קורונה

יהודה בארקן - איש החסד

רבים מכירים את השחקן והבדרן יהודה בארקן משנים של עשיה בציבוריות הישראלית, מעטים יותר מכירים את הפן האישי של האדם שהיה איש חסד כל חייו, שנים רבות לפני שהחל לחבוש כיפה על ראשו


25/10/20 | ז' חשון התשפ"א
יהודה בארקן - צילום מסך מסרטוןאישי של הרבנית בראש ברשת החברתית

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מיד בצאת השבת האחרונה, עם פרסום מותו של השחקן יהודה בארקן, התראיינו חבריו הרבים מעולם הבידור וחלקו עם עם ישראל פכים מהחיים של מי שרבים הכירו את עשייתו התרבותית. רק למחרת היום החלו להתפרסם גם סיפורי החסד הרבים שעשה השחקן, מעשים שמכריו מספרים שאפיינו אותו גם בימים בהם לא חבש כיפה על ראשו.

 

הרבנית רונית ברש פרסמה ברשתות החברתיות את סיפור ההיכרות האישי שלה עם השחקן והאדם יהודה בארקן, אדם שהיא מספרת ששינה את מהלך חייה:

"לא חשבתי שאצטרך לכתוב עלייך דברי הספד ביום מן הימים, אבל לצערי הגיע היום" פרסמה לאחר צאת השבת, "כשהייתי בת 17 ולא הסתדרתי בשום מסגרת, ניפגשנו באירוע משפחתי ושמעת ממני טיפה בים על מה שעובר עליי, לקחת אותי תחת חסותך וביקשת שאגיע לצילומים לתכנית מתיחות. הגעתי לצילומים וחשבתי שארגיש כמו אורחת אבל אתה המלכת אותי בפני כולם, הצגת אותי בפני הקאסט בגאווה גדולה כאילו הכרנו כבר שנים, נתת בי אמון כאילו נולדתי שחקנית ו״זרקת אותי למים״, צילומים, שקט מתחילים!"

"דרכינו נפרדו" המשיכה וכתבה, "ונפגשנו שוב כשכל אחד מאיתנו עשה את כיברת הדרך שלו לעולם התשובה וצחוק הגורל, ניפגשנו שוב בצילומים.. רק שהפעם זה היה בצילומים לרבי שמעון בר יוחאי זיע״א. מיד זיהית אותי, סיפרנו, צחקנו, שאלת על דרך התשובה שלי והיית גאה בי! כמה פעמים אמרת לי (ולכל מי שהיה נוכח) כמה אתה גאה בי, גאה בדרך שלי".

"דיברנו כשחלית" כתבה לקראת סיום דבריה, "וסיפרת לי כמה אתה נלחם כדי להמשיך לחיות וביקשת שיתפללו לרפואתך. אז היום אני רוצה להגיד לך כמה אני גאה בך, יהודה בארקן שר השמחה, האיש שהחיוך לא נסך מפניו, היית אבא של כולם. נוח על משכבך בשלום ותתפלל עלינו מלמעלה שנזכה לחיים טובים יותר, לאהבת חינם בעם ישראל, לאחדות ולגאולה במהרה! תודה על היותך"

 

הכתבת סיון רהב מאיר, פרסמה ברשתות החברתיות סיפור אחר שנהג בארקן לספר על נקודת התפנית בחייו, ומדגימה יותר מכל את מידת החסד העצומה שהייתה לאיש:

"לפני כמה שנים נקלע בארקן לחובות גדולים, גם לשוק האפור. לצד בעיות משפחתיות ואישיות נוספות אשר הובילו אותו למצב נפשי קשה מאוד. ביום שישי אחד, בשיא הדכדוך, הטלפון שלו צלצל שוב ושוב. הוא לא רצה להרים,משום שהיה בטח כי מדובר באחד מבעלי החוב. לבסוף ענה, זה היה חיים. אדם עני שהשיג את המספר של השחקן המפורסם והמצליח וצלצל כדי לבקש נדבה. 'אין לנו כסף לקנות אוכל לשבת', אמר חיים, 'ואתה בטח עשיר ויכול לעזור לנו'. יהודה ניסה להסביר לו שהוא בעצמו במצוקה, אבל אז הכניס יד לכיס ומצא שם שטר של 200 ש"ח. הוא אמר לחיים להגיע אליו, ונתן לו בהתרגשות את השטר.

הרגע הזה שינה את חייו לטובה, נהג לספר בארקן לאחר מכן. אחרי חודשים של בריחה העולם, נשם לראשונה נשימה עמוקה בסיפוק, אפילו בשמחה, והחליט ליצור קשר עם הנושים ולהגיע איתם להסדר. 'לא משנה כמה אני במצוקה', סיפר שנים אחר כך, 'אני תמיד יכול לתת לאחרים. וכשאני נותן – אני בעצם מקבל הכי הרבה. חיים פנה אליי בתקופה איומה, שבה חששתי שאני עלול לפגוע בעצמי, והראה לי שאני עדיין יכול לסייע. אומרים 'צדקה תציל ממוות'. היא מצילה את המקבל, אבל גם את הנותן'."


שכנו של בארקן מהמושב, סיפר בראיון טלוויזיוני, כי כאשר קיבל בארקן תשלום על סעודות מצוה אליהן הוזמן כדי לשאת דברים, נהג עם קבלת התשלום לעבור על רשימה שנשא עליו ובה פרטיהם של אנשים שנזקקים לסיוע, להם רכש מצרכי מזון לשבת או הביא תרומה כספית, כל אחד על פי צרכיו הוא.

הרב יחזקאל שיינפלד, אשר היה החברותא של בארקן בשנים האחרונות, ספד לו בלוויה במילים אלו: "היה לי קשר יום יומי עם יהודה ז"ל, למעלה מ-20 שנה. את העניין שלו לעזור לאדם אחר היה צריך ללמוד ממנו. הוא לא היה מקבל שבת, עד שהיה מוצא משפחה שאין לה מה לאכול בשבת ותורם לה סל אוכל".

פתחנו ספר תהיליםלעילוי נשמת איש החסד, אנא קראו פרק תהילים ושתפו עם חברים ובני משפחה: ספר התהילים.

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות