החיזוק היומי

כוחו של ויתור

אדם שמוותר לא מפסיד, מעשה בשכנות טובה ושכרה בצידה


13/11/19 | ט"ו חשון התש"פ
ויתור

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ערב אחד נקשה שכנה בדלתה של משפחת כהן. נכנסה והציגה את בקשתה - "המשפחה גדלה, ויש צורך להרחיב את הדירה. שרטטנו תוכניות בנייה, ואנחנו זקוקים לאישור השכנים כמקובל. אנו נרחיב בצד מזרח, זה בהחלט יחסום לכם את השמש מחלון הסלון. ועדיין, אני מבקשת שתבדקו אם תוכלו להסכים לחתום לנו", סיימה את בקשתה במבוכה קלה.

בשעת לילה מאוחרת החלה התייעצות בין בני הזוג, "אין ספק שמרפסת השמש בסלון תהפוך למרפסת האין שמש, והסלון יוחשך משמעותית, מצד שני, יש לנו הזדמנות לוותר, ויתור איכותי ואצילי, ויתור אמיתי מהלב. אז נכון שזה יחשיך לנו את הבית, אך אולי כדאי יותר שהנשמה תאיר מוויתור זך וטהור לשכנים?" והחליטו לחתום על בניית המרפסת.

התקופה הראשונה הייתה כרוכה בהסתגלות. הסלון המואר עד עתה באור טבעי הוצרך לתאורת חשמל בכל שעות היום. במרפסת לא הגיעה שמש, אך כשנזכרו בכך שרווח לשכנים, וביתם התרחב שמחו השניים על המחווה שעשו. חלפה תקופה לא קצרה, ועקב שינויים שונים הוצרכה משפחת כהן למכור את ביתה ולעבור לעיר אחרת. בני הזוג קיוו כי בעיית היעדר השמש בדירה תוזיל במעט את מחירה. 

לאחר ימים מספר התקשרה אישה וביקשה לראות את הדירה, כשהיא מדגישה שהיא רוצה לבוא בשעה שהשמש בראש הרקיע. למחרת, בשעת בוקר הופיעה האישה המתעניינת. היא נכנסה לבית, בחנה את כל פרטיו והחלה לבחון את ענין השמש. הסתכלה בסלון, בדקה את המרפסת, ועייניה הפיקו קורת רוח. "סגרנו!" אמרה האישה, בלי להתמקח על המחיר, בלי לדון בהסדרי התשלום. "האמת, שבוודאי הייתי שמחה להתווכח על המחיר, לחסוך לי כמה עשרות אלפי שקלים. אלא שאין לי ברירה - אני סובלת ממחלה נדירה, וחשיפה לאור שמש מסכנת את חיי. ראיתי הרבה דירות, אך בכל אחת מהן יש שטח חשוף לשמש, וזה מסוכן עבורי. עד שראיתי את הדירה שלכם, ואינני יכולה לוותר על ההזדמנות לקנות את דירת חלומותיי, דירה מקסימה שאין בה שמש!" – אמרה, ולא הוסיפה מילה…

בני הזוג כהן נותרו המומים, לא רק שלא הפסידו מהוויתור, לא רק שמחיר הדירה לא ירד – אלא הוא עלה, אותה שמש שוויתרו עליה בגבורה הפכה לגורם המשמעותי במכירת הדירה." ('פניני פרשת השבוע')

 

הרב יהודה צדקה השתדל מאד לחנך את צאצאיו למידת הוויתור. באחד הימים כשהבחין בנכדו שהוא צריך לוותר למישהו, והדבר היה קשה עליו, עמד וזרזו: "דע לך, אם תתגבר עכשיו על מידה זו, ייחשב לך כאילו למדת את כל הש"ס!" וכשחלפו רגעים אחדים, והנכד טרם הצליח להתגבר על מעצוריו, הוסיף ודירבן אותו: "אם תוותר עכשיו, ייחשב לך כאילו הנך כבר לומד את הש"ס פעם שנייה…"

כל הצלחתה של רחל אימנו נבעה מאותו הוויתור שוויתרה לאחותה, מאותה טובה שהפכה את לאה לאחת מהאימהות, ובזכות הוויתור הזה גרמה רחל לבורא עולם לוותר על רצונו להזיק לעם ישראל. אדם שמוותר לא מפסיד! לפעמים הוא ייראה זאת לאחר שנים, אך לעולם לא יינזק מהוויתור, שהרי הוויתור מציין ביטחון בקב"ה, והבוטח בהקב"ה יהיה מסובב בחסדים רבים..

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות