בריאות

מה עושים כשמשתעלים?

עם בוא החורף מדי שנה מגיעים גם מחלת החורף, המאמר הזה מביא אוסף של עצות מהסבתות להתמודדות עם שיעול


09/01/20 | י"ב טבת התש"פ
שיעול

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

כשמדובר במחלה שיש לה גורם ברור לרפואה המודרנית יש פתרונות מתאימים המתמודדים עם גורם המחלה בצורה מדויקת. אך מה עושים כאשר גורם המחלה לא ברור והרופא שולח אותנו לנוח ומציע לנו להיעזר בתרופות ללא מרשם שעשויות להקל על הבעיה? במקרה הזה באה לעזרתנו החוכמה העתיקה אשר שרתה את את הדורות הקודמים ובדרך כלל מסייעת לזרז את ההחלמה.

אם אתם סובלים משיעול שאינו עובר אנו ממליצים לכם ראשית לגשת להיבדק על מנת לשלול מחלות שונות. בנוס, אספנו עבורכם מספר תרופות סבתא שכיחות להתמודדות עם שיעול. יתרונן של תרופות אלו טמון בעובדה כי המרכיבים שלהם נמצאים בכל בית.


בצל ודבש - תרופות סבתא רבות מכילות בצל, הידוע כאנטיבקטריאלי כמו גם הדבש. אופן השימוש ברכיבים אלו לטיפול בשיעול: קצצו בצל קטן והניחו אותו לשרות בכלי סגור בתוך מספר כפות דבש לפחות 15 דקות (אם אינכם יכולים להמתין, גרדו את הבצל, סננו את הנוזלים וערבבו אותם עם כפיות הדבש). צרכו כפית או שתיים מן התערובת המוכנה פעמיים ביום, עד להחלמה. חשוב לזכור כי אסור לתת דבש לילדים מתחת לגיל שנה.

חליטת טימין - צמח הטימין (הנקרא בעברית קורנית) הוא צמח אנטיבקטריאלי, המסייע לטיפול בבעיות המופיעות בדרכי הנשימה. ניתן למצוא את עלי הצמח הטריים או המיובשים בכל סופר. אופן השימוש בעלים: הכניסו את העלים לכלי מים והביאו לרתיחה. לאחר הרתיחה, סננו את המים ושתו. למי שמתקשים עם הטעם, מומלץ להוסיף מעט דבש.

חליטות תה צמחים - תה צמחים הוא אחת מתרופות הסבתא היעילות ביותר לטיפול בשיעול. התכונות המרפאות של הצמחים השונים, לצד השפעתו של הנוזל החם, מסייעים להחלמה. בין הצמחים המומלצים לטיפול בשיעול נמנים: קמומיל, אניס ואורגנו. למי שיכול מומלץ להוסיף לתה דבש ולימון. יש להשרות את הצמחים השונים במים החמים מספר דקות לפני השתיה.

רבים נוהגים לשלב ג'ינג'ר, לימון ודבש באופן הבא: הכניסו לתוך כלי עם מים מעט ג'ינג'ר קצוץ דק (הידוע כמכייח ומסייע בהוצאת הליחה) , כפית דבש (בעל התכנות האנטיבקטריאליות)  וכף מיץ לימון (הידוע אף הוא בתוכנותיו האנטיבקטריאליות ), הביאו לרתיח ומזגו לכוס. שתו לאחר שהמים יגיעו לטמפרטורת השתייה החביבה עליכם.

יש הנוהגים להניח בצל חצוי לצד מיטתו של החולה במהלך הלילה על מנת שיספח את החיידקים.

אחת מתרופות הסבתא המוכחות היא חימום בית החזה בעזרת בקבוק מים חמים או כרית חימום המונחים על מגבת או חולצה  מעל בית החזה. מומלץ להחליף את המים בבקבוק כשהם מתקררים. רבים ממליצים למרוח על בית החזה דבש או שמן זית שחוממו קלות לפני הנחת הבקבוק החם, המאפשר להם להיספג ולסייע בהחלמה.
 

הרב רביד נגר: מעל הדבש - סגולה לרפואה

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות