קורונה

"תפילתו תועבה"

ועדת הרבנים שהתכנסה בבני ברק בשבוע שעבר קבעה: מי שמפר בידוד בשביל תפילה - קרוב שתפילתו תועבה


27/07/20 | ו' אב התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בשבוע שעבר קיים בית הדין המיוחד בבני ברק ישיבת חירום בה נטלו חלק גדולי ההוראה בבני ברק לצד רופאים גדולים, על מנת להכריע בנוגע להתנהלות הציבור בזמן מגיפת הקורונה. בעקבות התפשטות המגיפה ועליה בקצב ההדבקה, הוציאה הועדה שורת הוראות לציבור ופסקי הלכה, בהתאם לדיני השו"ע והתורה. הועדה קוראת לציבור להקפיד על הוראות משרד הבריאות וקבעה כי בכל מקרה של חשש יש להבדק אצל הרופאים ולנהוג על פי הוראתם. 

 



בהתייחסם לחייבים בבידוד קבעו חברי הועדה: "החייבים בבידוד, הרי הם אסורים ביציאה מביתם לשום צורך שבעולם. ואין שום דבר מצווה דוחה איסור תורה. והעובר על זה עוון ברור בידו וקרוב שתפילתו תועבה". חברי הועדה אף פונים למתפללים וללומדים ומבקשים מהם למנוע מחייב בידוד להצטרף ללימוד או לתפילה:  "פשוט וברור שאין לצרפו למניין ואין לעלותו לתורה ולכל דבר שבקדושה, עוון גדול בידו, חובה לגעור בו עד כדי הודעה לרשויות למען הצלת אחרים".

הם ממשיכים בשורת הנחיות לבתי כנסת ובתי מדרש, לצד הצורך לציית להנחיות משרד הבריאוות: ""חובה ברורה להקפיד על עטיית מסכה באופן מלא במשך כל זמן התפילה מכניסתו לבית הכנסת ועד צאתו וכן לשמור מרחק מהעומדים לצידו ולהיות קבוע על מקומו ולא להסתובב בין כל המתפללים. כל המיקל בזה הרי הוא בחשש היזק הרבים, וחובה על גבאי בית המדרש להקפיד על כך וגבאים שאין בידם לכוף הוראה זו – הרי שעל פי דין חובתם לסגור את שערי בית הכנסת ולא לגרום ח"ו סכנה לאחרים".

הועדה מדגישה את הצורך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות גם בבית כדי להימנע מסיכון בני משפחה מבוגרים וכאלו המשתייכם לקבוצות סיכון שונות: "בכל מקרה של חשש יש ללכת ולהיבדק כהוראות הרופאים. אולם מי שמטעם כלשהוא אינו נבדק – חובה ברורה עליו לדעת כי חלה עליו חובת בידוד וזהירות כפולה ומוכפלת כמו שהוא ודאי, ומן הנראה שהרבה ממעגלי ההדבקה הנוראים ואיבוד נפשות יקרות וקדושות מקורם בקלות ראש זו ה' ישמרנו, הלא למשמע אוזן דאבה נפשנו"

הועדה הקדישה פרק מיוחד בהוראותיה לתשעת הימים וליום תשעה באב עצמו: "ברור שחובה להקפיד על שטיפה במים וסבון של הידיים בתדירות גבוהה ללא שום שינוי וכן לרחוץ הפנים במים וסבון". והוסיפה: "יש להתיר בשנה זו כהוראת שעה לסובלים מהזיעה רחיצה מהירה בצונן ומעט סבון להעביר הלכלוך – וניקיון זה חשוב למנוע סכנה ודבר זה מותר מדינא"

וכך חתמו את מכתבם לציבור: "הכותבים וחותמים ביראה וחרדה לשלום אחב"י, בתפילה ותחינה כי בזכות שמירת הגוף והנפש וצער אלו הימים, יתמלא השי"ת רחמים על שארית ישראל לגאלנו גאולת עולם ויזכנו לשוש עם ירושלים משוש, והמתאמצים בזה ירחמם ק-ל מלך רופא נאמן שתתמיד בריאותם הם ובני ביתם אכי"ר"

ואלו החותמים על המכתב: הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א ראב"ד בית דין צדק בני ברק, הגאון רבי יהודא סילמן שליט"א ראב"ד בד"צ ב"ב, הגאון רבי מנחם מנדל הכהן שפרן שליט"א מגדולי ההוראה, הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א רבה של רמת אלחנן ומגדולי ההוראה והגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א רבה של שיכון ג'. 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות