קורונה

הרב יגאל כהן: פסח בצל הקורונה

קראו וצפו במסר קצר של הרב יגאל כהן על פסח תש"פ, פסח בצל מגיפת הקורונה


07/04/20 | י"ג ניסן התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אחים יקרים, אנחנו נמצאים בשנה מאוד מיוחדת. היא לא שנה עצובה, אסור לקרוא לה שנה עצובה. שנה מיוחדת, שנה שבה אנחנו לא יכולים להתארח ולארח בני משפחה. אנחנו רגילים ל 20-30 איש, כל המשפחה יושבת סביב שולחן ערוך בליל הסדר. ישנם כאלה שלא יודעים את ההלכות ולא יודעים מה לעשות. לא אסביר את כל ההלכות עכשיו, כי יש הסברים ברשת, שלי ושל רבנים אחרים, המסבירים איך לעשות את ליל הסדר.

אני אומר לכם מה אתם צריכים להכין לליל הסדר:

 

אתם צריכים 3 מצות עגולות עבודת יד - בליל הסדר יש מצוות עשה מהתורה לאכות כזית (27 גרם), כמה כ"זיתות" של מצה. ולכן, המצות הללו חייבות להיות עבודת יד. בשאר ימות הפסח מותר לנו לאכול מצות עבודת מכונה. המרובעות, הרגילת שאנחנו רגילים. אבל בליל הסדר חייבות להיות מצות עגולות של עבודת יד.

כל אחד שיעשה לו ליל הסדר. מי שנמצא בבידוד, מי שנמצא רק עם אשתו והילדים שלו ואין לו מי שילמד אותו בליל הסדר לפחות כמה דברים שצריך להכין לקראת ליל הסדר. שלוש מצות עגולות יספיקו, אם אתם שלושה אנשים 3 מצות כאלו יספיקו, אם יותר אולי צריך 5-6, כל אחד לפי גודל המשפחה שלו. 

 

4 כוסות - צריך שלכל סועד יהיו 4 כוסות, כל כוס צריכה להכיל 100 מ"ל פחות או יותר, זה מספיק. לכן, להכין כוסות של 100 מ"ל בבית לכל אחד מבני המשפחה, כוס אחת לכל אחד מבני המשפחה שתמולא ארבע פעמים. שיהיה מספיק יין או מיץ ענבים, שכל אחד מהם יוכל לעשות את ליל הסדר כהלכתו. 

 

חסה - חסה היא המרור.צריך להכין לכל אחד מבני הבית 28 גרם חסה, פעמיים. לכל אחד מבני הבית צריך שיהיו בערך 55-60 גרם חסה. שזה שני כ"זיתות", כזית זה 27 גרם. 2 כזיתות לכל אדם.  אז זה יוצא לכל אחד מבני המשפחה שלושה-ארבעה קלחים של חסה.  שטופים היטב, להזהר מחרקים. לא לקנות חסה מהשוק, חסה מהשוק מאוד נגועה. קונים חסה דווקא ממקומות שיש בהם פיקוח, "גוש קטיף", גידול מיוחד - "חסלט".

 

כל אחד יכין לעצמו הגדות של פסח, כדי שבליל הסדר יוכל לקרוא את הסדר כהלכתו. יש מצוות עשה בלילה הזה: "והגדת לבנך ביום ההוא... בעבור זה עשה ה' לי בצאתי ממצרים". אנחנו אמורים לספר לילדים שלנו את סיפור יציאת מצריים. "וכל המרבה לספר בסיפור יציאת מצריים - הרי זה משובח". אז כל אחד ואחד יכין לעצמו את ההגדה של פסח, לכל אחד מבני הבית. יכין הפתעות לילדים, למי שימצא את האפיקומן, כמו שנוהגים, כדי שהילדים לא ירדמו. 

 

להכין את ליל הסדר, שולחן יפה. כריות, כדי לשבת בהסבה. אוכלים - בהסבה, שותים - בהסבה. הסבה זה נוח.

 

לא להתרגש מזה שאנחנו לבד. היום, יש אפשרות ללמוד מה צריך לעשות בליל הסדר דרך האינטרנט. יש היום את כל הסרטונים שתרצו. אתם מוזמנים לצפות כדי שתדעו איך להתכונן. צריך  לבוא עם מצבר רוח טוב לקראת החג, לא לתת ליצר הרע להשתלט עלינו. נכון שהחג הזה שונה משאר החגים. אבל זה חג, "ושמחת בחגיך - והיית אך שמח". לא לשכוח לקנות מתנה לאישה, חשוב מאוד לשמח את האישה. גם בתקופה כזו, האישה צריכה את זה. היא צריכה את תשומת הלב, היא צריכה את העזרה בבית.

האישה תשמור על קור רוח, לא לצעוק, לקחת הכל בקלות. להעביר מסר בצורה יפה, בצורה נעימה, בשפה ברורה, כדי שיקבלו מאיתנו. כשאני צועק - שומעים אותי, כשאני מדבר - מקשיבים לי. אנחנו נדבר בנחת ונסביר את זה. ניכנס לחג בשמחה רבה.

 

לא לשכוח לעשות מכירת חמץ (דרך מוקד תהילים ארצי לחצו על הקישור). אסור להשאיר את החמץ שלנו בפסח, אנחנו חייבים למכור אותו לגוי. אנחנו שמים את זה בבית, במקום סגור, עם סלוטייפ. כתוב שם "נמכר לגוי", ועושים את המכירה באתר.ובזה אנחנו מוכנים לפסח, ישתבח שמו לעד. חשוב מאוד להזכיר גם לחברים, למכרים, לדודים, לקרובים, לעשות מכירת חמץ כדת וכדין. וכך נוכל להיכנס לפסח רעננים ושמחים.

 

פסח כשר ושמח, בשורות טובות, ישועות ונחמות, אמן ואמן.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות