בריאות

תמר? עם כל דבר

בניגוד לסברה הרווחת, אכילת 2 תמרים ביום לא רק שאינה מעלה את רמת הסוכר בדם, אלא גם מסייעת בשמירה על בריאות הלב


19/11/19 | כ"א חשון התש"פ
תמר

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אחת הבעיות המוכרות לרובנו היא הדחף למתוק, הרצון לאכול משהו מתוק בעקבות ארוחה כבדה, לצד הקפה או כשאנו נמצאים בסערת רגשות. בעידן הנוכחי בו מזונות מתוקים זמינים כל הזמן מתעוררת סכנה לפגיעה בבריאותינו.

מחקר ישראלי שערכו המרכז הרפואי רמב"ם והפקולטה לרפואה בטכניון, מצא כי אכילה של עד 100 גרם תמרים ביום (כ-2.5 תמרים בממוצע) אינה גורמת לעליית רמות הסוכר בדם ואף תורמת להורדת רמת הטריגליצרדים, שהם מחסן השומן הגדול ביותר בגוף. בכך מצטרף התמר לרימון, היין האדום ושמן הזית אשר השפעתם החיובית על עיכוב התפחתון של מחלות לב וכלי דם כבר הוכחה בעבר.

אז איך תורם התמר לבריאות שלנו?

משביע

מעבר להיותו של התמר פתרון זמין ומהיר לצורך במתוק, בניגוד לממתקים העשירים בסוכר מעובד, הוא מכיל ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ועשיר בסיבים תזונתיים המסיעים לתחושת השובע (8 גרם סיבים ב 100 גרם תמרים).

תורם לעיכול ולבריאות הלב

סיבים תזונתיים משפיעים על משך הזמן בו שוהה המזון בגופנו, הרכב הסיבים התזונתיים משפיע על פעילות העיכול, והסיבים התזונתיים מהם מורכב התמר מסייעים במניעת עצירות. רכיבים נוספים בתמר (פוליפנולים = רכיבים נוגדי חמצון, המסייעים לשמירה על בריאות כלי הדם והלב שלנו) נמצאו גם כמסייעים למניעת תהליכים סרטניים במעי הגס ומעכבים טרשת עורקים (מצב בו השומנים בדם שוקעים בכלי הדם ומובילים להתקף לב)

כמות אפסית של נתרן (רכיב מרכזי במלח) לעומת תכולת אשלגן גבוהה, מסייעים גם במניעת יתר לחץ דם, אשר הוא אחד מגורמי הסיכון להתקפי לב.

בעל אינדקס גליקמי בינוני - נמוך

האינדקס הגליקמי של התמר בינוני- נמוך. זאת אומרת שהמהירות בה הפחמימות בפרי מתפרקות לסוכרים פשוטים במערכת העיכול שלנו איטית, ורמת הסוכר בדם עולה במתינות לאחר אכילתו. מה שהופך אותו למזון נפלא לאכילה לפני פעילות ספורטיבית.

טוב לעצמות

4 תמרים מכילים סידן בכמות הזהה ל ⅓ כוס חלב, ו ⅙ מהקצובה המומלצת של מגנזיום. שני מינרלים המסייעים בשמירה על בריאות העצם.

בריא יותר

תמר, בניגוד לפירות יבשים אחרים, עובר תהליך ייבוש בטבע, ואינו מחייב שימוש בחומרים משמרים שונים


הרב רביד נגר: מעלת התמר

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות