דבר תורה לפרשת חקת

לפני הטיטאניק: דבר תורה לפרשת חקת מהרב מנדל

נחרד האיש ושאל את הרבי: והרי הקב"ה יחיד הוא בעולמו, ואותו הקב"ה שברא את כל העולם כולו נמצא בארה"ב ובאותה מידה גם כאן בטשורטקוב, ברחבי אירופה ובכל פינה נידחת שבעולם


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע נאמר "זאת חוקת התורה... ויקחו אליך פרה אדומה... גזירה היא מלפני ואין לך רשות להרהר אחריה".

מקשים המפרשים, למה כתוב "זאת חוקת התורה? היה צריך להיות כתוב זאת חוקת הפרה".

ופירשו המפרשים שזאת העבודה של היהודי; קיום התורה כולה להאמין ולבטוח בה' בכל זמן ובכל מצב. ולא יהרהר האדם אחר מידותיו של הקב"ה, אלא יהלך אחריו באמונה תמימה, כמו שכתוב 'תמים תהיה עם השם אלוקיך'. ופירש רש"י: 'התהלך עמו בתמימות ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות, ואז תהיה עמו ולחלקו".

סיפר הגאון רבי יעקב גלינסקי זצ"ל: פעם נכנס יהודי אל הרה"ק מטשורטקוב זי"ע לקבל ברכת פרידה, כי כאן בארצות אירופה הנו מחוסר פרנסה, ובדעתו לעקור דירתו לארה"ב. שם תבוא הרווחה לביתו. אמר לו הצדיק, אברכך בברכת הדרך, אבל שליחות אחת אבקשך לשלחך, שתמסור 'דרישת שלום' אל האלוקים של ארה"ב.

נחרד האיש ושאל את הרבי: והרי הקב"ה יחיד הוא בעולמו, ואותו הקב"ה שברא את כל העולם כולו נמצא בארה"ב ובאותה מידה גם כאן בטשורטקוב, ברחבי אירופה ובכל פינה נידחת שבעולם. 

אמר לו הרב: אכן, לזאת כוונתי. מדוע תדמה בנפשך כי בארה"ב תצליח בפרנסה יותר מכאן? הרי אותו הבורא שיפרנס אותך בארה"ב, בידו לפרנס אותך כאן באירופה.

אגב, הלה אכן לא נסע, וניצלו חייו; היה לו כרטיס להפליג בדרך ים באנייה הנקראת 'טיטאניק', ששקעה באותה הפלגה למצולות ים.

שבת שלום ומבורך,
הרב מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת חקת
X
  • © כל הזכויות שמורות