שלום בית

איך מחמיאים לבעל?

הרב אבנר קוואס במסר מחוייך ומחזק לשלום בית, ובמרכזו הדרך הנכונה להחמיא לבעל


08/01/21 | כ"ד טבת התשפ"א
הרב אבנר קאווס

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

תמיד שואלים, איך אדם צריך להחמיא לאשתו? כי למעשה, אישה היא דבר רגשי, היא עובדת עם הרבה רגשות, היא אוהבת לשמוע מילים טובות. זה בונה אותה, והיא גם מבקשת את זה. שימחיא לה, שיאמר לה, רומזת לו על זה. אני רוצה לדבר איתכן היום, נשים יקרות, הפוך - איך אישה תחמיא לבעלה?

 

איך מחמיאים לבעל?

בואו נהפוך רגע את הקערה על פיה, איך אישה יכולה להחמיא לבעלה? אתן צריכות לדעת שגבר, לא נראה עליו שהוא צריך מחמאות, כי הוא לא מתבכיין על זה, אבל הוא זקוק לזה כמו תינוק למוצץ. בעלך זקוק למחמאות לא פחות ממך ולפעמים אולי יותר,הוא רק לא אומר את זה. אין אדם בעולם שלא זקוק לטפיחה על השכם.
 

על מה מחמיאים?

בעלך הזיז שולחן גברת? מחיאות כפיים סוערות, עוד הפעם, עוד הפעם... - צריך לשמוע את זה. הוא תקע מסמר בקיר? תהללי אותו.

למה להלל על מסמר? מה זה מסמר? כי עד שגבר תוקע מסמר, זה סיפור של חצי שנה בערך. ביום שהיה לו את הפטיש, איבד את המסמרים. אחרי חודשיים מצא את המסמר, נעלם לו הפטיש, "למה נוגעים לי בכלים?". אחרי ארבעה חודשים מצא גם את הפטיש וגם את המסמר, מהתרגשות היכה באצבע והלך למגן דוד אדום. אחרי חצי שנה, הפטיש והמסמר נפגשים.

לא תהללי אותו? הוא יהלל את עצמו. כל פעם שהוא עובר ליד המסמר: "ציפי, איך המסמר?", אומרת לו: "מסמר", והוא משיב: "לא, אבל איך תקעתי?", וציפי עונה: "מה, אתה מוגבל?". פה ציפי עושה טעות. בעלך תקע מסמר?, את מכנסת את כל הילדים: "ילדים יקרים, הבה ונביט במסמר שאבא תקע בקיר. שמעון, אם ירדת לעולם רק כדי לדפוק מסמרים בקיר, דייך. אתה נראה כמו מסמר, כמו פטיש".

 

העצמה - גם לבעל

ואם החליף לך ברז? החליף ברז, את כורעת ומשתחווה ועושה חנוכת בית עוד פעם. כן, הוא צריך את זה. אישה אחת אמרה לי: "מה, הוא ילד?", השבתי לה: "כן. הוא ילד גדול. ילד, גדול. איך הילד שלך זקוק למחמאות במילים ועידודים, גם בעלך לא פחות". שמנה לב לנקודה הזאת, תעצימו את זה. אני מודיע לכן, אחרי שהעצמתן אותו, מה שתרצו הוא יעשה. בקלות, הוא לא יתנגד. למה? הטענת אותו.

 

הטענה הדדית

החוכמה בזוגיותה היא להטעין אחד את השני. מה שמטעין אותו זה המילים הטובות, המחמאות, היחס. אל תגידי על כל דבר: "אתה חייב לעשות את זה", הוא כול נהיה אש. אל תגידי לו חייב, אלא: "אתה יכול לעשות?". פניה צריכה להיעשות בדרך של פניה. ואם הוא עשה? תרוממי אותו. מה יצא מזה? אדם שהרגיש טעם של הצלחה, הוא חוזר על זה עוד פעם. עודדת אותו? הוא נהנה מזה? הוא יעשה עוד פעם. הוא יאמר: "מה עוד צריך לעשות בבית?". איזה פלא. איך הוא הגיע להבנה הזו? הוא רוצה לקבל עוד עידוד, עוד חיזוק, עוד פידבק.

ממילא, המריבות שוקטות, השלום שורה, ומגיעים למצב של איש ואישה זכו, שכינה שורה ביניהם.

רוצים להחזיר את השלום והאהבה הביתה? זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות! היכנסו מכאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שלום בית
X
  • © כל הזכויות שמורות