הרב כדורי

הרב יצחק כדורי: הנהגות וסיפורים מופלאים מחייו לרגל יום פטירתו

לרגל יום פטירתו של הצדיק הרב יצחק כדורי זצוק"ל מובאים לפניכם הנהגות וסיפורים מופלאים, החושפים מעט מאישיותו הקדושה. זכותו תגן עלינו


06/01/19 | כ"ט טבת התשע"ט
הרב כדורי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרב יצחק כדורי זצוק"ל היה שוקד בלימוד התורה והיה גאון בתורת הנסתר. הייתה לו אהבה רבה ללימוד התורה, שבה היה הוגה יומם ולילה. חן היה נסוך על פניו והוא קיבל כל יהודי במאור פנים, בירך והעניק קמעות שחוללו נפלאות.

הרב כדורי נחשף לראשונה לשמות קדושים ולקמעות

בצעירותו היה הרב כדורי עוסק לפרנסתו בכריכת ספרים, וכונה בפי רבים "רבי יצחק הכורך". הרב למד בישיבת המקובלים "עוז והדר" והיה כורך את כל הספרים של ישיבת "פורת יוסף". הנהלת ישיבת "פורת יוסף" העניקה לרב דירה בת שני חדרים בעיר העתיקה, דירה שנחשבה גדולה במיוחד באותם ימים, על מנת שהרב יקבע מקום בדירה לכריכת הספרים.

הנהגתו הייתה שהוא לא היה רק כורך את הספרים, אלא היה גומע בשקיקה ולומד את כל הספר. בעבודתו נחשף הרב לספרים נדירים שהיו בישיבת "פורת יוסף" והיה לומדם לעומק. מספר הג"ר יצחק ניסים כי הביא לרב כדורי לכרוך את ספריו, אך התפלא שהעבודה נמשכה מעל לשלושה שבועות. הוא פנה לרב כדורי על מנת לברר מהי סיבת העיכוב, ואילו הרב כדורי השיב לו בחיוך: "עדיין לא גמרתי ללמוד את כל הספרים שכבודו הביא לי".

נכדו של הרב, ר' ישראל, מספר כי נאלץ לא אחת לדחות תלמידי חכמים צעירים שביקשו הסכמה לספריהם מהרב: "מרוב אהבתו לספרי הקודש, כשהיו מגיעים תלמידי חכמים צעירים מחברי ספרים והיו רוצים מהסבא הסכמה או ברכה, פעמים שהייתי מונע מהם, כי ידעתי כאשר מגיע ספר חדש לסבא, הוא לא יעזוב את זה עד שילמד מתחילתו ועד סופו, וזה על חשבון האוכל והשינה שלו וקבלת הקהל. לכן בלית ברירה לא הסכמנו לכך".

בין הספרים שהרב כדורי כרך היו ספרי קבלה האוצרים בתוכם ידע בשמות קודש ובכתיבת קמעות לכל מיני מצבים בחיים. הרב גמע בשקיקה את הידע הנגלה לפניו מהספרים והעתיק את הידע לפנקס. ברבות הימים הרב השתמש בידע הזה לכתיבת קמעות ולעזור לעם ישראל.

ברכה בשיריים של הרב כדורי

רבים ראו ישועות מהשיריים של הרב. בשעה שהרב היה מקדש על היין בליל שבת, היו נאספים חסידים אשכנזים וספרדים רבים לשמוע את הקידוש מפיו הקדוש של הרב והיו ממתינים עד שהרב היה בוצע על הפת. הם היו לוקחים מעט מהיין שהרב קידש עליו ושיריים מהפת שהרב בצע, והעניקו לחולים או לכל אדם שהיה צריך ישועה - וראו ניסים.

הרב כדורי היה מסתפק במועט

מספר נכד הרב: "סבא היה מסתפק במועט, ולשם כך הסבתא הדגולה והמסורה מרת שרה ע"ה  הייתה מוזגת לו חתיכת בשר ולה היא לא הייתה מוזגת, כי ידעה שהוא אוכל לאט. וכן לאחר שאכל מעט ורוב הבשר השאיר בצלחתו, הייתה נותנת לנו הנכדים וכן לוקחת גם קצת לעצמה. והיה אוכל מעט והייתה ברכה במעיו".

צפו ברב עדס מספר על הסוד שהשאיר הרב כדורי לעם ישראל:

 

 

 

 

 

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא הרב כדורי
X
  • © כל הזכויות שמורות