יום כיפור

הסגולה הכי גדולה לקראת יום כיפור

הרב רפאל אביטן מבאר את כוחה של הסגולה הגדולה ביותר שיוכל אדם לעשות לפני יום הכיפורים


22/09/21 | ט"ז תשרי התשפ"ב
יום הכיפורים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

חז"ל גילו לנו כי יום הכיפורים אינו מכפר על עבירות שבין אדם לחברו, עד שיפייס את חברו. יש מספר טעמים לכך, הגדול מביניהם הוא משום שבורא עולם אומר כי העולם הזה מתנהל מידה כנגד מידה, אם אדם רוצה שהקדוש ברוך הוא ימחל לו על דברים שעשה לא כראוי, הוא צריך למחול לחברו על דברים שעשה לא כראוי. ואדם יכול לפנות לקדוש ברוך הוא ולטעון כי חברו חצה קו אדום, בתשובה יכול הקדוש ברוך הוא לומר לו בדיוק אותו הדבר ולומר לאדם כי הוא עדיין מצפה למחילה מהקדוש ברוך הוא.

הקדוש ברוך הוא רוצה שנראה לו איך אנחנו מתנהגים. ברגע שנמחול ונעביר על מידותינו הקב"ה ימחול ויעביר על מידותיו. בעל התניא גילה לנו כי האור הכי גדול בעולם הוא האור של 'ואהבת את ה' אלוקיך' ומבאר הרב רפאל אביטן: כשאדם זוכה לאהבת השם, וליבו נמס בקרבו מתחושת 'אני קרבת אלוקים לי טוב', זה האור הכי גדול שיש בבריאה. אבל האור הזה צריך כלי לשכון בו. איזה כלי יכול להכיל את האור הזה? אומר בעל התניא: "ואהבת לרעך כמוך", זה הכלי של 'ואהבת את ה' אלוקיך'. מבאר הרב רפאל אביטן: כשאתה אוהב את החבר שלך, בורא עולם שוכן בתוכך.

הבעל שם טוב אמר כי מי שאוהב את האבא, אוהב את הבנים. אדם לא יכול להיות חבר של מי שלא אוהב את ילדיו, שפוגע בילדיו. כך גם בורא עולם, שלא אוהב ולא רוצה שיפגעו בילדיו, גם אם אדם בטוח שיש צדק במעשיו. כשמגיע יום הכיפורים השם יתברך אומר 'בואו, תראו לי איך אתם בעצמכם מוכנים לסלוח ולקיים את מה שאתם מבקשים ממני. אתם מבקשים מחילה, סליחה וכפרה לפנים משורת הדין, תקיימו את זה בעצמכם, אפילו שפגעו בכם'. 

כשאדם מקפיד על מישהו שפגע בו, מבאר הרב רפאל אביטן, שני הצדדים נענשים:

מי שפגע - אם לא עשה תשובה ולא ביקש סליחה ולא ניסה לפייס את האדם בו פגע, זו בעיה חמורה מאוד. ברגע שיש לאדם אחר קפידה עליו משום שגרם לו צער זה דבר מאוד חמור בשמיים.

מי שנפגע - מי ששומר טינה למי שפגע בו, אומרים חז"ל, גם נענש. מדוע? בשמים בודקים אם לאדם שמקפיד על מי שפגע בו יש אחרים שמקפידים עליו בגלל פגיעותיו בהם. האם אותו אדם נזהר בכבוד אחרים כמו שהוא מבקש שיזהרו בכבודו? אם הוא צדיק, משמים פועלים.

עלינו להוריד מעלינו את כל הקיטרוגים, את כל המסתמות שיש בינינו, לשים את הכל בצד ולצאת להתחלה חדשה. ברגע שאדם סולח ומראה לבורא עולם כי סלח ומחל למי שפגעו בו, גם ריבונו של עולם, מידה כנגד מידה, ימחל לו, יסלח לו, יכפר לו על הדברים הכי גרועים שעשה. ואז בעזרת השם נפתח דף חדש, לבן, בין אדם לחברו ובין בורא עולם לאדם.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא יום כיפור
X
  • © כל הזכויות שמורות