שלום בית

שלום בית - כוחו של מבט

הרב יאשיהו פינטו בוחן את השפעתה וכוחה של הראיה על שלום הבית, צפו ברב וקראו את דבריו


01/12/20 | ט"ו כסלו התשפ"א
הרב יאשיהו פינטו

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

רודף שלום

ירדוף לעשות שלום בין איש ואשתו ויזכה למידת החסד, מידתו של אהרון הכהן. אדם ישתדל איפה שהוא שומע שיש מחלוקת בין בעל ואישה, לרוץ לעשות שלום. אדם צריך לדעת, מתי שאתה עושה שלום תדע, אתה לוקח קצת מן המחלוקת של האנשים שאתה עושה שלום. כל אדם שעושה שלום בית, קצת נוגע בו המחלוקת. אחר כך הוא בא הביתה וקצת רב עם אישתו. קצת יש לו מחלוקת.

תעשה את זה, גם אם אתה ניזוק. זה הגדולה של האדם, לעשות טוב ותינזק, כי מי שנוגע בבוץ מתלכלך בבוץ. אבל תעשה את זה, זה הגדולה של האדם. 

 

מבט על אישה

לא יסתכל בפני אישה כלל, חוץ מאישתו. כי הא עוון גדול ופגם גדול, חס ושלום. הגמרא אומרת: הנוטל מעות מידה של אישה, אפילו למד תורה כמשה רבינו, לא ינוקה מדינה של גיהנום. אדם אומר, אני אלך לחנות הזאתי, אנ אקנה שם, יש אישה שאני אסתכל עליה, נוח לי להסתכל עליה, ולא לחנות השניה. אפילו גדול בתורה כמשה רבינו, לא ינוקה מדינה של גיהנום. אנשים לא יודעים, אדם שמסתכל על אשת איש, יש בזה משהו של משהו, נקודה של עוון אשת איש. היא אשת איש, מדוע אתה מסתכל?

 

לראיה יש כוח

אדם שסתם מסתכל, הגמרא מספרת על צדיקים גדולים עד כמה הקפידו, את הבת של רבי חנינא בן תרדיון העניש הקדוש ברוך הוא, ושם אותה בקובה של זונות, על כך שפעם הלכה ושמעה גויים אומרים "כמה ריבא זו הליכתה יפה" והלכה קצת יותר יפה. צריך להיזהר אדם לא לטמא את עיניו. מה ששלך - שלך. מה שלא שלך - אל תיגע במה שלא שלך. לא שלך? זה לא שלך! מדוע אתה נוגע בזה. אדם צריך לכבד את האיש, לכבד את האישה. לכבד את החבר, לכבד את כולם. להתנהג בכבוד ולדעת, גם לראיה יש כוח. ראיה זה לא משהו ריק, יש לראיה כוח.

כתוב בספרים שונים, כי בת יענה דוגרת על ביציה בעזרת מבטה. עם העין היא מחממת את הביצה וכך בוקעת הביצה. לראיה יש כוח! ראיה זה לא משהו שהוא כלום, ראיה יש לה כוח. ראיה זה משהו. מה זה עין הרע? עין הרע זה משהו. זה כוח. אתה מסתכל? זה לא שלך. למה אתה מסתכל על דבר שלא שלך? כמו שאתה לא רוצה שיזיקו לך, אל תזיק לאחרים. כל אדם צריך לשמור על הכבוד שלו, ועל החיים שלו ועל הפרטיות שלו ולדעת לא להיכנס לתחומים שהם לא שלו. אדם צריך לדעת להיזהר ולא להסתכל על אישה שהיא לא שלו, לא אישתו, לא להסתכל על דבר שאסור. אסור!

 

עשרות אלפי אומרי תהילים יתפללו עליך (או על יקירך) לזיווג הגון ולחתונה עוד השנה! 
לפרטים הקליקו כאן.

רוצים להחזיר את השלום והאהבה הביתה? זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות! היכנסו מכאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שלום בית
X
  • © כל הזכויות שמורות