בריאות

האם גברים עם זקן בריאים יותר?

מחקר משנת 2014 מצא כי לבעלי זקן סיכוי נמוך יותר להימצאות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה על עור הפנים שלהם


27/05/20 | ד' סיון התש"פ
זקנים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בשנת 2014 פורסמו תוצאות מחקר שנערך באנגליה בקרב 408 עובדים בבתי חולים, בעלי זקן וכאלו המגלחים את פניהם. המחקר בדק את שכיחות הימצאותם של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה על עור הפנים של בעלי זקנים ומי שמגלחים את פניהם ופורסם בכתב העת לזיהומים בבתי חולים (Journal of Hospital Infection)

תוצאות המחקר העלו כי שני סוגי חיידקים, ספילוקוקוס אוריאוס וסטפילוקקי העמיד לאנטיביוטיקה, נמצאו בשכיחות נמוכה יותר על פניהם של בעלי זקנים. חיידקים אלו גורמים לזיהום אשר פוגע בחולים המאושפזים בבתי חולים  ונדבקים בהם במהלך השהות במקום. החוקרים שיערו כי פעולת גילוח הפנים פוצעת את העור והחתכים הנוצרים כתוצאה ממנה מהווים בסיס לצמיחת חיידקים שונים. סברה נוספת שהעלו החוקרים היא כי בזקן עצמו ישנם חיידקים הנלחמים בחיידקים אחרים.

 



ערוץ הטלויזיה הבריטי הממלכתי (BBC) הקדיש לנושא פרק בתוכנית טלויזיה העוסקת ברפואה, וביקש לבדוק את הסברה כי בזקן יש חיידקים הנלחמים בחיידקים אחרים. ד"ר אדם רוברסט, מיקרוביולוג אנגלי, אסף דוגמיות חיידקים מבעלי זקנים וגידל 100 זנים של חיידקים במעבדה. הד"ר בדק את האפשרות כי החיידקים נלחמים אלו באלו על איזור המחיה שלהם מפתחים אמצעי לוחמה ביולוגית. הוא מצא כי זן אחד מן החיידקים שגידל במעבדה, סטפילוקוקוס אפידרמידיס, הרג זן חיידקים עמיד לאנטיביוטיקה מסוג אי קולי, זן הגורם לדלקות בדרכי השתן.

חשוב להבין כי חיידקים העמידים לאנטיביוטיקה הורגים בכל שנה מאות אלפי אנשים בעולם בגלל שימוש לא נכון של אנשים בתרופה, או שינויים שעוברים החיידקים ומסייעים להם להלחם באנטיביוטיקה

ד"ר רוברט אינו ממהר להכריז על טיפול בחידקים הגורמים לדלקת בדרכי השתן, ומציין כי דרושם מחקרים נוספים שיאששו את האפשרות להפיק מחיידקים אלו תרופה כנגד החיידקים הגורמים לדלקת בדרכי השתן. בנוסף אומר הד"ר, יש להבין כיצד מתפתח החיידק סטפילוקוקוס אפידרמיס בחלק מהזקנים.

האנטיביוטיקה הראשונה, הפניצילין, התפתחה מעובש אשר מוגדר כיצור חי הנמצא בין חיידקים לצמחים, לכן יש בסיס סביר להניח כי עשויה להיות אפשרות להפיק מחיידקים אלו תרופה להתמודדות עם החיידקים הגורמים לדלקת בדרכי השתן.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות