בריאות

אתה מאוכזב? תשאל את עצמך למה!

הרב יגאל כהן בסיפור אישי על ניסיונות, אכזבות והשיעור החושב שאפשר ללמוד מהם


08/01/21 | כ"ד טבת התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

הקדוש ברוך הוא אוהב אתכם

הקדוש ברוך הוא אוהב כל אחד ואחת מכם.  למה? כי הוא ברא אתכם יש מאין, הוא מחייה אתכם כל שנייה ושנייה. כל אחד ואחת מכם, הוא מחייה בכל רגע ורגע והאהבה של הקדוש ברוך הוא אלינו היא אינסופית. אין סוף של אהבה, אין סוף של טוב, אין סוף של רצון רק לעזור לנו. האם הקדוש ברוך הוא ייתן למישהו בעולם לפגוע בך? להרע לך? בלי שהוא ירשה לכך? בלי שהוא ירצה בכך? בל שהוא ידע שזה לטובתך? התשובה היא לא.


הכל מלמעלה

"אין אדם נוקף אצבעו מלמטה" (מסכת חולין, דף ז, ע"ב), דפקת על פטיש ובלי כוונה דפקת על האצבע, לפני כן גזרו עליך מלמעלה. גזרו עליך מלמעלה זה אומר שהקדוש ברוך הוא, ישתבח שמו לעד, גזר על זה מלמעלה שאתה תקבל כך וכך. הקדוש ברוך הוא ככה גזר, ואם הוא לא היה גוזר, לא היה קורה בחיים שמישהו היה לקוח לך, נותן לך, לא מחזיר לך...


סיפור אישי של הרב

יש הרבה אכזבות בחיים. אני אומר לכם את האמת, אנשים איכזבו אותי, אני לא מאוכזב כי אני מסתכל על החיובי, חייבים לי כסף. באו אלי, בכו אלי, התחננו אלי, תעזור לי, תעזור לי... כשהיה לי - נתתי להם משלי, כשלא היה לי - נתתי להם מגמ"ח, אני לקחתי הלוואה מגמ"ח ונתתי להם. היה ל מקרה כזה, לפני כמה שנים, בן אדם שהגיע אלי בפרצוף נפוח ואמר: "הרב, אם אתה לא משיג לי 30,000 שקל, רוצחים אותי". חשבתי לעצמי, מאיפה אני אביא לו 30,000 שקל? ואמרתי לו: "דבר אתי מחר, אני אחשוב על זה".

הלכתי לישון בלילה, כל הלילה חלמתי שרוצחים אותו. אני אומר לכם את האמת, כל הלילה חלומות ביעותים הגיעו לי. כל הלילה חלמתי שהורגים אותו, ותופסים אותו ומפרקים אותו. הוא בא אלי, הרביצו לו מכות רצח. הוא היה חייב 30,000 שקל לשוק האפור. הוא התקשר אלי למחרת, אמרתי לו לבוא ולקחתי 30,000 שקל הלוואה מגמ"ח. שאלתי אותו: "איך תשלם את הכסף?" והוא אמר לי: "אני אתן לך 3,000 שקל בחודש. 10 צ'קים של 3,000 שקל בחודש". אמרתי לו: "תביא את הכסף, ותבוא תקח 30,000 שקל בחודש". 

נתתי לו צ'ק מהגמ"ח, 30,000 שקל שאני לקחתי. מגיע צ'ק ראשון, חזר. צ'ק שני - חזר. צ'ק שלישי, אמרתי: "אל תפקידו בכלל". הבן אדם נעלם. סגר את הטלפונים, נעלם לי לגמרי וגם לא ניסיתי לרדוף אחריו. ברגע הראשון, הייתה לי אכזבה. אין לי אכזבה, עכשיו אין לי אכזבה. אני שלמתי מכספי שלי 3,000 שקל כל חודש, להחזיר את הכסף לגמ"ח ושלום על ישראל.

נגזרה עלי גזירה שאני אפסיד 30,000 שקל. יכול להיות שחס ושלום, הייתה גזירה יותר קשה: שבר ביד, שבר ברגל, ילד חולה, איזו גזירה הייתה עלי. משמים ריחמו עלי ואמרו: יגאל כהן, אלו המעות כפרתך, חליפתך, תמורתך. אלו המעות ילכו לאבדון ואתה תיכנס לחיים טובים ולשלום. אין מצב בעולם שמישהו יקח לי 30,000 שקל בלי שהשם יתברך יגזור כך. אין כזה סרט, אין בעולם. גם אם כל צבא העולם יבוא וינסה לקחת ממך עכשיו דולר אחד, שקל אחד, 10 אגורות - הוא לא יכול. אין, אי אפשר! בורא עולם הוא מלך העולם. הוא שולט על כל הנבראים בצורה המקסימלית. 

המוח של הבן אדם ההוא קיבל הוראה מהקדוש ברוך הוא ללכת לרב יגאל, לבוא אלי ככה. אני מאוד רגיש, אני יכול לבכות. אני לא בוכה ליד אנשים כדי לא לשבור אותם. אבל אם הייתה לי רשות, הייתי יכול לבכות אתו. הוים הגיע אלי אדם ואמר לי: "אין לי טיטולים", אם עכשיו הייתי יכול, הייתי מתחיל לבכות. הוא בא עם התינוקת שלו, אני מכיר אותו, הוא בן אדם מסכן שאין לו כסף לטיטולים, אני יכול לבכות, זה כואב לי.

מי נתן לו בראש לבוא לרב יגאל? בורא עולם. הוא השליח. בורא עולם אמר לו, תלך לרב יגאל, קח ממנו 30,000 שקל ותחזיר או לא תחזיר, זו בחירה חופשית שלו. אבל לגביי? אני קיבלתי גזירה ש-30,000 שקל ילקחו ממני. למה? ודאי לי שזה לטובתי.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות