חינוך ילדים

ילד לא מקשיב למה שאתה אומר, ילד מסתכל לראות מה אתה עושה

הרב שניאור אשכנזי בסיפור מרתק על גביר ורב שחינכו את ילדיהם וקצרו כל אחד את פירות חינוכו הוא


06/07/20 | י"ד תמוז התש"פ
חינוך

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


היו בישיבה שני חברים מאוד מוכשרים, ראובן ושמעון. הכי בולטים, הכי כריזמטיים. כולם ידעו שהם שני חבר'ה גדולים, שהם עוד יצליחו בחיים. התחתנו. ראובן נהיה הרב של העיר, ושמעון נהיה הגביר של העיר. הם נשארו בקשרי ידידות, חברים טובים, שמעון הגביר עזר לרב להתפרנס ושניהם בלטו מאוד. עברו 25 שנים ושניהם חיתנו ילדים וילדיהם היו צריכים לבחור את דרכם. אז קרה דבר מאוד מוזר, הילדים של הרב הלכו לעסקים. סגרו את הספר, עזבו את הכולל ולא נבחנו. הלכו לעשות עסקים. הילדים של הגביר נשארו ללמוד, נעשו תלמידי חכמים גדולים.

פעם ישבו הרב והגביר בהתוועדות, שתו לחיים ופתחו את לבם זה בפני זה, והרב ביקש מן הגביר שיספר לו את הסוד. אני כל החיים השקעתי, למדתי והתמסרתי לתורה, דיברתי דברי תורה, הילדים שלי צריכים לבחור מה לעשות בחיים - הם עוזבים את דברי התורה. ואתה, שכל החיים עשית כסף, הילדים שלך הולכים ללמוד ונעשים תלמידי חכמים גדולים.  מה הסוד פה? לפי מה הקב"ה מחלק את הברכות שלו?

אמר לו הגביר:

"רבי, זה לא ניסים. זה פשוט מאוד. כבוד הרב, איך בנוי סדר היום שלך? אתה בחמש וחצי בבוקר מגיע לבית הכנסת, מתפלל תפילת שחרית, ומשש וחצי לומד תורה עד שבע בערב. שתים עשרה וחצי שעות אתה לא יוצא מבית הכנסת. יושב ולומד יום ולילה. בשבע בערב אתה כבר עייף, אתה כבר לא יכול ללמוד יותר, לא יכול לחשוב יותר, אז אתה הולך הביתה, פותח רדיו, חדשות, מה נשמע, עושה טלפונים. מבזבז את הזמן, קריאת שמע והולך לישון. מה הילדים שלך ראו בעיניים שלהם? שלמדת כל היום?  הם לא ראו. מה הם כן ראו? שאבא מסתובב מצד לצד בבית, שומע חדשות, קורא באינטרנט. אז מה הם הבינו? מה חשוב בחיים? להיות איש העולם הגדול. לדעת מה נעשה בעולם."

"הילדים שלי? בדיוק הפוך. אני גם מגיע לבית הכנסת בשעה חמש וחצי בבוקר. בשעה שש וחצי אני עוזב אותו ועד השעה שבע וחצי בערב אני בבורסה.קונה, מוכר, צועק, צורח, רב, מתווכח. בשבע בערב אני סוגר את הטלפון, אומר למזכירה שלי: 'אין מיילים, אין טלפונים. עד מחר בבוקר'. אני מגיע הביתה, בשבע וחצי יש לי שיעור בגמרא, בשמונה וחצי שיעור בחסידות, בתשע וחצי שיעור בהלכה ובאחת עשרה וחצי אני לומד לבד שתי הלכות. עד הרגע שאני הולך לישון, אני רק לומד. מה הילדים ראו? הם לא יודעים שאבא כל היום רב והתווכח, הם רואים אבא שמגיע הביתה וכל דקה פנויה מנוצלת ללימוד. עוד שיעור, עוד שיעור, עוד שיעור... מה הם הבינו? שהדבר הכי חשוב זה ללמוד."

 

ילד לא מקשיב למה שאתה אומר, ילד מסתכל לראות מה אתה עושה. ילד מסתכל על מה אתה משלם, מה יקר לך, מה מלהיב אותך, מה באמת הדבר החשוב בעיניך. ובמילא אומרת התורה לאמא, אם את רוצה להעביר לילדים שלך, לדור הבא, תתאמצי יותר בעצמך. תדרשי מעצמך כפול ממה שאתה דורשת במקרה הרגיל ומתוך החיות שלך, מתוך ההתלהבות שלך, היוקר שאת מייחסת למצווה במילא זה יעבור הלאה כמו שצריך ויפעל את פעולתו.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים? ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות