חינוך ילדים

מרגש: איך מחנכים ילדים לחסד ונתינה

צפו וקראו את דברי הרב רונן שאולוב על האופן בו ניתן לחנך את ילדינו להיות בעלי חסד


17/05/20 | כ"ג אייר התש"פ
חינוך הילדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

הרב משה רייכמן היה עשיר מופלג והיה עוזר לכל אדם שהיה מבקש ממנו עזרה, אבל הוא לא היה עושה את זה לבד. יום אחד ניגש אליו אדם וביקש: "רבי משה, אנחנו צריכים 100,000 שקלים לחתן כלה. השיב הרב: "אין בעיה כלל. מתי החתונה?", ענה לו: "בעוד חודש", כששאל הרב למתי הם זקוקים לכסף השיב הפונה "אם יש אפשרות, היום", וכשנשאל לגבי מידת דחיפות הדבר השיב "גם בערב יהיה טוב". אמר לו הרב: "חזור בערב ובקש ממני שוב". קיבל על עצמו הפונה את דברי הרב והבטיח לעשות כן.

בערב חזר הבחור אל הרב: "האם ניתן לדבר עם כבודו", "בוודאי" השיב לו הרב, "הילדים פה" אמר הבחור, "כן" השיב הרב והמשיך: "מה ברצונך?", ושוב חזר הבחור על סיפורו: "יש לנו כלה וכדיל חתנה אנו זקוקים ל-100,000 שקלים". שאל הרב: "מי הכלה?", והבחור השיב: "הכלה יתומה, אין לה אבא ואמא". קרא אליו הרב את בנו ואמר לו: "לך והבא את פנקס הצ'קים" וכשחזר אליו בנו עם הפנקס הנחה אותו: "כעת כתוב, אחת, אפס, אפס, אפס, אפס, אפס ומלא את התאריך ואת חתימתו של אבא". והבחור מתבונן כל אותה העת על הרב ותוהה בינו לבין עצמו, מה עושה הרב? ובנו של הרב משה רייכמן אומר לאביו: "אבא חתמתי. האם למלא כעת את הסכום?", והרב משיב לו: "כן בני, ואם אתה רוצה להוסיף על הסכום, אתה יכול להוסיף, אבל אתה תמלא את הצ'ק". כשסיים הגיש הבן לבחור את הצ'ק והרב נפרד מן הבחור לשלום.

לאחר שיצא הבחור נשק הרב לבנו ואמר לו: "זכית. אתה חיתנת עכשיו כלה" והילד, נשא את החיוך מאותו הערב עמו במשך שנה שלמה.

לאחר חודש, ביום החתונה, חזר הבחור אל הרב ואמר לו כי דבר מה הציק לו במשך החודש כולו: "מדוע עשית זאת ליד בנך?", השיב לו הרב: "בקרוב אפטר מן העולם, אני רוצה שבני ידע למלא צ'קים עבור מצוות. זה חינוך הילדים, אני רוצה שהבן שלי שראה את המצווה ייקח את העט בלי האב וימלא צ'קים לבד. היום הוא מילא 5 אפסים, אני אלמד אותו למלא גם 6. ככה מחנכים ילדים".

 

מי לא רוצה נחת מהילדים? ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות