כיבוד הורים

כיבוד ההורים בדור האחרון

הרב שניר גואטה במסר קצר ומחזק על כיבוד ההורים בדור האחרון. מה אמרו חכמינו על כיבוד הורים בדור האחרון? צפו וקראו את דבריו המרתקים


01/09/20 | י"ב אלול התש"פ
כיבוד הורים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

מצוות כיבוד הורים

כשאנחנו רואים את אבא ואמא, כשהם נכנסים לבית, לחדר, אנחנו מצווים על פי ההלכה - אם אנחנו לא עושים את זה אנחנו עוברים על איסור, כמו שיש לאדם מצווה להניח תפילין, כמו שיש לאישה מצווה להדליק נרות שבת, כמו שיש מצווה לעשות קידוש, יש מצווה כשאבא או אמא נכנסים, לעמוד מפניהם. גם אם ראיתם אותם כמלוא עיניך, מה זאת אומרת? לא צריך שיהיו במרחק מטר ממני, כמו למשל תלמיד חכם, גם אם אתה רואה אותו ממרחק, יוצא מן האוטו למשל וקם, אתה צריך לעמוד. מי מאיתנו עושה את זה?

 

הדור האחרון

זו מצווה מדאורייתא, כמו להניח תפילין. אבל תראו מה חז"ל אומרים לנו על הדור האחרון: הדור אחרון ילקה מזה, לא רק בזה, מאוד מאוד. בחוצפה. "בעקבות משיחא חוצפא יסגא" (סוטה, מט, ב) אומרים חז"ל. מה זה "חוצפא יסגא"? אומרים רבי אלחנן וסרמן, מי שיהיה חצוף יותר, רע יותר, רשע יותר, הוא יסגא, הוא כביכול יהיה מצליחן יותר.

בגמרא נכתב על הדור האחרון: "נערים פני זקנים ילבינו" (סוטה, מט, ב). היום, אתה לא יכול להעיר לילד בן שעשועים, תגיד לו משהו: "ילד, בבקשה אל תשחק פה עם האופניים יש לי פה ילדים קטנים, בן חמש ובן שנתיים" והוא יענה: "שב בשקט! מה זה פה? גן שעשועים של אבא שלך?". "נערים פני זקנים ילבינו" - אתה לא יכול לדבר עם הילד, הוא מביש אותך ליד החברים. באסיפת הורים, הילד מתחצף להורה ליד המורה.

 

עומדים בפני הילדים

חז"ל ממשיכים ואומרים: "זקנים יעמדו מפני קטנים" (סוטה, מט, ב). היום, הילדים לא עומדים בפני ההורים, ההורים עומדים בפני הילדים. ברגע שהילד נכנס הביתה, האם ישר הולכת למטבח כדי להכין לו משהו לאכול. היום ילדים בני 4 מכתיבים להורים מה הם יאכלו: "מה אתה רוצה? חביתטוסט? או... ", הורה שואל את הילד מה הוא רוצה לאכול, "הוא לא אוכל, הוא לא אוהב". הורה מרגיל כך את הילד שהוא קובע עבורו. זה אנחנו, אנחנו נותנים יד לדור הזה. אנחנו עומדים בפני הילדים.

 

"בן מנבל אב"

אומרים חז"ל על הדור האחרון: "בן מנבל אב" (סוטה, מט, ב) - הבן לא נותן לאביו לדבר כלל, אביו או אמו אומרים דבר מה והוא יוצא עליהם מיד. "בן מנבל אב" - מבייש את ההורה. איפה יש היום ילד שמחזיק את ההורים, עוזר להורים. ה"פלא יועץ" אמר, אם היינו יודעים מה זה כיבוד הורים, היינו הולכים לאבא ואמא ואומרים להם: "אני מבקש אבא, אין לי אחים, כל מה שאת רוצה אמא, כל מה שאתה רוצה אבא, תפנו אלי".

עוד מאמרי תוכן בנושא כיבוד הורים
X
  • © כל הזכויות שמורות