חינוך ילדים

חיבוק, נשיקה, מילה טובה - חינוך נמצא בפרטים הקטנים

הרב אליהו רבי במסר מקסים אודות הפרטים הקטנים שמרכיבים את חינוך הילדים: החיבוק, הפרידה ועוד


29/10/20 | י"א חשון התשפ"א
הרב אליהו רבי - צילום מסך

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


חידוש בחינוך הילדים

בגילי המתקדם כבר האמנתי שאין מה לחדש לי בחינוך ילדים, אבל הנה שמעתי חידוש יפה שאני רוצה לחלוק אותו אתכם. את החידוש שמעתי מהרב יצחק רבי, מפקח חינוכי בעיר אלעד. אדם מוצלח ונפלא, שמפיץ את אור החינוך ברחבי הארץ ובעולם. ואלו דבריו:

 

אל תרפה ראשון

כאשר אתה מחבק את הבן שלך, אל תרפה ראשון. תהיה אתה האחרון להרפות את החיבוק, הוא זה שירפה לפניך. כל כך נפלא, כל כך מדהים. עד היום דיברנו על כך, שלעולם אל תיפרד מהבן שלך אלא תתן לו שיכנס חזרה למקום הלימודים (במידה והוא בפנימיה) ורק מאחר מכן תלך לשלום. שהוא לא יעמוד ויראה את ההורים מתרחקים. בשיחת טלפון? אל תנתק ראשון. תן לו שהוא ינתק, ורק לאחר מכן תשיב את השפופרת על כנה, עד כמה שיש היום שפופרות שמחזירים אותן לכנן. 

 

חיבוק, נשיקה, מילה טובה

מורי ורבותיי, בחיבוק הזה הבן שלך יכול עוד לחוש איפשהו שאולי אתה אוהב אותו קצת פחות ממה שהוא אוהב אותך. שאתה מרגיש צורך בחיבוק הזה, קצת פחות ממה שהוא צריך. צריך לשים לב גם לפרטים הקטנים והחשובים הללו. כי הילדים שלנו בטבעם, לא מבינים עד כמה אנחנו אוהבים אותם. צריכים לחזור ולאמר להם את זה, ולחזור ולגרום להם לחוש זאת, על ידי חיבוק, על ידי נשיקה ועל ידי מילה טובה.

זה נפלא. זה מדהים. זה יוצר לנו דור חדש של ילדים מאושרים. של ילדים שטוב להם בחברת בני המשפחה. של ילדים שגם אם משהו בדרך לא כל כך מוצא חן בעיניהם, למען האהבה, הם לא ינטשו את אותה דרך מתוקה, נעימה וטובה.

 

בהצלחה רבה לכולנו באחד מהדברים החשובים ביותר בחיים. ברוכים תהיו. 

 

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות