כיבוד הורים

המצווה הכי קשה בתורה

הרב שניאור אשכנזי, מבאר את דברי המפגשים אשר אמרו כי מצוות כיבוד הורים היא המצווה הכי קשה בתורה


14/10/20 | כ"ו תשרי התשפ"א
כיבוד הורים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

המצווה הכי קשה בתורה

המפרשים אומרים שכיבוד הורים זו המצווה הכי קשה בתורה. למה? כי אין שיעור לכיבוד הורים, אין סוף לכיבוד הורים. בטח אם ההורים מבוגרים, בטח אם ההורים מוגבלים וצריך עוד פעם לקחת אותם לקופת חולים, ועוד פעם לבתי רפואה, ועוד פעם בדיקות ועוד פעם לרוץ אליהם הביתה ולראות מה נשמע. ובפרט מי שלא מביא מטפלת, ומביא את הוריו אליו הביתה. אין סוף ואין שיעור למצווה הזו, יום ולילה. כל מצווה בתורה, יש לה התחלה וסוף. אם בבוקר או בערב, בשבת או ביום חול, המצווה היחידה שהיא 24 שעות היא מצוות כיבוד הורים.



רבי טרפון ואמו

הגמרא מספרת את הסיפור על רבי טרפון: רבי טרפון יצא עם אמו הזקנה לטייל בשבת, ורצועת הסנדל של אמו נקרעה. מכיוון שלא ניתן היה לקשור את הרצועה בשבת, רבי טרפון התכופף על הרצפה, ואמו שמה את רגלה על ידו. וכך זחל רבי טרפון על הארץ, כשהוא מחזיק את רגלה של אמו, עד שהגיעו הביתה. כשהגיעו הביתה, האם התפעלה מאוד מן המסירות של בנה ורצה לישיבה: "אתם יודעים איזה בן יש לי? רבי טרפון הגדול, רבה של לוד, מחשובי החכמים, זחל אתמול על הארץ על מנת שאני אדרוך על ידו כל הדרך הביתה". השיבו לה החכמים: "גברתי, אל תתרשמי, הוא עדיין לא קיים חצי ממה שהתורה דורשת. הוא עוד לא קיים חצי מכיבוד ההורים שהתורה מבקשת".


אריכות ימים

בכיבוד הורים, התורה מבטיחה אריכות ימים. שמעתי פעם ווארט יפה על הקשר בין כיבוד הורים ואריכות ימים: בשביל לכבד הורים, צריכים זמן. כי זה לרוץ באמצע היום, באמצע ים עבודה, לרוץ בערבים, לרוץ בבקרים, לרוץ בשעות לא שעות. והילד אומר: "ריבונו של עולם, אני מפסיד זמן. אני מפסיד זמן עבודה. אני לא בעסק ולא מקבל קליינטים בגלל ההורים". אומר הקדוש ברוך הוא: "לְמַ֙עַן֙ יַאֲרִכ֣וּן יָמֶ֔יךָ" (שמות, כ, יא). אני אתן לך עוד כמה שנים בחיים, ואתה תחזיר לעצמך את הזמן. אתה לא תפסיד מהזמן שהקדשת להורים. החיים שלך יהיו יותר ארוכים, ואתה תחזיר לעצמך את החוויות שהפסדת. את הביזנס שהפסדת, אתה תחזיר לעצמך עם אריכות ימים.

עוד מאמרי תוכן בנושא כיבוד הורים
X
  • © כל הזכויות שמורות