בריאות

לא תאמינו מה הפרי הקטן הזה מחולל במוח

לאוכמניות יש סגולות בריאותיות רבות, אך מחקר חדש מצא כי הן משפרות את התפקוד הקוגנטיבי, בהתייחסות למהירות שבה המוח מעביר מידע. מה עוד הן עושות? קראו עד הסוף


28/09/22 | ג' תשרי התשפ"ג
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בישראל ניתן למצוא אוכמניות כשהן טריות רק בחודשים מאי ויוני, ובשאר השנה ניתן ליהנות מהן כשהן קפואות או מיובשות. עם זאת, לפרי הפופולרי יש סגולות בריאותיות רבות, ועכשיו נמצא כי הן גם משפרות את התפקוד הקוגנטיבי כאשר צורכים אותן מדי יום.

 

על פי מחקר שנערך לאחרונה, בו השתתפו מתנדבים עם בעיות קוגנטיביות שצרכו אוכמניות מדי יום במשך שישה חודשים, נמצא כי היכולת של המשתתפים לעבד מידע השתפרה. תוצאות המחקר פורסמו בכתב עת בינלאומי בנושא תזונה ומערכת העצבים. פרופ' קרול ל. צ'את'ם, עורכת המחקר, אומרת כי המחקר היה רלוונטי במיוחד לאוכלוסיית גיל הזהב, שמאופיינת בדמנציה וירידה קוגנטיבית. 

 

במחקר השתתפו 86 מבוגרים בגילאי 65-80 שדיווחו על בעיות קוגנטיביות. לצורך ההשוואה, נוספו למחקר עוד 43 מבוגרים שלא חוו בעיות מסוג זה. המשתתפים התבקשו לצרוך מדי יום אבקת אוכמניות בר או אבקת פלצבו (תרופת דמה).

 

היכולות הקוגנטיביות של המשתתפים במחקר נבדקו מדי חודש, ובסופו, הם נבדקו שוב. התוצאות הראו כי מהירות עיבוד המידע השתפרה אצל הקבוצה שצרכה אבקת אוכמניות בר.

 

מהירות עיבוד מידע היא יכולת קוגנטיבית בסיסית והיא מתייחסת למהירות שבה המוח מעביר מידע. לדוגמא, באיזו מהירות יכול אדם להעלות זיכרון, לזכור מספר טלפון או לקבל החלטה. כאמור, המחקר הוכיח כי צריכה יומית של אוכמניות בר שיפרה את יכולת זו ומהירות העיבוד הוחזרה לרמה של אלו בקבוצת ההשוואה  שלא חוו ירידה קוגניטיבית כלשהי.

 

כבר שנים רבות, אוכמניות ידועות כפרי עם סגולות בריאותיות רבות. אם עד עכשיו לא שוכנעתם, קראו את הרשימה הבאה:

 

לאוכמניות ערך תזונתי גבוה וערך קלורי נמוך - אוכמניות עשירות בוויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון - וכל זה עם ערך קלורי יחסית נמוך, מה שהופך אותן לנשנוש מעולה עבור אנשים ששומרים על המשקל.

 

אוכמניות מפחיתות את הסיכוי למחלות לב - צריכת אוכמניות מדי יום יכולה להפחית את הסיכון למחלת לב ואף לשפר את מצבם של חולים במחלות לב.

 

אוכמניות מאזנות את הכולסטרול בדם – אוכמניות יכולות להפחית את רמות הכולסטרול הרע LDL שיכול להוביל לסתימת עורקים ולמחלות לב וכלי דם.

 

אוכמניות עשירות בנוגדי חמצון – אוכמניות עשירות במיוחד בנוגד החמצון אנתוציאנין, פיגמנט שיכול להפחית את הסיכון לסרטן ולמחלות כרוניות. הן מכילות גם פטרוסטילבן, נוגד חמצון נוסף שנמצא כי ביכולתו למנוע סרטן שד ומחלות לב

 

אוכמניות נלחמות בזיהומים בדרכי השתן - באוכמניות יש תרכובות שעוזרות למנוע מחיידקים מזיקים כמו אי.קולי להיצמד לדפנות שלפוחית השתן ולגרום לזיהום.

 

אוכמניות טובות למערכת העיכול - אוכמניות בעלות רכיבים פרה-ביוטיים, שיכולים לשפר את תפקוד מערכת העיכול ולמנוע מחלות מעיים.

 

אוכמניות מאזנות את לחץ הדם - צריכת יומיומית של אוכמניות באכילה או שתייה, מורידה את לחץ הדם באופן משמעותי.

 

אוכמניות משפרות את תפקודי המוח – אוכמניות בעלות פוטנציאל לשיפור התפקוד הקוגניטיבי, שכולל בין היתר למידה, זיכרון, חשיבה ויכולת ריכוז, כפי שגם נמצא במחקר שבוצע לאחרונה.

 

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות