כיבוד הורים

ברוגז עם ההורים שלך???

את חשיבותה של מצוות כיבוד אב ואם כולנו מכירים, אז איך מגיעים למצב בו ילד ברוגז עם הוריו? צפו וקראו את דברי הראשון לציון, הרב יצחק יוסף


14/09/20 | כ"ה אלול התש"פ
כיבוד אב ואם

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:
 

 

מצוות כיבוד הורים

כמה המצווה הזו חשובה,"לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ" (שמות, כ, יא). אנשים לפעמים מזלזלים במצווה הזו. אתה שומע על אנשים שמסתכסכים עם הוריהם. לפעמים באים אלי ללשכה אנשים מבוגרים ובוכים לפני. "תראה, יש לי בן. אתה מכיר את הבן שלי, הוא אדם מפורסם. תראה איך הוא מתנהג אתי. תראה מה הוא עושה לי, נהיה אתי ברוגז". 

מה אתה ברוגז אתו? זה אבא שלך? אביך יצר אותך. מה שיעשה, אפילו אביך רשע, אפילו אביך מחלל שבת ואוכל חזיר, צריך לכבד אותו. זה אבא שלך, "הֲלוֹא הוּא אָבִיךָ קָּנֶךָ הוּא עָשְׂךָ וַיְכֹנְנֶךָ" (דברים, לב, ו). זה כיבוד אב ואם, מצווה חשובה.

 

מה עשה החת"ם סופר?

אנשים מזלזלים בדבר הזה, צריך לכבד, להתחזק בדבר. מספרים על החת"ם סופר, שכשהיה בחור צעיר היה מגיע הביתה, ולפני כן היה הולך ולומד הלכות כיבוד אב ואם בשולחן ערוך, סימן רמ, יורה דעה, כדי שיוכל לבוא הביתה. זה כמו שהיינו דורשים בהלכות החג קודם החג, כך היה לומד הלכות כיבוד הורים לפני שהגיע לביתו. אלו היו הלכות החג באותה העת, הוא בא לבית בחופשה, בין הזמנים, ראש השנה... לפני כן, היה הולך לבית הכנסת לומד את ההלכות הללו של כיבוד אב ואם, ואז בא הביתה לשבת או לחג. כדי לדעת איך להתנהג. כמה צריך אדם להזהר בדברים הללו.

עוד מאמרי תוכן בנושא כיבוד הורים
X
  • © כל הזכויות שמורות