החיזוק היומי

תכלית קבלת הישועה היא האמונה

אם נפנים שבורא עולם הוא מעל לטבע, מעל להיגיון הפשוט שלנו, נוכל להאמין יותר, לבטוח, ולקבל ניסים גדולים


15/01/20 | י"ח טבת התש"פ
אמונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אישה חשוכת בנים הגיעה אל הרב ישראל דוב בער מווילדניק זצ"ל וביקשה ממנו ברכה להיפקד בזרע של קיימא. ידוע היה הרב ישראל דוב בער בנתינת 'סגולות' שהיו נראות מוזרות. מיד הוציא הרב מספר זרדים מן המטאטא, נתנם לאישה ואמר לה: "סעי לביתך, את הזרדים הללו בשלי במים, את המים תשתי, ויהיו לך בנים בעזרת הבורא". לקחה האישה את הזרדים מידי הרבי ונסעה לביתה שמחה ומאושרת. בבואה לביתה שאל אותה בעלה: "מה הייתה תשובת הרבי לבקשתך?" הראתה לו אשתו את הזרדים וסיפרה לו את כל אשר ציווה עליה הרב לעשות. פרץ בעלה בצחוק לעג גדול, וברוב כעסו חטף מידיה את הזרדים והשליכם החוצה מבעד לחלון.

השכנים, שהיו אף הם חשוכי בנים, כששמעו את סיפורה של האישה ואת קולות המריבה, יצאו לחצר, אספו את הזרדים הזרוקים, בישלו אותם במים כעצת הרבי. האישה שתתה מן המים ונפקדה, ולאחר תשעה חודשים ילדה בן. כשהגיעה השמועה לאוזניו של הבעל הראשון, הוא התחרט מאד על שלא ציית לדברי הרבי, והחליט לנסוע בעצמו לווילדניק ולבקש את ברכת הרבי לבנים. בבואו למעונו, התחפש ועשה עצמו כאדם זר. הרבי שהיה בעל רוח הקודש אמר לו: "עתה כבר אינני יכול לעזור לך כלל, נתתי לך בנים, ואתה השלכת אותם החוצה מבעד לחלון. אף אחד אינו אשם בדבר, אלא אתה בעצמך..."

תכלית קבלת הנס, הישועה, הפיכת החושך לאור יקרות היא האמונה. אדם מאמין במוצא פיהם של חכמים, ביכולת הבורא להפוך את המטבע על פיו כנגד כל הסיכויים, מעלה את סיכויו לזכות בנס ולקבל ישועה. על בורא עולם נאמר: "אין לו גוף ודמות הגוף, ראשון ואין ראשית לראשיתו..." בשכל הדברים לא נתפסים, קשה לתאר את הדברים במוח האנושי, ולכן גם להבין שניתן להפוך את הטבע קשה להבין.

אך אם נפנים שבורא עולם הוא מעל לטבע, מעל להיגיון הפשוט שלנו, נוכל להאמין יותר, לבטוח, ולקבל ניסים גדולים. הרבה תלוי באמונה שלנו, להאמין שגם במצבים השפלים והחשוכים ביותר ניתן לראות אור גדול, ולזכות לראות ניסים גדולים.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות