כיבוד הורים

"אמא שלי צועקת עלי, אני מגיב גם בכעס. איך אני מתגבר?"

הרב זמיר כהן בהסבר קצר על הדרך הטובה ביותר להצליח להתחזק במצוות כיבוד ההורים, צפו בסרטון המצורף, וקראו את דברי הרב


01/07/20 | ט' תמוז התש"פ
כיבוד הורים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

שלושה שותפין יש באדם: הקב"ה ואביו ואמו

לפעמים שואלים אותי צעירים: "אמא שלי צועקת עלי, אני מגיב גם בכעס. איך אני מתגבר?". תמיד אני אומר לו, תדמיין שאלוקים עומד לידך וצועק עליך, אתה תצעק עליו בחזרה?  כתוב בגמרא: "שלושה שותפים באדם, הקב"ה ואביו ואמו" (נידה, ל"א, א'). אבא, אמא, אלוקים - זו אתה שורה. לכן הילד כלפי ההורים, צריך להתייחס כאילו מדובר באלוקים. הקב"ה נותן את הנשמה, והאבא והאמא נותנים את החומר, נותנים את הגוף של האדם.

המקום היחיד שהבן לא אמור לשמוע להוריו, הבן או הבת, זה רק במקום שההורים אומרים לו לעבור עבירה: "לך תגנוב", "תחלל שבת", "אל תלך ללמוד תורה". פה הוא לא אמור לשמוע להם, כי גם הם חייבים בכבדו של הקב"ה. ואת זה לומדים מהפסוק: "אִ֣ישׁ אִמּ֤וֹ וְאָבִיו֙ תִּירָ֔אוּ וְאֶת־שַׁבְּתֹתַ֖י תִּשְׁמֹ֑רוּ אֲנִ֖י יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֵיכֶֽם׃" (ויקרא, י"ט, ג'). כלומר, אף על פי שאני מצווה שאיש אימו ואביו תיראו, זה בתנאי שאת שבתותי תשמרו. למה? כי אני ה', וגם ההורים שלך חייבים בכבודו של הקב"ה.

 

אם, אב ואדם בגימטריא

מי שאוהב גימטריות ועומק בשפה העברית, אישה יולדת נקראת בשם "אם". ממתי היא נחשבת כמו יולדת? אומרת המשנה, עד יום הארבעים להפריה, אישה שהפילה היא לא נחשבת יולדת, כי היצור הזה שנפל ממנה, אותו עובר שנפל ממנה, אין לו עדין שם של אדם. אבל מיום ה-41 והלאה, יש לאישה הזו דין של יולדת. מה הגימטריה של אם? 41 (אם=א+מ=40+1=41). כלומר מיום ה-41 להריון, האישה הזו היא אם. האב? רק בלידה. אב זה א' (1) שנעשה ב', אחד שנעשה שניים. אז זה רק בלידה, כי לפני כן הוא עוד לא ראה, לא הרגיש, לא חש. אבל האישה שיוצרת את הילד בתוכה, יום ה-41 להריון נקראת כבר אם.

כל זה מסתתר במילה אדם. המילה א-דם מורכבת מא', דם. א' - זו הנשמה הרוחנית, מייצגת את אלופו של עולם, את הקב"ה. המילה דם - אם ניקח את המילה אב (3), המילה אם (41), אב ואם יחד (41+3=44) זה דם (44). כלומר, אדם זה א' - נשמה אלוקית, ודם - שזה אב ואם, הם שנתנו בו... אלא שלושת השותפים של שלוש האותיות שבמילה אדם.

 

 

 

 

 

עוד מאמרי תוכן בנושא כיבוד הורים
X
  • © כל הזכויות שמורות