החיזוק היומי

כשאומרים את האמת לעולם לא מפסידים

המילה אמת בנויה מאותיות עם שתי רגלים: א', מ', ת' להראות שהאמת יציבה ועומדת, ומתקיימת לעד


15/01/20 | י"ח טבת התש"פ
אמת

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אחד מתלמידי ישיבת מיר לא זכה למצוא את זיווגו במשך שנים רבות. הוא עבר את גיל עשרים וחמש, ושלושים, וראה את חבריו מתחתנים והוא מתבגר. ככל שהזמן חלף, המצב החמיר ותחושותיו היו קשות. הוא הגיע לגיל שלושים ושש ועדיין לא מצא את השידוך המתאים לו. ייסורים קשים עברו עליו ועל הוריו בכל התקופה. בהגיעו לגיל שלושים ושבע הוצעה לו הצעת שידוך שעל פניו נשמעה מצוינת, בחורה כבת עשרים ושמונה הצעירה ממנו בתשע שנים, בעלת מידות טובות, צנועה ויראת ה', הבחור הוקסם מההצעה.

לקראת הפגישה עימה, ניגש הבחור אל ראש הישיבה, הרב רפאל שמואלביץ ושאלו: "מן הסתם, במשך הפגישה תשאל אותי הבחורה מהו גילי, מה עליי להשיב כדי שלא ארתיע אותה? חשבתי שאולי כדאי לי 'לעגל' את הגיל, ולומר שהנני צעיר במספר שנים מגילי האמיתי. האם מותר לי לנהוג כך כדי לתת הזדמנות לשידוך?"

"זו אכן שאלה טובה, בצהריים אני נוסע לבני ברק, אכנס אל מעונו של הרב שטיינמן ואשאל אותו על כך" השיבו הרב. הבחור שמח מהרעיון והמתין לתשובה. הרב רפאל שמואלביץ נכנס לביתו של הרב שטיינמן, והציג בפניו את שאלת הבחור.

הרב שטיינמן שמע את הדברים והשיב: "שמע, חיסרון אחד כבר יודעת הנערה על הבחור - שהוא מבוגר ומעוכב שידוך זמן רב, לא כדאי שהיא תגלה עליו עוד חיסרון - שהוא גם שקרן! הרי ברור שלפני הפגישה היא תבדוק היטב, בחקירות ודרישות, מהו גילו המדוייק של הבחור המבוגר, וכבר בתחילת הפגישה היא תשאל אותו מהו גילו, לפי שהיא מכירה בעובדה שבחורים מבוגרים בגילאים שכאלה מרבים לשנות מן האמת ולהפחית מגילם האמיתי, וממילא כשהיא תשאל לגילו, כוונתה היא לבחון אותו, האם יאמר את האמת או שמא ישקר, ולכן כדאי לו להיזהר לא לשקר".

ראש ישיבת מיר נדהם מעומק תבונתו של הרב שטיינמן ומיהר להעביר לתלמידו את הדברים שהחליט לציית לדברי הרב שטיימן. נפגשנו השניים וכבר בתחילת הפגישה שאלה הנערה את הבחור לגילו וזה השיב לה את גילו האמיתי. לאחר מספר פגישות החליטו השניים להתארס. לאחר האירוסין, סיפרה הכלה לחתן: "עוד לפני שנפגשנו, ערכתי בירור יסודי אודות הגיל המדויק שלך. ובכל זאת מיד בתחילתה של הפגישה הראשונה שאלתי בן כמה אתה. זאת על מנת לבדוק האם הינך דובר אמת, או שמא השקר רגיל על לשונך. ידעתי שבחורים רבים משנים מן האמת בגילאים כאלו, וכשהשבת לי שאתה בן שלושים ושבע, התרשמתי ממידת האמת שבך, והחלטתי להמשיך את הפגישות..." ('ופריו מתוק')

אמר שלמה המלך: "שְׂפַת אֱמֶת תִּכּוֹן לָעַד וְעַד אַרְגִּיעָה לְשׁוֹן שָׁקֶר" (משלי יב', יט') מפרש ה"מצודת דוד": "'שפת אמת תכון לעד' - האמת מתקיימת עד עולם, אבל 'לשון שקר' לא תתקיים כי אם עד רגע, רק בעת האמירה, אולם לאחר מכן יתברר השקר." כשאומרים את האמת לעולם לא מפסידים, רק מרוויחים מכך. המילה אמת בנויה מאותיות עם שתי רגלים: א', מ', ת' להראות שהאמת יציבה ועומדת, ומתקיימת לעד.

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות