חנוכה

אל תמעיט בערך מעשיך הטובים

לכול מעשה שלך אור עצום השומר ומגן עליך ויזכה אותך לשכר עצום


15/01/20 | י"ח טבת התש"פ
חנוכה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רבי פתחיה היה סוחר יערות. כאשר היה ב"יחידות" אצל אדמו"ר הרש"ב - רבי שלום דב בער, אמר לו הרבי: "מכיוון שאתה נמצא הרבה ביער ולפעמים שוהה שם ימים רבים לרגל עבודתך. לכן, זכור ואל תשכח - בימי החנוכה הקרבים ובאים, טרם צאתך מביתך, קח עימך נרות לדרכך, שמא תזדקק להם". ואכן, בחג החנוכה נטל עימו החסיד נרות חנוכה גדולים ויצא לעבודתו ביער.

שעות אחדות שהה בין העצים, הלילה ירד, ורבי פתחיה עדיין ביער העבות. לפתע, צעדים מהירים קרבים אליו. פיו נסתם, ידיו ורגליו נקשרות על ידי אלמונים. הם מתחילים לחטט בכיסיו, מחפשים כסף. האחד עוסק בכיסי מכנסיו, והשני במעילו. "בודאי משימצאו השודדים את כספי, לא יהיה להם צורך בי וישחררוני", הרהר החסיד בתקווה. אבל לא כך חשבו השודדים. אחד מהם הרים גרזן לעומתו ועמד להורגו.

"מדוע? לשם מה?" התחנן החסיד על נפשו. "את כל כספי לקחתם ממני, ועתה, למה לכם להרגני? השאירוני נא לחיות".

"לא ולא!" קראו השודדים ברשעות. 

"אבל למה? מה תועלת אביא לכם במותי?" שאל החסיד.

"יודעים אנו, שברגע שתשתחרר תיגש למשטרה, תלשין עלינו ואז יתפסו אותנו. לכן, אין לנו ברירה אלא לחסל אותך" השיב אחד השודדים.

ראה החסיד האומלל שהחלטתם נחושה והנה הגיע קיצו. "אלו הם רגעי האחרונים בעולם הזה. כיצד אפרד ממנו? מהי המצווה האחרונה שאוכל לקיים כאן?" חשב לעצמו. אז הוא נזכר, "הרי יש לי נרות חנוכה, אדליקם, שלהבתם תעלה מעלה מעלה, ועימם תעלה גם נשמתי..." חשב. הוא ביקש מהשודדים את בקשתו האחרונה: להדליק נרות חנוכה. "יהודי אני, וגדול רצוני לקיים מצווה זו לפני מותי".

הסכימו השודדים לבקשתו והרשו לו למלא את רצונו. פתחו את כבליו ועמדו להסתכל מהם מעשיו לפני מותו. הוציא החסיד ברעדה את הנרות הגדולים שהביא עימו, סידרם בשורה והחל להדליקם. הוא בירך בדביקות ברכת: "להדליק נר חנוכה", ואחרי כן לחש את "הנרות הללו קודש הם..." שפתיו לחשו את המילים בעוד עיניו זלגו דמעות. השלהבות האירו למרחוק וגירשו את החושך.

באותה שעה טייל ביער האפל פריץ, רכוב על מרכבתו. ובראותו אור מנצנץ בין העצים סטה מדרכו ונטה לצידי הדרך לראות מה פשר הדבר. כשהגיע וראה את השודדים ציווה את אנשיו לתפסם ולאסרם, והחסיד רבי פתחיה ניצל.

 

כולנו זוכים לקיים מצוות ומעשים טובים. אין פרט שנעלם מעיניו של בורא עולם, הכול נרשם, הכול מתועד, מצווה קטנה שאדם עושה יכולה לזכות אותו בשכר עצום, אין לנו באמת מושג כמה פעולה קטנה שלנו עשתה רושם בשמים. אל תמעיט במעשיך הטובים, יש לכול מעשה שלך אור עצום השומר ומגן עליך ויזכה אותך לשכר עצום. אל תתעצל במעשיך הטובים, קיים עוד מצווה וחסד, תלמד עוד פרק, שכרך רב מאד.

כל הבלגה, וויתור וחסד יעניקו לך טוב, ולא רק טוב, אלא לעיתים דווקא המצווה שהנך מקיים עתה יכולה להביא לך מזור, הצלחה ולעיתים הצלת חיים. אל תזלזל בשום מעשה שלך, אולי המעשה הטוב הנקרה לפניך עכשיו יתן לך עוד חיים

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חנוכה
X
  • © כל הזכויות שמורות