החיזוק היומי

לכל דבר גשמי יש תחליף

אמת יש רק אחת, אם ננסה להמיר אותה בדבר הדומה לה, היא כבר לא תהיה אמת


15/01/20 | י"ח טבת התש"פ
תורת אמת

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

חתן אחד נעלם מביתו מיד לאחר שבע הברכות והשאיר את אשתו עגונה. כעבור שנים הגיע לעיר בחור שהיה דומה מאד לחתן, שמע את הסיפור ואמר שהוא בעל העגונה הזאת. ידע הבחור כי אביה עשיר גדול ורצה ליהנות מעושרו.הגיע הבחור לבית הדין, נתן סימנים היכן ומתי הייתה החתונה ועוד סימנים ידועים. בית הדין והאישה היה בספק אם אכן זהו הבחור, מצד אחד דבריו מדויקים, מצד שני מראהו היה מעט שונה. הם ניגשו אל הגאון מוילנא, סיפרו לו את הדבר וזה הציע להם כיצד לברר את האמת: "בשבת תביאו את הבחור לבית הכנסת ותאמרו שיישב במקום שלו, אותו מקום שישב לפני העלמותו".

שבת נכנסה וכולם הגיעו לבית הכנסת, אמרו לבחור שיישב במקומו הקבוע והוא לא ידע היכן, אז הבינו שהבחור רימה אותם. לאחר חקירה התברר שאותו בחור פגש את החתן האמיתי, איים על חייו וסחט ממנו כל הפרטים על ימי חייו. אמר להם הגאון מווילנא: "רמאי דרכו לחשוב על כל דבר רק לא על דברים שבקדושה..." ('באר השבת')

"וַיְדַבְּרוּ אֵלָיו אֵת כָּל דִּבְרֵי יוֹסֵף אֲשֶׁר דִּבֶּר אֲלֵהֶם וַיַּרְא אֶת הָעֲגָלוֹת אֲשֶׁר שָׁלַח יוֹסֵף לָשֵׂאת אֹתוֹ וַתְּחִי רוּחַ יַעֲקֹב אֲבִיהֶם" (בראשית מה', כז') מה גרם לרוחו של יעקב אבינו לחיות?
פירש רש"י: "סימן מסר יוסף ליעקב, במה שעסקו יחדיו כשהלך ממנו - פרשת עגלה ערופה". יוסף שלח לאביו סימן אמיתי, סימן שבקדושה, לא דבר הניתן לחיקוי, "אבא, אתה זוכר שלמדתי איתך את פרשת 'עגלה ערופה'? - מיד שבה רוחו של יעקב לפעם בו, הוא הבין שבנו חי, ולא רק חי, אלא שמר את המסורת שלמד בביתו.

כל דבר אפשר להחליף, להמיר בדבר אחר, לכל דבר גשמי יש תחליף, לכל עובד או מנהל יש מחליף, אבל להחליף את האמת לא ניתן.  אמת יש רק אחת, אם ננסה להמיר אותה בדבר הדומה לה, היא כבר לא תהיה אמת.

יש הרבה דתות, הרבה תורות וכתות, הרבה בילבולים סובבים בעולם, כל כת יכולה להפריך את השנייה, כל תורה יכולה לגבור על תורה אחרת, אך אף אחד לא יכול להפריך או להתכחש לתורת אלוקים, שהרי ממנה קמו כל התורות, היא היסוד, היא הבסיס, באמצעותה אומרים חז"ל נברא העולם. אם נפנים שהתורה שלנו היא לא עוד סיפור מעשיות, היא האמת, היא הדרך, היא תורת הבורא, שום אדם או דבר לא יוכלו להזיז אותנו ממנה, היא תושרש בנו במשך כל חיינו, תנתב אותנו לרכוש מידות טובות, ערכים טובים, ובסופו של יום תמליץ עלינו טוב לפני מלך מלכי המלכים.

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות