יום כיפור

סגולות ליום כיפור: 10 סגולות מיוחדות ליום הכיפורים הקדוש

"בסליחות ליל יום הכפורים, קודם שיאמר השליח ציבור 'אל רחום שמך', יאמר כל אחד בנעימה קדושה: 'שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד, אהיה אשר אהיה הוא היה והוא הוה והוא יהיה ממית ומחיה, לפניו לא נוצר אל ואחריו לא יהיה'. ומובטח שלא יבוא עליו ועל ביתו גזירה רעה באותה שנה"


02/10/22 | ז' תשרי התשפ"ג
סגולות ליום כיפור: 10 סגולות מיוחדות ליום הכיפורים הקדוש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

1. כאשר מדליקים נרות - יכוונו להאיר למעלה אורות עליונים באתערותא דלתתא אתערותא דלעילא. הדבר מעורר רחמים ובטל קיטרודגים לא עלינו.

2. בכניסה לבית הכנסת לומר: "ואני ברוב חסדך אבוא ביתך אשתחווה אל היכל קדשך ביראתך. כי אליך אלוקים ה' עיני בך חסיתי אל תער נפשי. שמרני מידי פח יקשו לי ומוקשות פועלי אוון. יפלו במכמוריו רשעים יחד אנוכי עד אעבור". סגולה זו היא עבור קבלת תפילותיו של האדם ביום קדוש זה.

3. כאשר קואים על מיתת שני בני אהרון בעת קריאת התורה של יום כיפור, לחשוב על צער אהרון הכהן ולהוריד לפחות דמעה אחת - סגולה לכך שבניו לא ימותו בחייו חלילה.

4. סגולת מאת הבן איש חי לברכה מאת ה': למנות את התיבות של ברכת כוהנים בפרקי כף היד. ישנן 15 תיבות בברכת כהנים, ולנו יש 15 פרקי כף יד (אגודל - שני פרקים, כל אחד מהאצבעות - 3 פרקים, ופנים כף היד הוא הפרק ה-15).

5. סגולה לזיווג הגון: ביום הכיפורים אין מחיצות ביננו לבין אבינו שבשמיים, הנשמה מתגלה בשיא קדושתה ואמיתותה. כך, אדם יכול לבחון את חייו באופן נכון יותר ובלי מחיצות והסתרות. לכן, ביום קדוש זה יש לחושב ולהתפלל ולכוון על הזיווג ההגון שיחד יקימו בית של תורה ואמונה אמיתיים.

6. אמירת "עלינו לשבח" 7 פעמים ישר והפוך. וסגולה זו היא לתיקון נשמתו. כך יש לקרוא: ישר, הפוך, ישר, הפוך, ישר, הפוך, ישר.

7. עצם קיום הצום והתענית היא סגולה לכפרה על ימים "מתים" - ימים בהם לא קיימנו תורה ומצוות.

8. באכילה של ערב יום הכיפורים באופן נכון וקדוש יש סגולה לכפרה על אכילות פסולות ולא ראויות, ויכוון על כך.

9. כך אומר ה'חמדת ימים': "בסליחות ליל יום הכפורים, קודם שיאמר השליח ציבור 'אל רחום שמך', יאמר כל אחד בנעימה קדושה: 'שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד, אהיה אשר אהיה הוא היה והוא הוה והוא יהיה ממית ומחיה, לפניו לא נוצר אל ואחריו לא יהיה'. ומובטח שלא יבוא עליו ועל ביתו גזירה רעה באותה שנה".

10. עוד סגולה מה'חמדת ימים' לומר תפילה זו לפני עשיית הכפרות: "אנוכי תיקנתי נוסח תפילה כוללת, הכוונה להוציאה בפה: לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו ליחדא שם י''ה בו''ה ביחודא שלים בשם כל ישראל הנה אנוכי בא לעשות כפרה זו לתקן את שורשה במקום עליון, ויהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו שתהא שעה זו אשר חוט חסדך גובר בעולם עת רצון ורחמים, ובכוח סגולת שחיטת גבר זה יומתקו חמש גבורות יסוד גב''ר בעלמ''א נוקבא קדישא דז''א בחינתינו אשר בו דרך מעבר נשמתנו, ואתה תקום תרחם ציון כי עת לחננה כי בא מועד ותבנה בית המקדש במהרה בימינו ושם נעשה לפניך משפט שעיר המשתלח להמתיק תוקפה וגבורתה של המלכות, יראו עינינו וישמח לבנו, יהיו לרצון וכו'".

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא יום כיפור
X
  • © כל הזכויות שמורות