מאמרים מחזקים

מצמרר: מה יקרה לכל אחד מאיתנו כשנפתח את המכתב מבורא עולם?

היה בחור, שבעקבות משבר קשה עזב את הישיבה. יום אחד קיבל גלויה מחבר בשם 'שמואל'. הוא התפלא, כי לא זכר חבר בשם כזה. אך כשפתח את המכתב – כמעט התעלף…


11/08/21 | ג' אלול התשפ"א
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

הגאון רבי יצחק זילברשטיין סיפר על רוני (שם בדוי), תלמיד ישיבת פוניבז', שבעקבות משבר קשה עזב את הישיבה ואת שמירת המצוות. יום אחד קיבל גלויה מחבר בשם שמואל. הוא לא זכר חבר בשם כזה, אך כשפתח את המכתב – התעלף כמעט. היה זה ראש ישיבת פוניבז' מרן הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ״ל, שכתב לו: "יקירי ואהובי, בכל מקום שאליו הגעת, בכל מקום שבו אתה נמצא, אני רוצה לפגוש אותך ולשוחח איתך".

רוני לא היה יכול לעמוד מול פרץ רגשותיו. הוא עזב את הבסיס והגיע לגבעת הישיבה. שם פגש את ראש הישיבה, שהמתין לו כל כך, הקדיש לילה שלם כדי לשוחח עמו, ובסופו של דבר - שב לישיבה.

"כל אחד מאתנו מקבל מכתב כזה בחודש אלול מהקב״ה עצמו", כותב הרב שמואל ברוך גנוט בטורו השבועי. "בורא עולם, בחיבה גלויה, מבקש מאתנו בתחנונים: בכל מקום שאתם נמצאים, מכל מקום שאליו הגעתם, צאו מהבוץ, אני רוצה אתכם שוב לידי. בואו אליי, בואו, רק תבואו".

"כשאנו ניגשים השנה ליום הדין, אין צורך להכביר במילים ותיאורים על 'מי יחיה ומי ימות'", כותב הרב גנוט. "אלפי חולים, מאות נפטרים. מאות אלפי מתים בכל רחבי תבל. 'מי יעני ומי יעשר' בצורה הפשוטה ביותר. 'מי ינוע ומי ינוח, מי ישקט ומי ישלו', מתערבבים ומתחברים לשאגה שכולנו נשמע השנה באופן מיוחד בימים הנוראים. בקשה ותחינה שהובלעה עד כה ברשימת בקשות ה'אבינו מלכנו'. כן, כמובן. הכוונה היא ל'אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך', אותה נזעק, ככל הנראה, כשמסכות על פנינו.

"אבל לפני האלול כהכנה ליום הדין, כהכנה לראש השנה, יש את ה'אלול' עצמו. זמן עצום ונפלא, זמן מסוגל ומיוחד במינו, של 'אני לדודי ודודי לי'. קרבת א־לוקים עצומה מאין כמותה.

"יש אנשים שאלול מכניס אותם לחרדות ופחדים, אימה ומתח", ממשיך הרב גנוט. "אנשים שלא הבינו באמת כמה נפלא הוא אלול, מייחלים להיכנס מתחת השמיכה ולישון עד מוצאי יום הכיפורים, אם רק יכלו. אך אם נשכיל להבין איזו מתנה מתוקה נתן לנו הקב״ה, ה'ידיד נפש אב הרחמן' שלנו, לא רק שלא נרצה לברוח מאלול, אלא נחכה לו בכיליון עיניים בכל שנה ושנה.

"אנחנו, לפחות רובינו, אנשים רגילים. כאלו שמאד רוצים שכל המשפחה שלנו תהיה בריאה ושלמה, שיהיה לנו מספיק כסף לכל מה שאנחנו צריכים, שיאהבו ויעריכו אותנו, בבית ובחוץ. שהחיים שלנו יהיו קלים ונחמדים ושבכל דבר שנעשה נראה ברכה. יש לנו רשימת מאוויים גשמיים-חומריים. אנחנו רוצים שקט ושלווה, הרבה בריאות, סיפוק וכבוד. שיהיה לנו תמיד מצב רוח טוב ושיהיה לנו טוב בעולם.

"אבל באמת, אם נתבונן פנימה עמוק עמוק בלבבנו: זה כל מה שאנו צריכים? בריאות ושקט, נחת ומצב רוח טוב, פרנסה, דירות מסודרות לילדים וקצת כבוד?

"ברור שלא. הרי אנחנו יודעים שהדבר החשוב ביותר בעבורנו, תכלית החיים שלנו, היא קרבת א־לוקים. אולי ביום יום, כשאנחנו אצים רצים, אפילו סביב עסק התורה והמצוות המקיפות אותנו כל הזמן, אין לנו רגע לעצור ולהעמיד לעצמנו את התכלית שלנו. אבל אם נעצור לרגע נגלה את הדבר הפשוט הזה, שאנחנו רוצים להתקרב להקב״ה, להתחבר אליו באמת. לעסוק ב'מכתב לא-לוקים' שלו ולקיים את מצוותיו-רצונותיו באמת, בלב שלם, ביראה ובאהבה.

"ואז מגיע אלול, וגם אם אנחנו מתמהמהים, לא תמיד מתחברים מיד בהתחלה, הרי תמיד בסוף אנחנו מתקרבים, חושבים יותר לעומק, מתרחקים מכל מה שאבינו מלכנו לא רוצה ועסוקים בכל מה שהקב״ה רוצה וחפץ בו.

"חשוב לדעת כי עצם האלול, העשיה הברוכה, הלימוד הרצוף, התפילות הנרגשות, דקדוק ההלכה והחשש מכל נושא הפוגם בבין אדם למקום ובין אדם לחבירו, מקדם אותנו למטרה האמיתית שלנו, להתקרב להשי״ת ולעשות את רצונו, וזוהי ההכנה הנדרשת ליום הדין", מסיים הרב גנוט את דבריו.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

מאמרים מחזקים

מה כתב האדמו''ר למשפחת אסולין על פטירת ביתם אדל ז''ל?

מאמרים מחזקים

מעלת השכחה - מסר מחזק מהרב רפאל אביטן

מאמרים מחזקים

גם אתם תופתעו: למה קראה האישה לביתה בשם 'שלהבת'?

מאמרים מחזקים

לשמור שמיטה - או שהשמיטה שומרת עלינו?

מאמרים מחזקים

מתוך הכישלון נולדים התיקון והעליה הרוחנית

מאמרים מחזקים

מפתיע: מי כתב את הפתק המסתורי שהונח על שולחנו של הרב?

מאמרים מחזקים

מרגש: ביקור בגן החיות הפך לשיעור לחיים שלמים

מאמרים מחזקים

’’מאחלת לך הצלחה בישיבה של מעלה...’’ המכתב המצמרר שכתבה האם השכולה לבנה ההרוג מאסון מירון

מאמרים מחזקים

איך אני יכול לזכות לקרבת השם?

מאמרים מחזקים

מה עושים כשיש רעיונות חדשים?

מאמרים מחזקים

’’כשנכנסתי אחרי 3 חודשים אל הרופא שהיה אמור לנתח אותי, הוא כמעט נפל והתעלף...’’

מאמרים מחזקים

מצמרר: מה יקרה לכל אחד מאיתנו כשנפתח את המכתב מבורא עולם?

מאמרים מחזקים

הרב אלימלך בידרמן: כך עומדים בניסיונות

מאמרים מחזקים

מופלא: "סימן עשיתי לעצמי, אם אפגוש אדם שיעניק לי חיבה ואהבה למרות שאיני מכירו, אדע כי זה האיש שלו אפקיד את כספי’’

מאמרים מחזקים

מה הסיכוי למצוא משקפיים אבודים בקרקעית הכינרת?

עוד מאמרי תוכן בנושא מאמרים מחזקים
X
  • © כל הזכויות שמורות