שלום בית

אתה אחראי על הגשמת המשאלה שלך לזוגיות טובה

מדוע הלקוח לא היה מרוצה, וחזר שוב ושוב לחנות המשאלות? ואיך הופכים את התקווה למציאות?


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 בעיירה קטנה עמד לו צריף קטן ודל למראה ובתוכו הייתה "חנות המשאלות". שם ניתן היה לקנות כל משאלה - מכרטיס לחו"ל עד רכב חדש או דירת גג.
כל שצריך הוא לעמוד בתנאי המכירה הנוקשים שהציב בעל החנות - גבריאל.
 
באחד הימים נכנס אל החנות עלם חמודות צעיר, פניו נפולות וצער בעיניו. הוא פנה אל גבריאל ואמר: "אתה חייב לעזור לי. יש לי הכל: עבודה מכובדת, כסף, חברים טובים ומשפחה תומכת, רק חסרה לי אהבה... משאלתי היחידה היא להכיר מישהי ולבנות איתה יחד חיים מאושרים".
 
השיב לו גבריאל: "יש לי מוצר מצוין בשבילך שמתאים מאד למה שאתה מחפש - זוגיות. המחיר הבסיסי שלו אינו יקר, אך כדי לתחזק אותו ולהופכו למה שאתה מחפש עליך להשקיע הרבה. התנאים אינם פשוטים אך בסופו של דבר זה משתלם. אתה חושב שתוכל לעמוד בזה?"
 
"כן!" השיב הצעיר בהתלהבות, "אני בטוח שאוכל".
 
הגיש גבריאל לידי הצעיר קבלה עליה רשום בגדול "זוגיות", והבטיח לו כי המוצר יסופק לו במהירות האפשרית. יצא הצעיר מהחנות שמח וטוב לב.
 
בחלוף שנה התייצב הצעיר שנית בפתח החנות ופנה אל גבריאל בתלונה: "קניתי את המוצר הזה ממך בשנה שעברה והוא לא עבד כלל! בתחילה, הכל נראה מבטיח: לאחר שיצאתי מכאן, פגשתי בחורה, מצאנו חן אחד בעיני השנייה ולאחר חודשים מספר התחתנו.
 
הקשבתי לעצתך והשקעתי רבות בזוגיות. בכל יום הרעפתי על זוגתי כסף, תכשיטים ומתנות מכל הבא ליד. אך זה לא עזר, אנחנו מתווכחים רבות ולא מסתדרים, אני אוהב אותה אבל לא מצליח להבין אותה".
 
הביט גבריאל בעיניו והשיב: "ידידי, אמרתי לך כי התנאים לקבלת המוצר הזה אינם פשוטים. עליכם לנסות וללמוד כיצד לממש את רצונותיכם המשותפים, כיצד להכניס אור ואהבה לביתכם, רק כך הזוגיות תעבוד..."
 
כעבור שנה נוספת התפרץ שוב הצעיר אל תוך החנות והחל לרעום על גבריאל: "אני לא יכול יותר, המוצר שמכרת לי פשוט לא עושה את עבודתו! כל מאמציי עולים בתוהו! לאחר שיצאתי מפה בפעם שעברה, חזרתי לביתי, ישבתי ושוחחתי עם אשתי, והחלטנו ביחד שכדי להכניס אור ושמחה לבית עלינו להביא ילד. אז הבאנו לעולם ילד יפה וחמוד, אך אני עדיין חש אומלל. הזוגיות הזאת לא מספקת אותי, גם לא המשפחה. איבדתי את כל חבריי, אני שבור! איני מעוניין בזה עוד, אני דורש החזר!"
 
גבריאל תפס בידו של הבחור, הובילו לדלת החנות והצביע על שלט קטן התלוי על גב הדלת ועליו רשום: "אין החזרים! אם משאלתך לא התגשמה, זהו סימן שעדיין לא עשית מספיק על מנת שתתגשם..."
 
כולנו כמהים לבן או בת זוג, מחפשים ותרים אחריהם, מתפללים, בוכים, ולפעמים חוצים ימים ויבשות כדי למצוא את זיווגנו, את האהבה שתפרח לאורך שנים.
 
אך כמו בחנות "המשאלות", צריך לבקש את המשאלה אך אין הדבר אומר שלא צריך להשקיע בה.
 
לעיתים אנו נוטים לשקוע בשגרת היומיום ולחפש פתרונות חלופיים, במקום להבין את מהות הזוגיות.
 
תחילת הדרך וסופה היא כבוד הדדי, הקשבה וויתור, לא תמיד מספיק להרעיף מתנות יקרות ערך, לפעמים מילה טובה, פרגון ואכפתיות יהיו שווים הרבה יותר.
 
עוד דקות מספר עם בן או בת הזוג יקרבו בינכם, עוד מילה טובה, הסתכלות על הדברים הקטנים יעזרו בכדי לקיים אהבת אמת וזוגיות טובה.
 
לכולנו יש משאלת לב לשלום בית אמיתי, משאלות הן תקוות, תקווה ללא עמל והשקעה תישאר רק תקווה, עם עמל, השקעה והרבה סבלנות תהפוך את התקווה למציאות... הרבה תלוי בידיים שלך...
 

מתוך הספר ה"חיזוק היומי" 
 

צפו בשיעורו המשעשע והמחכים של הרב יצחק פנגר שליט"א בנושא זוגיות:


רוצים להחזיר את השלום והאהבה הביתה? זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות! היכנסו מכאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שלום בית
X
  • © כל הזכויות שמורות