כיבוד הורים

השכר העצום בכיבוד ההורים

צפו וקראו את דברי הרב רביד נגר על המעלה העצומה הטמונה במצוות כיבוד הורים


20/07/20 | כ"ח תמוז התש"פ
כיבוד הורים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

תמירו ייסורים במצוות

לכל אדם יש מנה, מכסה מסוימת של ייסורים שהוא צריך לקבל, הוא יכול לקבל אותם והוא יכול להמיר אותם במצוות. אם אתה מכבד את ההורים שלך, ואתה מצטער קצת וקשה לך, הקושי הזה מכפר על קושי אחר שהיה צריך להיות לך.

 

שבע שנים של כיבוד אב

כמו אותו סיפור על אדם שסעד את אביו שבע שנים. במהלך אותם שבע שנים ילדיו לא נזקקו לטיפולי שיניים. לאחר שבע שנים נפטר אביו, והם הוזמנו לטיפולי שיניים. במהלך אותן שבע שנים לא נזקקו לו עם פתיחת העסק והוא היה מתחיל את יום עבודתו בשעה 10. לאחר שבע השנים בהן סעד את אביו, נזקקו לו בעסק בבקרים כבר החל מהשעה 8.  למה זה היה ככה? אתה עזרת לאבא שלך, אני אסיר ממך את הטרדות הללו. 

 

הצרות והייסורים נעלמים

כָּל הַמְּקַבֵּל עָלָיו עֹל תּוֹרָה, מַעֲבִירִין מִמֶּנּוּ עֹל מַלְכוּת וְעֹל דֶּרֶךְ אֶרֶץ" (משנה, אבות, ג, ה).  כל המקבל עליו עול תורה, כיבוד הורים זה מהתורה, "כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ" (שמות, כ, יא), מסירים ממנו עול מלכות, ועול דרך ארץ וכל עול אחר, כל הצרות והייסורים נעלמים. כבדו את ההורים שלכם, יהיה לכם שפע ברכה והצלחה. 

"כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ" (שמות, כ, יא). מי שמכבד את אבא שלו ואת אמא שלו, כאילו מכבד ישירות את הקדוש ברוך הוא, והקדוש ברוך הוא משרה את השכינה בבית.

 

צער ההורים

מי שמצער את אבא ואת אמא שלו, הוא מצער מלך ומלכה. כל רגע, דקה ושנייה שהוא מצער את ההורים שלו, שידע שהוא מצער מלך ומלכה. גדולי האמוראים, גדולי התנאים, גדולי ישראל ראשונים ואחרונים, אם חס ושלום היו אומרים לאבא בטעות, "לא נכון" או "אבא, יש לי איזה תיקון לדבריך", היו צמים כדי לכפר על זה. אם בטעות, אדם היה עוזר לאביו ברפואה ודוקר אותו כדי לרפאו, הוא היה מזיל דמעות ומבקש סליחה על כך.

 

שכר עצום

אם הייתם יודעים מה זה כיבוד הורים, גופיכם היה רועד. בכל פעם שאב נכנס הביתה, ילדיו צריכים לעמוד מלוא קומתם. בכל פעם שאדם מוזג להורה כוס תה, עוזר להורה, מלווה אותו לבית כנסת, סועד את ההורה, עוזר לו, אין קץ לגודל שכרו.

עוד מאמרי תוכן בנושא כיבוד הורים
X
  • © כל הזכויות שמורות