כיבוד הורים

כיבוד הורים - סגולה אדירה

הרב עמנואל מזרחי מרחיב ומבאר אודות אחת הסגולות הגדולות ביותר המובאת במשנה: כיבוד הורים


22/09/20 | ד' תשרי התשפ"א
כיבוד הורים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

סגולה נפלאה וחזקה ביותר

סגולה נפלאה וחזקה ביותר מובאת במשנה, סגולה אשר מי שזוכה להתפלל מדי בוקר בבוקרו תפילת שחרית, מונה אותה. ואומרת המשנה כך: "אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא" (משנה פאה, א, א). הכוונה, שהוא אוכל מהפירות - שהוא זוכה לאורה גדולה מאוד, שעל ידי כך יש ברכה. כמו שאומרים, הוא התחיל את היום ברגל ימין. כל מה שהוא עושה, השם מצליח בידו. ומה הם הדברים המפורטים במשנה? "כיבוד אב ואם" - שאדם זוכה לכבד את הוריו. כיבוד הוריו. ועל ידי כך הוא זוכה לפירות מידיים.


פירות מידיים ואחרי 120 שנה

כגון לשמח את ההורים, לעשות להם טוב על הלב כמו שאומרים. מרים טלפון בערב שבת להורים: "מה שלומך אבא? מה שלומך אמא? איך אתם מרגישים?". זוכה ונהנה מהפירות מיידית על הדבר הזה. אחרי 120 שנה, אחרי פטירתם, עושים עבורם חסדים לעילוי נשמתם: נותנים צדקה לקופת צדקה לעילוי נשמתם, קוראים כמה פרקי תהילים לעילוי נשמתם, מקבלים עלינו איזו מצווה שעד היום לא עשינו, ואומרים שזה לעילוי נשמתם, זה גם טוב אחרי 120 שנה. כל מה שהאדם עושה מהבחינה הזו של כיבוד הורים, שנאמר בדיבר החמישי בעשרת הדיברות: "כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך", ותראו במה זוכים, פירות בעולם הזה כבר, מידיים.

 

לעשות טוב להוריו

כיבוד הורים, כשם שאדם יודע שעושים לו דברים וזה עושה לו טוב, כך ישתדל ויתאמץ מאוד לעשות טוב להוריו. ודאי יזהר לא לסתור את דבריהם, לכבדם מאוד, לתת להם הרגשה שהם חשובים, לקרוא להם בשמם אבא ואמא, ולעשות להם טוב. על ידי כך הוא זוכה, וזו סגולה נפלאה, להצלחה מיידית בכל אשר הוא עושה. יהי רצון שנזכה כולנו להיות מכבדי הורים ומצליחים בכל.

עוד מאמרי תוכן בנושא כיבוד הורים
X
  • © כל הזכויות שמורות