קורונה

הרב יגאל כהן: שלום בית בתקופת הקורונה

קראו וצפו בדבריו של הרב יגאל כהן המסביר על חשיבות שלום הבית בייחוד בימים אלו ועל האופן בו ניתן להתחזק בו


26/04/20 | ב' אייר התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב יגאל כהן בסרטון המצורף:
 

למה השם הביא קורונה?

יש כמה סיבות, אבל אחת מהסיבות היא שאנחנו לא מכבדים אחד את השני. ובטח ובטח לא מספיק מכבדים, גבר את אשתו ואשה את בעלה. אנחנו לא מספיק מכבדים אחד את השני, וזו אחת הבעיות שיש לנו בדור הזה. ודווקא בתקופה הזו אנחנו צריכים להראות לקדוש ברוך הוא: ריבונו של עולם, בבקשה ממך, סלח לי. חטאת, עוויתי, פשעתי, אני עכשיו אכבד את אשתי יותר מתמיד. אני אתנהג אליה בכבוד, אני אעריך אותה. אישה תכבד את בעלה, בלי ביקורת. אז קודם כל, הנקודה הזאת של הביקורת: בשום פנים ואופן אסור לבקר, לא גבר את אשתו ולא אישה את בעלה, בתקופה הזו. מסיבה פשוטה: ביקורת מרחיקה את השכינה מהבית. ביקורת גורמת לצד השני להרגיש פגוע, להרגיש מבוזה, להרגיש פחות טוב. ומה שהוא עושה כשהוא מרגיש ככה - הוא מחזיר בחזרה.

 

זה הזמן להחמיא ולעודד

בתקופה הזו אנחנו צריכים להחמיא אחד לשני. בתקופה הזו אנחנו צריכים לתפוס את הצד השני ולהרים אותו ולעודד אותו. לפעמים האישה בפאניקה, האישה בלחץ, גבר שבבית יבוא ויועדד אותה, יגיד לה: "אשתי היקרה אני אתך, אל תפחדי, גם אם נהיה בבידוד - אני אהיה אתך ביחד.  גם אם נהיה בגן עדן - אני אהיה אתך ביחד. בגיהנום אני לא רוצה להיות איתך ביחד... אבל בשאר המקומות אני אתך ביחד. מה את מפחדת? אין לך מה לפחד". כאדם עושה את זה בצורה כזאת, ישתבח שמו לעד. כאדם עושה את זה בצורה יפה, אז הוא מרגיע את אשתו. הוא מרגיע את הילדים:"בואו נרקוד ביחד". אני אומר לבנות שלי, אני שם מוזיקה, הקטנה שלי אני רוקד איתה ביחד. לא משנה, איזה שירים שיש, איזה שירים שמשמחים אותן, עושה להן שמח בבית. וברוך השם, אני שואל את הילדות שלי: "אתן מפחדות"?, הן אומרות לי: "לא".  ברוך השם הצלחתי שבבית שלי לא מפחדים.

 

בית של אהבה

כל אחד צריך להשרות בבית שלו אהבה. ותדעו לכם, גם גבר לאישה, האישה לפעמים קצת יותר חרדתית מהגבר, כי הקב"ה נתן לה בינה יתרה והיא נכנסת לפחדים... היא עושה אפצ'י, אני לא נושמת, אני נחנקת. מה את נחנקת? תעשה לה פוף והכל בסדר. הפאניקה מכנסה אותה ללחץ ואז היא מתחילה לא לנשום ואומרת: "יש לי קורונה". יש לי קורונה? עכשיו כל העלום בלחץ, יש לה קורונה זה ישתבח שמול עד. אישה בקורונה, מי יטפל בבית? אכלנו אותה בגדול מה שנקרא. גבר ייכנס לבידוד, מי ישים לב אליו בכלל?, האישה נכנסת לבידוד? וואי וואי וואי.

 

גם בימי הקורונה: שלום בבית סגולה לפרנסה

ההצלה של החיים שלנו היא שברוך השם שהקורונה לא מגיעה אלינו. צריך להתפלל על זה הרבה. אבל בית שיש בו שלום, זו הסגולה לפרנסה. מי שרוצה פרנסה בשפע, בית שיש בו שלום: "לֹא מָצָא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כְּלִי מַחֲזִיק בְּרָכָה לְיִשְׂרָאֵל אֶלָּא הַשָּׁלוֹם, שֶׁנֶּאֱמַר (תְּהִלִּים כט, יא), יְיָ עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְיָ יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם" ( משנה · סדר טהרות · מסכת עוקצין · פרק ג · משנה יב). כלומר במילים פשוטות, הקדוש ברוך הוא, ישתבח ויתהלל שמו לעד, שומר על בני אדם, נותן להם את הפרנסה שלהם בזכות השלום שיש ביניהם בבית. ויתור: "כל המעביר על מידותיו מעבירים לו כל פשעיו", מי שמוותר מוותרים לו מן השמים (ראש השנה, י"ז, א'). זו התקופה של בנאדם שיודע לוותר, להעביר, לא לכעוס, לא להקפיד. גם אם אשתך עשתה טעות, חזרה עכשיו מקניות ישתבח שמו לעד, קנתה בשפע, ישתבח שמו לעד אתה יושב, מוותר, לא כועס, לא עושה בלגן, שותק, מבליג - והקב"ה, ישתבח שמו לעד, יבליג לך. מי שרוצה שהקדוש ברוך הוא ייסלח לו על העוונות, "כל המעביר על מידותיו מעבירים לו כל פשעיו". כל מי שמרחם על הבריות, מן השמים מרחמים עליו. הילדים עושים קצת שטויות, שיהיו בריאים הילדים, מסכנים, משתגעים בבית. קופצים, רצים, איזה בלגן. תהיה רחמן, תהיה עדין, לא בכעס. אל תצעק, אל תכעס, תהיה ותרן, תהיה "דרוויש" אחי. מי שיהיה דרוויש, הכוונה היא שיוותר, הקדוש ברוך הוא יוותר לו מן השמים. 

חשוב מאוד עכשיו לשמור על דרך ארץ בין אדם לחברו

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות