קורונה

הקורונה ורשת ה 5G - חובה לקרוא

כמות השמועות שיש ברשת ונוגעות לנגיף הקורונה אינסופיות כמעט, אחת השמועות הנפוצות ביותר קושרת את התפרצות הנגיף לרשת ה 5G


16/04/20 | כ"ב ניסן התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אין לנו ספק שגם אתם קיבלתם שורה של הודעות, ברשת החברתית, בוואטסאפ או במייל, העוסקות כולן בקשר שקיים בין פריסת רשת ה-5G  להתפרצות נגיף הקורונה. אתם לא היחידים שקיבלתם את ההודעה הזו, אזרחים רבים בכל רחבי העולם מקבלים השכם והערב מידע אודות תיאוריות שונות הקושרות בין פריסת רשתות ה-5G להתפשטות הנגיף בעולם. המאמר הבא, שאנו מפרסמים באישורו של מחברו, ד"ר רועי צזנה, מנסה לעשות סדר בשמועות ולתת מענה מבוסס מדעית לכל פיסות המידע התלושות והלא מחוברות שאוגדו יחד כדי ליצור פניקה בעולם.

כמו כולנו, גם ד"ר צזנה נחשף לתיאוריות הרבות, אבל בניגוד אלינו כבעל רקע מדעי ויכולת בירור עובדות, הוא החליט לעשות מעשה:

"בשבועות האחרונים, מאז שנחשפתי לתיאוריה שמקשרת בין רשתות ה- 5G ונגיף הקורונה והתחלתי לחפש ולקרוא חומר על הנושא" במסגרת חיפושיו אחר ראשית התיאוריה, נתקל ד"ר צזנה במידע הבא:

 



"לקראת סוף ינואר, כשנגיף הקורונה רק החל לעשות כותרות בעולם, פרסם עיתון בלגי ריאיון עם רופא בשם קריס ואן קרחובן. כותרת המאמר, באותיות גדולות – "5G היא איום-קיומי, ואף אחד לא יודע על זה." שעות ספורות לאחר שהמאמר עלה לאתר, הוא הורד משם בחטף ונגנז לעולמי עד. אבל את המהדורה המודפסת של העיתון היה קשה יותר להעלים, וכך הגיעה התיאוריה לעיני כל. ואן קרחובן היה ברור בדבריו: הוא טען שרשת ה- 5G מסוכנת, אבל יותר מכך, שהיא עשויה להיות מקושרת לנגיף הקורונה.

הנגיף עדיין לא התפשט לשאר העולם באותו הזמן, וכמעט כל הנדבקים והמתים המתועדים היו מהעיר ווהאן. וראו זה פלא: בשנת 2019 הוקמו מספר מגדלי תקשורת 5G מסביב לווהאן והציפו את העיר בשידורים. קרחובן הזהיר שייתכן שיש לכך קשר לנגיף. כך נולדה תיאוריית הקונספירציה אודות הקשר בין רשת ה- 5G לנגיף הקורונה, והחלה להתפשט בעולם במהירות שעלתה בהרבה על קצב ההתפשטות של הנגיף עצמו".

 

אז איך התגלגלה תיאוריה זניחה אחת שפורסמה בעיתון ונגנזה לעולם כולו?

"בשעות המעטות שחלפו בין פרסום המאמר אונליין לבין גניזתו, הספיקו אקטיביסטים בלגיים להפיץ את הציטוטים בפייסבוק. בשלב זה, עורך העיתון שפרסם את הכתבה הבין איזה ג'יני הוא שחרר מהבקבוק, והוריד את המאמר מהאתר, עם הסבר שהסיפור והציטוטים לא היו מבוססים. זה לא עזר. ימים ספורים לאחר הפרסום המקורי בעיתון הבלגי, תיאוריית הקונספירציה כבר תורגמה לאנגלית והגיעה לעשרות עמודי פייסבוק חובבי-קונספירציות. שם היא גדלה, צמחה, הדהדה מקיר לקיר בחדרי הפייסבוק הפרטיים, ועברה הקצנה עוד יותר. לא לקח לה הרבה זמן להמריא אל מעבר לאותם חדרים חנוקים ולחלחל לתודעה הציבורית. כוכבי רשת וסלבריטאים הפיצו אותה למיליוני עוקבים, וכך היא הפכה לאמת מוגמרת עבור רבים".

 

האם מדובר ב"טלפון שבור"?

כולנו מכירים את משחק הילדים "טלפון שבור", משחק בו מילה הנלחשת לילד אחד, עוברת מאחד לשני כך שהאחרון בתור מקבל תוצאה השונה בדרך כלל מזו שנמסרה לראשון. האם גם במקרה תיאורית ה 5G מדובר בטלפון שבור? ד"ר צזנה העמיק ובדק:

"זו הייתה רק ההתחלה, מכיוון שהתיאוריה עברה מוטציות נוספות ששותפו מיליוני פעמים בעצמן ברשת. יש הטוענים שרשת ה- 5G מסוכנת לבריאות בפני עצמה. אחרים קובעים שהיא מחלישה את מערכת החיסון וכך מסייעת לווירוס להתפשט. ישנן טענות ששידורי הרשת עצמם גורמים לתסמינים הדומים לאלו של הדבקה בנגיף הקורונה. או שבעצם הנגיף הוא רק אמתלה, ודרך עבור הממשלות להשאיר את האזרחים בסגר בזמן שאנטנות 5G מוקמות מסביבם. וכמובן, ביל גייטס מעורב. הוא והאילומנאטי – אותה קבוצה מסתורית שמנסה להשמיד את האנושות מסיבות השמורות לה בלבד (אבל רבים מנסים לנחש מהן)".

 

דברים יוצאים מהרשת ויוצאים משליטה

"התוצאות לא איחרו לבוא: אנטנות 5G הושחתו בעשרותיהן בבריטניה (למרות שחלקן לא כללו עדיין טכנולוגיית 5G, אלא רק את הציוד הישן – 3G ו- 4G)[4]. אזרחים שלחו מכתבים נזעמים לממשלותיהם בדרישה לעצור את פריסת הרשת החדשה. בארצות הברית ניסה נהג קטר להשתמש ברכב המסיבי כדי לנגח ספינת בית-חולים שעגנה בנמל הסמוך. הסיבה? הוא היה משוכנע שיש כאן קונספירציה, כמובן".

 

אז מה האמת מאחורי רשת ה- 5G?
 

ראשית, חשוב להבהיר מהי בכלל אותה רשת 5G. גם על כך יש לד"ר רועי צזנה מענה פשוט ומאיר עיניים:

 

"5G היא שדרוג של רשתות התקשורת האלחוטיות הקודמות. ה- G מייצגת את המילה generation, או "דור". כלומר, רשת דור 5. הדור הראשון של רשת התקשורת האלחוטית הומצא בסוף שנות השבעים, ואיפשר להעביר בערך 2.4 קילובייט בשנייה. במילים אחרות, אם הייתם רוצים להוריד דרך הרשת הזו תמונה ברזולוציה סבירה (ונודה באמת: זה השימוש המרכזי שבני-אדם עשו ברשת האינטרנט עד להופעת אתרי הסרטים השונים), הייתם צריכים לחכות בערך 30 דקות לתמונה.

אין פלא שהעולם השתדרג בהזדמנות הראשונה לרשת מהדור השני, שהייתה מהירה פי עשרים, מה שאומר שיכולתם להוריד תמונה אחת בדקה וחצי בערך. סרטון ממוצע של עשר דקות היה עדיין לוקח לכם שעה או שתיים להוריד. אבל אז הגיע הדור השלישי, והוא כבר זה שאיפשר לכל אנשי העולם המפותח לצפות בסרטונים כאלו בסמארטפון מדי ערב, המהירות המירבית הגיעה ל- 21 מגה-בייט לשנייה, בערך. ובדור הרביעי הגענו לקצב העברת נתונים של ג'יגה-בייט שלם בשנייה.

כל הרשתות האלו מבוססות על שידור של מידע באמצעות גלים מהטלפון הסלולרי לאנטנות סלולריות, מאנטנות לאנטנות, ומאנטנות לטלפונים ולמכשירים חכמים האחרים המחוברים לאינטרנט האלחוטי.

 

אז מה בעצם עושה ה-5G?

"ההבדל המרכזי בין רשת מהדור הרביעי לדור החמישי, הוא שהעברת המידע – בקצב מסחרר של יותר ממאה ג'יגה-בייט לשנייה – נעשית באמצעות שידור גלים בתדירות גבוהה יותר. זה נשמע מפחיד, אבל למעשה מדובר בשידורים שאמורים להיות בטוחים אפילו יותר, מכיוון שהם מתקשים יותר לחצות את מחסום העור האנושי. מכיוון שהם אינם יכולים לטייל רחוק במיוחד, צריך להתקין מספר רב של נתבי 5G בערים. אין שום מחקר שמעיד על כך שהנתבים האלו – או הגלים שהם מעבירים ביניהם – מסוכנים לבני-אדם כל עוד הם ברמה סבירה.

כל דבר יכול לפגוע בנו במינון גבוה מספיק: אם תיכנסו לתא שיזוף בעוצמה גבוהה ותישארו בו כמה ימים, תיראו כמו תפוח אדמה אחרי שהייה במיקרוגל. אם תעמדו ישירות מול אנטנה סלולרית ענקית – מהסוג שמשדר בבת-אחת כמויות עצומות של קרינה – תתחילו להרגיש את העור שלכם מתחמם אחרי כמה דקות. לא מומלץ. עודף של קרינה מכל סוג יכול להיות מסוכן לבריאות, ולכן הממשלות קובעות חוקים מאד ברורים ונוקשים לגבי שידורי הרדיו והשימוש בגלים מסוגים שונים להעברת מידע.

למרות כל הטענות שמתרוצצות ברשת בנוגע לסכנה של שידורים מסמארטפונים ומרשתות אלחוטיות באופן כללי, אין עדיין שום ראיה לכך שהם מזיקים בבני-אדם. קשה להאמין בראי כל השמועות שרצות ברשת, אבל זה המצב. קרינה סלולרית ברמות שהמחוקק מאפשר לא גורמת לגידולים במוח, לא לאוטיזם, לא למחלות נפשיות ולא לאפילפסיה".

 

אז אין תיאורית קונספירציה?

וכאן מגיע ד"ר צזנה למרכז המאמר, הסיבה בגללה תיאוריה מופרכת כל כך הקושרת בין נגיף הקורונה ל 5G  התפשטה במקביל לנגיף:

"הדרך היחידה להאמין שקרינה סלולרית ברמות הקיימות כיום – או ברמות שרשתות 5G יגיעו אליהן - באמת מסוכנת, היא להניח שהממשלה נגדנו. שיש קונספירציה כנגד האזרחים מצד אלו שאמורים להגן עליהם. לא רק מצד ממשלה אחת. מצד כולן! כל ממשלות העולם מוכנות לשתף פעולה ביחד, להסתיר את המידע שיש להן על נזקי הקרינה הסלולרית, ולחכך ידיהן בהנאה כשמיליארדי בני-אדם מתמלאים בגידולים סרטניים קטלניים שיחייבו טיפולים רפואיים יקרים על חשבון משלם המיסים. כלומר, על חשבון הכלכלות הלאומיות של כל אותן מדינות. למה הממשלות מעורבות בכל הקונספירציה הנוראית הזו? למה הן מוכנות להרוג באזרחיהן ולירות לכלכלה שלהן ברגל?

תמיד יש סיכוי שקרינה כזו משפיעה על תת-אוכלוסיה מסוימת שרגישה אליה במיוחד. עוד לא הוכח קיומה של תת-אוכלוסיה כזו, אבל חשוב להמשיך לחקור ולבחון את הנושאים האלו, כדי להבין מהו סף הקרינה מסוגים שונים שמותר לבני-אדם לקלוט מהסביבה. אלא מה? זה בדיוק מה שממשלות עושות כל הזמן, כדי להגן על בריאות אזרחיהן ועל הכלכלה הלאומית. ואם הנתונים מראים שרשת 5G אינה אמורה לגרום נזק, והמדע וניסיון של עשרות שנים תומכים בכך, הרי שאפשר להבין מדוע התקבלה ההחלטה לפרוס את הרשת הזו בעולם. תמיד קיים סיכון קטן לנזק שמסתתר בין הנתונים ולא מצאנו אותו – אבל אי אפשר לשתק לגמרי את התקדמות הטכנולוגיה רק בשל החשש המתמיד הזה. במיוחד אחרי עשרות שנים של שידורים אלחוטיים שבמהלכן לא זיהינו עדיין שום השפעה בריאותית שלילית על בני-האדם.

 

דווקא יש!

"פוטין הוא תומך גדול של רשת ה- 5G. הוא מבין עד כמה היא חשובה לעתיד ושהמדינות הראשונות שמאמצות את התשתית החדשה הזו, מזניקות את עצמן קדימה, ומוודאות שלאזרחיהן יהיו חיים נוחים ובטוחים יותר בעתיד. לכן פוטין הודיע בתחילת 2019 כי רוסיה מתכוונת לפתח תשתיות מתקדמות לרשת 5G. עד 2024, פוטין יודע שרשת מסוג זה תשפר הכל. את חיי האזרחים, את שירותי הבריאות, את הביטחון הלאומי, את הטכנולוגיה בכללותה.

מצד שני, בפרסומיה של תחנת הטלוויזיה הרוסית RT America, שנשלטת לחלוטין על-ידי פוטין ועושי דבריו, אבל משדרת באנגלית בארצות הברית, משודרת תכניות תעמולה מסוג חדש: לא בעד הרוסים, אלא נגד הטכנולוגיה. ובשנה האחרונה ספציפית, נגד רשתות ה- 5G: התריעו שהיא עלולה להרוג את המשתמשים בה. הודיעו שילדים שייחשפו לשידורי רשת 5G יסבלו מסרטן, דימום מהאף וקשיי למידה. הזהירו שמבוגרים שמשתמשים בשירותי הרשת הזו חושפים את עצמם לעקרות, גידולים בלב, אוטיזם ומחלת אלצהיימר. וכל אותו הזמן, פוטין מקדיש משאבים עצומים במדינתו כדי לזרז את הקמת אותה רשת ממש. 

סוכנויות המודיעין של המערב מסכימות ביניהן כי הרוסים עוסקים בקמפיין דיסאינפורמציה. הם מפיצים מידע כוזב שאמור לערער את אמון הציבור בטכנולוגיות בהן נעשה שימוש במדינות המערב. הרעיון מאחורי הקמפיינים האלו פשוט: לא משנה כמה מדינות המערב מתקדמות טכנולוגית, אם הציבור בהן מסרב לנצל את הטכנולוגיה לטובתו. רשת ה- 5G היא רק אחת הטכנולוגיות שהרוסים החליטו לערער את אמינותה. מחקר מ- 2018 חשף שבשנת הבחירות בארצות הברית, רוסים הפיצו שמועות שהופרכו מזמן בנוגע לבטיחותם של החיסונים. 

זוהי הקונספירציה האמיתית: מצב בו מעצמת-על עוינת מנסה להשפיע על דרכי החשיבה שלנו כדי לגרום לנו לזנוח טכנולוגיות חשובות, בזמן שהיא מאמצת את אותן טכנולוגיות בעצמה. רוסיה מנסה לחבל בכלכלה, בביטחון, ברפואה ובאמון הציבור במדינות המערב. ממשלה אחת גדולה שפועלת נגד הציבור בכל העולם. וכעת, עם הגעת נגיף הקורונה לקדמת הבמה, לא מפתיע לגלות שרוסיה מתחילה להפיץ תיאוריות קונספירציה גם לגביו.

 

 

הידיעות הכוזבות שהפיצה רוסיה בשנים האחרונות גרמו בוודאי לרבים להימנע מלהתחסן – וכך חשפו את האוכלוסיה למחלות כמו שפעת, חצבת, פוליו ואחרות. עכשיו תיאוריות הקונספירציה שרוסיה אוהבת כל כך לקדם מקשרות בין רשת ה- 5G ונגיף הקורונה, וחלקן טוענות שהנגיף כלל אינו קיים, או שהוא אינו מסוכן. וכשמספיק אנשים מקשיבים לתיאוריות האלו, ממשלות מתקשות לנקוט בצעדי מנע קיצוניים מספיק כדי לעצור את התפשטותו. 

אם נרצה לעצור את הנגיף – ולהתקדם כאנושות באופן כללי – נצטרך להפוך להיות ספקנים יותר בנוגע לכל מה שאנו שומעים וקוראים. נצטרך ללמוד להפעיל יותר שיקול דעת, להבין מתי אפשר לסמוך על הממשלה ועל גופים בינלאומיים ומתי הם מנסים לתמרן אותנו. ונגיף הקורונה הוא תזכורת טובה לכך שאם לא נצליח להתקדם ביחד לנקודת מבט רציונלית ושקולה יותר, הרי שכולנו עלולים גם ליפול ביחד.

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות