבר גלגל העגלה בה נסעה ובעל העגלה נאלץ לעמול קשה כדי לתקנו. לאחר נסיעה קצרה נוספת, נשבר החלק המחבר בין הסוס לבין העגלה ושוב נאלץ בעל העגלה לעמול זמן רב כדי לתקנו. כעבור נסיעה קצרה נוספת הסוס מת. האישה הבינה מה קורה כאן, וביקשה מהעגלון לקנות סוס חדש ולשוב לוולוז'ין. נכנסה האישה לחדרו של רבי חיים דפקה על השולחן ואמרה: "רבי, האם זו חכמה ללכת בכוח?"

רבי חיים לא הבין על מה היא מדברת, והיא סיפרה לו על כל הקורות אותם בדרך, "כל זאת בגלל הקפידא של הרבי על כך שסירבתי להצעת השידוך שהציע לי" אמרה.

השיב לה רבי חיים: "חס ושלום! אין לי כל קפידא עלייך! אם את לא רוצה את השידוך, גם אני איני רוצה בו! סעי לביתך לחיים ולשלום, ויהי רצון שלא תארע לך שום תקלה בדרך".

בחלוף חצי שנה ביקש רבי חיים מאשתו: "סעי לאותה אישה, ותאמרי לה כי אנו מעוניינים מאד בשידוך בנה. אם היא תסכים, את יכולה לקיים את השידוך גם בלעדיי".

הרבנית נסעה לאמו של הבחור, והחלה לדבר עמה סחור סחור, עד שהשחילה את דבר השידוך ואמרה: "ראש הישיבה מעוניין בבנך כחתן לבתו".

לתדהמתה הרבה השיבה האישה: "איזה אושר זה בשבילי ובשביל בני לזכות להשתדך עם בת כה חשובה! בוודאי גם אני וגם בני מסכימים לשידוך".

כששבה לוולוז'ין שאלה הרבנית את בעלה: "כיצד ידעת שהאישה תסכים לשידוך, אחרי שמעט לפני כן התנגדה לו?"

השיב רבי חיים: "לא הייתה לי כל ידיעה על כך שהיא מסכימה לשידוך. אלא שהתנא באבות (ב', ד') אומר: 'בטל רצונך מפני רצונו, כדי שיבטל רצון אחרים מפני רצונך'. אני אמנם, רציתי את השידוך אבל כשראיתי את התנגדותה הנחרצת של האמא, הבנתי שאין הפשט שהיא לא רוצה את השידוך, אלא שהקב"ה הוא זה שלא רוצה בו. לכן ביטלתי את רצוני מפני רצונו של הקב"ה וסילקתי עצמי מהשידוך. כעת ידעתי כי קורה חלקו השני של מאמר חז"ל! אחרי שהקב"ה ראה שביטלתי את רצוני מפני רצונו, הוא ביטל את רצון אחרים, את רצון האמא מפני רצוני, וכעת היא רוצה את השידוך..." ('יחי ראובן')

אין אדם שלא רוצה, הוא רוצה ורוצה אך לא תמיד מקבל את רצונו... מדוע? פשוט כי משמים לא רוצים. 

איך "משכנעים" את השמים שירצו? עליך לבטל את רצונותיך מפני רצונות שמים, לשכוח מהרצון, לבטל אותו, וכשתעשה זאת, מן השמים יבטלו את רצון האחרים מפני רצונך, וממילא יתמלא רצונך. כשאתה מתבטל כלפי שמים, מניח לבורא עולם לנתב את מסלול חייך, הוא מבטל את רצון האחרים, סולל לך את הדרך הטובה ביותר בשבילך, מנחה אותך בדרך, עוקר מכשולים ומצמיח ישועות. תפקידך לשחרר מעט את רצונך, לתת למי שמבין טוב יותר ממך לנהל את חייך, והוא ינתב אותך בדרך המלך.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא רבי חיים מוולוז’ין
X
  • © כל הזכויות שמורות