בריאות

בולעים את המסטיק לאחר לעיסתו? כדאי שתחשבו על זה שוב

אנשים רבים לא יודעים מהם המרכיבים של המסטיק אותו הם לועסים, ולא בכדי


31/07/19 | כ"ח תמוז התשע"ט
מסטיק

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אנחנו לועסים מסטיק כבר זמן מה והטעם שלו עבר, אבל בדיוק עכשיו אנחנו לא מוצאים מקום להשליך אותו ומחליטים לבלוע אותו. זו סיטואציה שכל אחד מאיתנו קרוב לוודאי נתקל בה לפחות פעם אחת, המידע הבא שנביא לכם מסביר מדוע לא כדאי לבלוע את המסטיק שלעסתם ואולי, לא כדאי ללעוס אותו כלל.

אם ניסיתם לבדוק מה מכיל המסטיק שאתם לועסים קרוב לוודאי שהרמתם ידיים ולא סתם, חברות המסטיקים לא נוהגות לפרט את כלל המרכיבים של מסטיק הלעיסה. מחקרים מצאו כי  לא מעט מרכיבי מסטיק הלעיסה מזיקים לבריאות. אותם רכיבים אינם עוברים באופן רגיל דרך מערכת העיכול שלנו אלא חודרים ישירות למחזור הדם דרך דפנות הפה.

בין הרכיבים השונים במסטיק הלעיסה הרגיל נמצאים רכיבים שמקורם לא ברור לאדם הממוצע: בסיס גומי (Gum base), חומרי טעם וריח מלאכותיים וטבעיים (Artificial and Natural Flavoring), סידן קזאין פפטון-סידן פוספט (Calcium Casein Peptone-Calcium Phosphate), אנטי אוקסידנט,  (BHT) ו-שעוות קנדלילה (Candelilla Wax). חלק מן הרכיבים הללו, ואחרים, הם חומרים המגיעים מן התעשייה (צבע, פלסטיק, לכה ועוד).

חומר נוסף השכיח ברוב המסטיקים ללעיסה הוא טיטניום דו חמצני - ממתיק על בסיס אלכוהול שאומנם אינו מכיל סוכר אך מרכיביו מסרטנים. ממתק זה, כמו ממתיקים נוספים, גורם לבעיות מעיים המתבטאות בשלשולים ויכולות לגרום גם לבעיות כרוניות.

גם הגליצרול המשמש בתעשיית המסטיקים ללעיסה ומופק מעץ האורן, מזיק לבריאות. מחקרים מצאו כי הוא גורם לקשיי נשימה להתנפחות הגרון, ועל אף שבארצות הברית השימוש בו נאסר בתעשיית המשקאות הקלים, הוא עדין מותר בתעשיית המסטיקים ללעיסה.

יצרני מסטיק רבים מוסיפים גם טלק לתרכובת הייצור על אף שנוכחותו במזון נקשרה לסרטן במחקר ותעשיית המזון ברובה החליפה אותו בקורנפלור.

 

צפו ברב עובדיה יוסף: האם מברכים על מסטיק?

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות