כיבוד הורים

יש פה שני אנשים שהם שותפים של הבורא

צפו וקראו מסר קצר של הרב רפאל זר על כיבוד הורים - כיצד מכבדו? כיצד מוראו?


30/07/20 | ט' אב התש"פ
כיבוד הורים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

"קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם"

קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם (ויקרא, יט, ב) - מה זו קדושה? "אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ" (ויקרא, יט, ג) - תפחד מההורים שלך, תכבד אותם, אתה צריך שיהיה לך מורא אב ואם. 
 

הגמרא במסכת קידושין: כיצד מוראו?

מה זה כיבוד? ומה זה מורא?

אומרת הגמרא, כיבוד - מרחיצו, מנעילו, סכו, מאכילו, משקהו. זה נקרא כיבוד, אתה נותן לאבא לאכול, לשתות.

כיצד מוראו? - לא ישב במקומו, לא יעמוד במקומו, לא יסתור את דבריו - אבא אומר מילה, אתה עונה: "מה פתאום?", עברת על איסור דאורייתא "איש אימו ואביו תיראו". מה זה "מה פתאום" שאתה אומר לאבא שלך, מי אתה, איך אתה אומר לאבא שלך מה פתאום. "אבא, איזה שטויות", "אמא, איזה שטויות", הלו, רגע... לרב היית אומר איזה שטויות? אם היה עומד מרן הרב עובדיה יוסף עליו שלום, היית אומר לו איזה שטויות? היית אומר דבר כזה? איך אתה אומר את זה לאבא שלך? הישווה הכתוב מורא אב ואם למוראו של הקדוש ברוך הוא, שנאמר "אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ... אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם" (ויקרא, יט, ג). השווה מוראם למוראו וכבודם לכבודו. איך אתה מעז?

 

ולא מכריעו

כיצד מוראו? לא עוומד במקומו, לא יושב במקומו, לא סותר את דבריו ואינו מכריעו - שימו לב, מה זה מכריעו? אבא אומר משהו, מדבר עם מישהו, "אתה צודק אבא", האם אביך צריך לקבל ממך אישור? מה זה "אתה צודק", אל תדבר. מכריעו? הוא המכריע.

 

שותפים של הבורא

מרן עובדיה יוסף כתבה הלכה בה קבע שאסור לבן להגיד לאמו, אמא תכיני לי אוכל. "אמא תביאי לי תה" -האם אמך המשרתת שלך? איך אתה לא מתבייש? וממשיך הרב וכותב, גם אם אמך מביאה לך אוכל, אתה צריך לבקש ממנה מחילה על כך שהביא לך אוכל, שהיא מגישה לך אותו.

אתה מבין בכלל מה זה תורה? אתה יודע להתנהג? "אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ", אני מצווה אותך. "שלשה שותפין הן באדם: הקב"ה, ואביו, ואמו, בזמן שאדם מכבד  את אביו ואת אמו, אמר הקב"ה: מעלה אני עליהם כאילו דרתי ביניהם וכבדוני". (קידושין דף ל עמוד ב) יש פה שני אנשים שהם שותפים של הבורא.

עוד מאמרי תוכן בנושא כיבוד הורים
X
  • © כל הזכויות שמורות