החיזוק היומי

אל תגדעו חלומות של אחרים

אם חברך משתף אותך בחלום שלו, ברצונות שלו, אל תפיל את רוחו


13/11/19 | ט"ו חשון התש"פ
חלומות

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

כשהיה רבי מאיר שפירא ילד קטן הוא התגורר בעיירה שוץ, ולמד אצל סבו, רבי שלום מושקוביץ זצ"ל, שזכה ברבות הימים לכינוי "זקן אדמו"רי לונדון". הסבא קיבל את מאיר הקטן לאחר שאביו אמר: "המלמדים בעיירה לא יכולים ללמד אותו. הוא עילוי מופלג, גם לשלוח לישיבה זה לא ממש בא בחשבון. אני באמת לא יודע מה לעשות". הציע לו רבי שלום לצרף את בנו לילדים הלומדים אצלו, "הם גדולים יותר ולומדים ברמה גבוהה, גם אם לא יבין את הכל, הוא יוכל להבין באופן חלקי" אמר, כך נכנס רבי מאיר שפירא לכיתת הלימוד של הרבי משוץ.

בתו של הרבי הייתה אז כבת שמונה, תפקידה היה להביא לילדים את האוכל. רבי מאיר שפירא, הקטן שבחבורה, היה נוהג לומר לה: "בעזרת ה', רק אגדל ואדליק את כל הגולה למדורת אש גדולה - אעשה דף יומי. כל פעם שיהודים ייפגשו - מאירופה, מאמריקה, יהיה להם נושא משתף. כל לילה כל היהודים בכל העולם ייפגשו עם אותו דף גמרא!" הילדה הייתה לועגת לחלומותיו: "מאיר, חבל שהכישרונות הגדולים שלך יאבדו על חלומות… מה שאף אחד עדיין לא עשה, אתה בגיל שמונה חולם לעשות?! תפסיק לחלום ותפסיק לדבר שטויות. שב תלמד!" כך חזרו הדברים על עצמם מידי יום. הוא חולם, והיא לועגת ומנסה למתן.

שנים ארוכות חלפו ורבי מאיר הגשים את חלומו. באחת מנסיעותיו הרבות, התעכב רבי מאיר בתחנת רכבת הסמוכה למקום מגוריה של בת הרב. רבי מאיר ביקש לקרוא לה, היא נענתה ובאה עם בעלה אל קרון הרכבת. רבי מאיר לא נשא את עיניו, רק שפתיו נעו והוא אמר לה: "את זוכרת את החלומות שהיו לי על הדף היומי ואת הלעג שלעגת לי? תדעי שאיני מקפיד על זה ולא לשם כך קראתי לך לכאן. קראתי לך לעניין אחר - כיום את מגדלת דורות ומחנכת אותם, ברצוני לבקש ממך - לעולם אל תלעגי לחלום של ילד יהודי! כשילד יהודי חולם, הוא חולם ביחד עם הקב"ה, תני לו לחלום, תני לו להגיע. תארי לעצמך מה היה קורה לו הייתי נשבר מלעגך, ככל ילד שנשבר מלעג, המשערת את איזו טובה היית מונעת מכלל ישראל?! ראי מה יצא מכך שלא שמעתי לך, איזה אור! איזה אושר יש לכלל ישראל!" (רבי חזקיהו משקובסקי)

 

לכל אדם יש חלומות, יש שאיפות, ישנן פסגות הרים להגיע אליהן. לא תמיד יכול האדם להגשים אותם בעצמו, ביכולתיו ובכוחותיו הנפשיים, אך אם יש לידו אדם ש"דוחף" אותו מעט, מעודד, נותן לו רוח גבית, ביחד עם בורא עולם, סיכויי הצלחתו הופכים גבוהים יותר. אם חברך משתף אותך בחלום שלו, ברצונות שלו, אל תפיל את רוחו, גם כשנראה לך שסיכויו נמוכים, תאחל לו בהצלחה, תעודד אותו, יתכן והחלום שלו יהפוך למציאות בזכות המילים שלך.

חלומות יש לכולם, חלקם צולחים וחלקם פחות, אל לנו להתייאש מהחלומות שלנו, ואל לנו לייאש אחרים, לא סתם אומרים "לפעמים חלומות מתגשמים", לעיתים הגשמתם תלויה במילים.

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות