חינוך ילדים

איך מחנכים ילדים לאמונה?

הרב אליהו רבי במסר קצר ומרתק על הדרך לחינוך ילדים לאמונה. צפו ברב וקראו את דבריו


30/06/20 | ח' תמוז התש"פ
חינוך הילדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

שורש מידת האמונה בילדות

אחד מהדברים אותם רוכש הילד בילדותו, היא רמת אמונה. כלומר, ילד שבגדלותו מספר לכם עד כמה הוא מאמין באלוהים, כאשר חברו מספר עד כמה הוא אינו מאמין חלילה, השורשים הראשונים ניתנים לו בזמן שאבא שלו או אמא שלו, החדירו בו את האמונה או את חוסר האמונה.

גם בתפילת העמידה אנחנו אומרים: "אֱלהֵי אַבְרָהָם. אֱלהֵי יִצְחָק וֵאלהֵי יַעֲקב". למה אנחנו צריכים להזכיר את שמותיהם של אבותינו בתחילתה של תפילת העמידה? אלא מאי, אומר לך הקדוש ברוך הוא, איך אתה יודע שאני אבא שלך?, איך אתה יודע שאני האל הגדול, הגיבור והנורא? אך ורק בגלל שאבא שלך אמר לך את זה. ואבא שלך יודע את זה, אך ורק בגלל שאבא שלו אמר לו את זה. למה? כי אבא לעולם לא ישקר לבנו. ישנם אבות לא נורמליים, אבל זה מחוץ לתמונה. ההיגיון, הנורמליזציה, אבא לא משקר לבנו לעולם.

 

הסברים, בדרך הטבע או בדרך האמונה?

זה לא אומר שאם לא אמרת לבן שלך, חלילה וחס, כי אין אלוקים, רק אז הוא יצא כופר. זה אומר שגם אם אתה יותר מדי מסביר כל דבר בדרך הטבע, אתה לאט לאט דוחה את הבן שלך מכוחה של האמונה. אם אתה מסביר לו שאתה מצליח בחיים בגלל שאתה משתייך לעדה מסויימת או מסביר לו שאין לכם זיווגים הגונים במשפחה בגלל בעייה משפחתית כלשהי או שם רע שנטלה עליך ילדותך, או כל דבר אחר, אתה באותו רגע אומר כביכול: "זה לא משמים, זה משהו שקורה בארץ".

אבל אם הילד שלך ישמע אותך אומר: "לא הצלחתי כי זה היה רצון השם", "הצלחתי כי זה היה רצונו של הקדוש ברוך הוא" ו-"כל מה שיש הוא מאיתו יתברך", בטבעו של הילד כבר תהיה האמונה, ואתה הוא יגדל ועמה הוא יצלח כל משבר.

 

שמים לב לכל משפט שיוצא מפינו ליד הילדים, וזוכים לילדים מדהימים, קדושים וטהורים.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים? ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות