שלום בית

מושג הנישואים לא קיים בטבע, אז למה אצלנו?

הרב יצחק פנגר במסר קצר וחזק על מותר האדם מן הבהמה בזוגיות, נישואים וחיים משותפים


01/11/20 | י"ד חשון התשפ"א
הרב יצחק פנגר

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

נישואים בטבע?

אחד המקצועות הקשים בתורה, כל המושג של נישואים בטבע לא קיים, בעלי חיים לא מתחתנים, אין כזה דבר בטבע. בעלי חיים מתראים מתי שצריך, עושים מה שצריך וממשיכים הלאה בחיים. רק אנחנו בקטע של "בוא נתחתן". ולכאורה למה? אני חושב שאלוקים ברא לנו את הצורך הזה, פחד להיות לבד - אני רוצה לקבע מערכת זוגית שתאפשר לי לדעת יש לי מישהי/יש לי מישהו. אבל המערכת הזו בדרך כלל תגרום לי הכי הרבה דמעות, דאגות ואתגרים בחיים. כי ככל שאני אהיה עם בן אדם לאורך זמן, ולא משנה מי זה הבן אדם הזה, יתעוררו קשיים.

 

רוצה להצליח בזוגיות?

בהתחלה, הכל יהיה נחמד. אנחנו מוכנים לבוא אחד לקראת השני, אבל בשלב מסוים כל אחד רוצה את החיים שלו, מה שהוא אוהב, מה שהיא אוהבת. ואז יתחילו הקשיים. לכן אני חושב שמי שרוצה להצליח בזוגיות או בנישואים, צריך להיות מוכן לעבודה.

ואם נשאיל מחיי היום יום שלנו, נישואים דומים יותר לחדר כושר מאשר למלון. למלון אני בא להתפנק, אני בא שישרתו אותי, אני בא שיתנו לי, אני בא שיעשו לי כיף מה שנקרא. לחדר כושר, אני בא לעבוד. גם יהיה לי כיף, מי שהולך לחדר כושר יודע שיש סיפוק אדיר, הרגשה של כיף, יש הנאה, האנדורפינים משתחררים בגוף וזה כיף. אבל זה כיף מסוג אחר, שדורש השקעה. וזוגיות, ונישואים בפרט, זה יותר חדר כושר מאשר מלון.

רוצים להחזיר את השלום והאהבה הביתה? זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות! היכנסו מכאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שלום בית
X
  • © כל הזכויות שמורות