מאמרים מחזקים

מצמרר ומלא אמונה: צפו בהספד של האב השכול על ביתו הצעירה

אתי פולק ז"ל, בת 21, נפטרה בפתאומיות כ-10 חודשים בלבד לאחר פטירת אימה. הספדו המצמרר של אביה, מלא האמונה, לא יותר אתכם אדישים


03/01/21 | י"ט טבת התשפ"א
הספד

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

אסון בלתי נתפס: 10 חודשים בלבד לאחר פטירתה של האם חיה ורדה ציפורה פולק ז"ל, תצלנה האוזניים מלשמע על האסון הכפול שפקד את המשפחה: אתי, ביתה הבכורה של המנוחה, התמוטטה לפני כשבוע, בעשרה בטבת והובהלה לבית החולים. שם אבחנו הרופאים את הנורא מכל: גידול בגזע המוח. פחות משבוע לאחר מכן, ביום חמישי האחרון, היא השיבה את נשמתה הטהורה לבוראה.

בתוך מסע ההלוויה קורע הלב, התגלה חיזוק עצום באמונה, שלא נראה כמותו מזה שנים רבות, בדברי הפרידה של האב, הרב טוביה מאיר פולק, משגיח בישיבת 'עטרת ישראל' לצעירים. בתוך השנה לפטירת רעייתו לאחר ייסורים קשים, עומד האב השכול מול מיטת ביתו הבכורה – ומבקש רק להודות לה' על שזיכה אותו לגדל את הנשמה היקרה הזו במשך 21 שנה.

וכך פתח האב את דבריו: "אסתר מן התורה מנין? התורה היא אור, ותקופת ההסתר – גם היא מן התורה. גם בזמן של הסתר, זמן של חושך, אנחנו יודעים שהכל נובע מפי האור. אולי יש הסתר פנים, אבל לעולם אין החשכת פנים. אין כזה דבר. יש רק הסתר פנים".

"הקב"ה מאיר תמיד", ממשיך האב השכול ומסביר לקהל, כאילו לא מדובר בלווית ביתו הצעירה, "לא תמיד אנחנו רואים את זה. יש 'משגיח מן החלונות', ויש 'מציץ מן החרכים'. כשהקדוש ברוך הוא מציץ מן החרכים אנחנו לא רואים אותו, אבל הוא – תמיד רואה אותנו. תמיד נמצא ורואה, ואוהב אותנו מאוד מאוד.

"אנחנו לא מבינים, לא מבינים, אנחנו בורג קטן במערכת. פרשה זו סתומה. מה הפשט? צעירה כל כך, 21 שנים. הקב"ה יודע טוב טוב מה הוא עושה. אנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות.

"אבא הטוב, אתה לא לוקח אף פעם, אתה רק נותן. לא לקחת לנו שום דבר, הכל שלך, כולנו שלך. בורא עולם!", זעק האב לקול בכיות ההמונים, "זה לא הבת שלי, זה הבת שלך, לא לקחת לי כלום בורא עולם, אתה רק נותן לי, אני שלך והכל שלך. אתה אוהב אותנו מאוד, כמה השגחה פרטית, כמה אהבה.

"זה אתה אבא יקר שאוהב אותנו. עליך אנחנו מברכים כל יום 'אוהב עמו ישראל', עליך אנחנו מברכים 'הבוחר עמו ישראל באהבה'. אתה שומר, אתה מגן, אתה מציל אותנו כל הזמן. אין לנו כוח להבין, כוח לחיות. הכל ממך, אתה כזה אבא טוב, אתה כל החיים שלנו. זה לא שאלה עם תשובה, אין בכלל שאלות, זה אתה בורא עולם. אתה כל החיים שלנו", זעק האב.

"תודה רבה, תודה רבה. אין מילים להודות על הכל, כל הזמן. איזה מלך טוב, איזה אבא טוב. אבא, אתה מתוק! אבא, אתה טוב! צריך להרגיש את זה עם כל הלב. אבא, אין כלום חוץ ממך", צעק האב השכול מדם ליבו.

"תודה אבא, אבא, תודה. איזו מתנה, איזו מתנה נתת לנו 21 שנה. איזה בת, איזה יראת שמים, איזה שמחה, איזה חכמת חיים, איזה שכל, איזה טהרה, איזה צניעות. אף פעם לא ראיתי דבר כזה. איזה צניעות, איזה שמחה, איזה מאור פנים, איזה מצב רוח, איזה לשמח כל אחד, איזה כוח תפילה, איזה תפילות. הסידור שלה שחור מרוב דמעות, מרוב תפילות, שלוש תפילות כל יום, קמה לפנות בוקר להתפלל, מתפללת כל הזמן.

"תודה רבה בורא עולם, לא מגיע לנו כלום. אתה נותן ונותן ושומר. תודה רבה!

"איזה לב זהב, איזה אמונה, איזה אמת", אמר האב וסיפר כי ביתו אמרה לו פעם שהיא לא מסכימה להעתיק במבחנים, כי עדיף לה לקבל מאה למעלה, בשמים, מאשר מאה למטה. "איזה רגש יהודי. בורא עולם תודה רבה על הנחת, איך היא נזהרה מלשון הרע, איך היא ברחה מעבירות".

"אמרתי לה כל הזמן: 'איזה מאושר יהיה מי שיזכה בך'. בורא עולם, אתה מאושר! אתה זכית בה! אני נותן לך אותה עם כל הלב. איך אתה שמח. כל החיים שלנו שלך. כל החיים שלנו זה כלום, רק לשמח אותך. תודה שנתת לנו לשמח אותך. כזו צדקנית, כזו טהורה.

"אבא, תעזור לנו הלאה לעבוד אותך באמונה, בשמחה, בביטחון. אין לך שום בעיה לחזק את כולם, הכל בידיים שלך. אנחנו מבקשים עוד, כדי שנוכל להתקרב אליך יותר.

"בתנו היקרה, סליחה כמובן בשם כל המשפחה, בשם כולנו, כל הידידים. אם פגענו חלילה, את תמיד שמחת ושימחת. את תעלי לשמים עכשיו, את תפגשי את אמא היקרה בשמים, כמה טוב לך, את קרובה למלך! את רואה את המלך המתוק! כמה טוב לך!", חזר האב ואמר מתוככי ליבו. אלפי אנשים מסביב מתייפחים בקולי קולות, והאב השכול אומר לבתו, איזה כיף לך, והוא חוזר שנית בקול חזק, איזה כיף לך. איזה כיף לך שאת הולכת להיות קרובה לכזה אבא טוב ואוהב!

"אבא היקר, יש לי בקשה אחת. אבא, יש לי בקשה מעומק הלב, אבא אני מתחנן: יש לי רק בקשה אחת, אבא בבקשה תקיים אותה. אבא! אין מי שיגיד קדיש. אבא, תגיד אתה את הקדיש! איך תגיד את זה? שכולם ידעו שאתה המלך וכולם יחזרו בתשובה. אבא, תגיד אתה את הקדיש ואנחנו נענה אמן בכל הכוח. אתה עושה את זה הכי טוב, אתה יודע מה שאתה עושה.

"אבא, תודה על העבר, אבא אני מתפלל על העתיד שתיתן לנו כוחות, כמו שתמיד נתת, הכל לכבודך, הכל בשבילך, תעזור לכל עם ישראל, לכל המשפחה היקרה, לכל האחים היקרים, לאחות היקרה, לסבתות, לסבא היקר, לכל הדודים והדודות, הם כולם כואבים, שכולם יהיו שמחים ומאושרים, תן לנו כוחות לאהוב אותך תמיד, תעזור לנו הלאה והלאה רק לעשות רצונך בלבב שלם.

"את הקדיש אתה תגיד, ואנחנו נכריז אמן. הקב"ה יעזור, מלך אהוב ואוהב, תעזור לנו עוד לאהוב אותך. אתה חלק מאיתנו, בשר מבשרנו, תן לנו את הכוחות", זעק האב. "תעזור לנו להמשיך הלאה והלאה להגדיל תורה ולהאדירה ולהיות עבדי ה' באמת. אבא, תודה, תודה, תודה. ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם דיין האמת", כך סיים האב את הספדו מלא האמונה שחיזק רבים.

צפו בהספד מלא האמונה:

קראו תהילים לעילוי נשמתה הטהורה של אסתר ביילא בת ר' טוביה יבלח''ט:

לחצו כאן לקריאת פרק תהילים אחד בספר שנפתח לעילוי נשמתה

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

מאמרים מחזקים

מה כתב האדמו''ר למשפחת אסולין על פטירת ביתם אדל ז''ל?

מאמרים מחזקים

מעלת השכחה - מסר מחזק מהרב רפאל אביטן

מאמרים מחזקים

גם אתם תופתעו: למה קראה האישה לביתה בשם 'שלהבת'?

מאמרים מחזקים

לשמור שמיטה - או שהשמיטה שומרת עלינו?

מאמרים מחזקים

מתוך הכישלון נולדים התיקון והעליה הרוחנית

מאמרים מחזקים

מפתיע: מי כתב את הפתק המסתורי שהונח על שולחנו של הרב?

מאמרים מחזקים

מרגש: ביקור בגן החיות הפך לשיעור לחיים שלמים

מאמרים מחזקים

’’מאחלת לך הצלחה בישיבה של מעלה...’’ המכתב המצמרר שכתבה האם השכולה לבנה ההרוג מאסון מירון

מאמרים מחזקים

איך אני יכול לזכות לקרבת השם?

מאמרים מחזקים

מה עושים כשיש רעיונות חדשים?

מאמרים מחזקים

’’כשנכנסתי אחרי 3 חודשים אל הרופא שהיה אמור לנתח אותי, הוא כמעט נפל והתעלף...’’

מאמרים מחזקים

מצמרר: מה יקרה לכל אחד מאיתנו כשנפתח את המכתב מבורא עולם?

מאמרים מחזקים

הרב אלימלך בידרמן: כך עומדים בניסיונות

מאמרים מחזקים

מופלא: "סימן עשיתי לעצמי, אם אפגוש אדם שיעניק לי חיבה ואהבה למרות שאיני מכירו, אדע כי זה האיש שלו אפקיד את כספי’’

מאמרים מחזקים

מה הסיכוי למצוא משקפיים אבודים בקרקעית הכינרת?

עוד מאמרי תוכן בנושא מאמרים מחזקים
X
  • © כל הזכויות שמורות