בריאות

הסיבה לכל המחשבות הרעות

הרב יגאל כהן מדבר על המקור לכל הפחדים, החרדות והמחשבות הטורדניות של האדם


06/08/20 | ט"ז אב התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

כל הפחדים שאתם מכירים

אני אומר לכם את זה, זה דבר שחקרתי הרבה זמן, בעצמי חקרתי, בתוך הנפש שלי. אם יש לך חרדות ממשהו, זה לא להתמקד ספציפית... יש רופאים, באים לבן אדם ואומרים לו: "תשמע, נרגיל אותך לג'וק. תתרגל אליו, תתחבב אליו, תחבק אותו, תנשק אותו, בסוף לא תפחד". אז לא תפחד מג'וק, תפחד מעכבר, זה לא נגמר.

למה בן אדם נורמאלי לא מפחד ממעליות, ואתה כן מפחד ממעלית? למה רוב האנשים לא מפחדים מ-X ואחד כן מפחד מ-X? למה לבן אדם אחד יש מחשבות שליליות על העתיד שלו, הוא כל הזמן מפחד: "מה יהיה?". השם ירחם, אני מרחם על האנשים האלה, בא לי לחבק אותם. אני לא יכול לעזור להם.

 

הסיבה לכל המחשבות הרעות

הסיבה לכל המחשבות הרעות, לכל החרדות, כל הפחדים וכל הדאגות - הנפש ריקנית. הויטמין העיקרי של הנפש שלנו הוא סיפוק - חיוך, גן עדן, טוב לי. יש חומר במוח שנקרא סרוטונין, הוא אחראי על מוליכים בגוף. כשהוא חסר, המוח עובר לתדר אחר, ואז מתחילות מחשבות לא נעימות. "למה אני חושב שלילי?", הסיבה היא פשוטה, הנפש מתרוקנת. גוף בלי אוכל - נחלש, נפש בלי סיפוק - נחלשת, היא נעשית פגיעה. 

קרה לכם פעם שמישהו פגע בכם ולא ראיתם אותו ממטר?, "סע אחי, סע". אני לא אומר "סע, סע" אבל בלב אתה אומר: "שמעתי, תהיה בריא. סע". ויום אחד, מישהו פוגע בך ואתה נפגע, אתה נפגע ואתה מתעצבן עליו. מה קרה? אתמול לא הפריע לך בכלל, והיום אתה כולך זועם עליו. הנפש שלך, רעועה. אתה תפוס בעצמך, אתה לחוץ, אתה מפחד, אתה חושש, אתה מרוקן.

 

רוצה שהמחשבות שלך יהיו חיוביות?

אתה רוצה שהמחשבות שלך יהיו מחשבות חיוביות? אתה רוצה שלא ייכנס לך שום פחד בלב? כשהנפש שלך מלאה, אתה לא מפחד. כשהנפש שלך מלאה, אתה לא חושב רע קדימה. הכל בסדר. הכל זורם. איך ממלאים את הנפש? מתי תהיה שבע? - וכשתהיה שבע, אתה מלך.  מתי תהיה שבע? - טוב לי במה שנמצא. לא רוצה משהו אחר! זה נראה יותר טוב כשישי לי דברים אחרים - נכון, אבל כמה יש לי עכשיו?

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות