אחרית הימים

הרב פינטו שליט"א: האם משיח כבר כאן?

הרב יאשיהו פינטו שליט"א נשאל האם האומרים שמשיח פה צודקים ורק צריך לפתוח את העיניים ולראות או שמא הוא צריך לבוא


16/06/21 | ו' תמוז התשפ"א
הרב יאשיהו פינטו שליט"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

הרב נשאל: "יש אנשים שאומרים שמשיח פה, צריך לפתוח את העיניים ולראות. ויש כאלה שאומרים שהוא צריך לבוא. או שהוא מסתובב בתוכנו, חלק מאיתנו, או שהוא צריך לבוא בעתיד ויש כל מיני דרכים שאומרים שיגיע, מהשמים, מכל מיני מקומות".

השיב הרב:

דיברנו על ה"אורח חיים הקדוש" שהיה קודש קודשים. אי אפשר להבין את ההשגה שלו. 'אור החיים הקדוש' (רבי חיים בן עטר) היה גר במרוקו. היו לו הרבה בעיות, הוא נלקח לבית סוהר, לא זכה לילדים, הוא ברח לארץ ישראל... 'אור החיים הקדוש' היה קדוש עליון. 'אור החיים הקדוש' וגם 'החת"ם סופר' אומרים דבר מפחיד, הם אומרים: "מה זה המשיח?", "איך יבוא המשיח?", ו'החתם סופר' מאריך על זה הרבה ואומר: "המשיח זה בן אדם שחי כל דור בתוך הדור וגם הוא לא יודע שהוא המשיח".

כמו משה רבינו, שלא ידע עד גיל 80 שהוא הגואל של עם ישראל. הוא היה בורח מהכושים, היה בורח למדייין, היה רדוף. הוא לא ידע שהוא הגואל שהשם שלח אותו. פתאום, בגיל 80, בסנה, רוח השם נכנסה בו והקדוש ברוך הוא אמר לו: "לך לגאול את עם ישראל".

אומר רבינו 'החתם סופר': "המשיח, כל דור נמצא בדור שלו". ברגע הנכון הקדוש ברוך הוא ישרה רוח על המשיח ויגיד לו, הנה עכשיו, יש זכויות לעם ישראל, לך תגאל את עם ישראל. וזה תלוי בכלל עם ישראל שהמשיח יבוא ובפרט של אותו אדם, המשיח, שיש בו ניצוץ של משיח, שהוא מתנהג טוב. ואיפה נמצאת נשמת המשיח? במקום בשמים שנקרא 'קן ציפור', שם נמצאת נשמת המשיח. ומשיח כל דור חי פה,ואם הדור ראוי ואותו אדם שהוא המשיח ראוי, הנשמה של 'קן ציפור' יורדת ומתעברת בו והוא נהיה כהן.

מסופר על אותו יוסף, כולם מכירים את הסיפור, היה אדם שהיה צריך להיות המשיח. הוא הסתכל בראי ואמר: "מתי שכולם ידעו שאני המשיח, מה יגידו עלי? והפך להיות אחד האנשים הבזויים בעם ישראל. הוא היה צריך להיות המשיח. סיפור מפחיד. הוא היה צריך להיות המשיח, הפסיד את הכל.

המשיח כל דור נמצא, בכל דור אם הדור יהיה זכאי ואם אותו אדם לא יקלקל את מעשיו, הנשמה מ'קן ציפור' תתעבר בו. יכול להיות היום, מחר, עוד שבוע, עוד שנה ואם חס ושלום עוד יתעכב, זה יתעכב. כמה שזה מתעכב זה נהיה יותר קשה.

זקוקים לישועה? רוצים להחיש את הגאולה הפרטית שלכם? כנראה שזה מה שאתם צריכים!

 

 

עוד מאמרי תוכן בנושא אחרית הימים
X
  • © כל הזכויות שמורות