אחרית הימים

חשוב: כך נינצל במלחמה האחרונה

משגיח ישיבת לייקווד רבי נתן וכטפויגל מביא בשיחה לתלמידיו את דבריו של המהרי"ל דיסקין, מי יזכה להינצל במלחמה האחרונה לפני בוא הגאולה


04/01/22 | ב' שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

לאחר מלחמת העולם הראשונה, שגבתה קורבנות רבים והתחוללה בכמה חזיתות, ניגשו תלמידיו של ה"חפץ חיים" אל רבם ושאלו אותו האם מדובר היה במלחמת גוג ומגוג שלפני בוא הגאולה.

מספר תלמידו הקרוב רבי אלחנן וסרמן הי"ד, כי הח"ח השיב בשלילה והוסיף כי לאחר המלחמה תהיה רגיעה לזמן מה ולאחר מכן תבוא לעולם מלחמה נוספת, ושוב יחזור השלום לעולם, אבל המלחמה האחרונה תהיה הקשה מכולן.

 

באותה תקופה בה היו איומים רבים סביב פצצת האטום, שימש הרב נתן וכטפויגל זצ"ל כמשגיח בישיבת ליקווד. הרב כינס את תלמידיו לשיחה מיוחדת ואמר: "כיצד ייתכן שבן ישיבה חושש? האם עם ישראל ככל העמים הוא? מי שמבדילל ומפריש עצמו משאר העמים אל לו לחשוש. הוא יינצל מכל סכנה, גם מפצצת אטום! הדבר ברור מעל לכל ספק, ובלבד שיהיה מופרש ומובדל מכל העמים. הקב"ה מבטיח לעם ישראל: 'הבדלתי אתכם מכל נעמים... ואבדל אתכם מן העמים להיות לי' (ויקרא כ', כד-כו). אם אתם מבדילים עצמכם משאר אומות העולם- אני אשים עליכם השגחה מיוחדת שלא יאונה לכם כל רע".

 

באותה שיחה סיפר הרב וכטפויגל זצ"ל לתלמידיו, כי קבלה היא בידו מאת הגאון רבי יהושע לייב דיסקין: "לא נדרש מאיתנו להיות אחד מל"ו צדיקים נסתרים או לעשות דברים נשגבים בכדי להינצלבמלחמה האחרונה", הוסיף הרב ואמר, "רק דבר אחד נדרש מאיתנו- לא תלכו בחוקות הגויים. שלא תהיה לנו קירבה ושייכות, לא אל התרבות שלהם, לא אל הספרות, וכמובן לא למוזיקה או לעיתונים שלהם. כך אנו אומרים לקדוש ברוך הוא אנחנו רק איתך, אנו ברשות אחרת ואיננו מתערבים בגויים, פרוס עלינו את ההשגחה המופלאה השמורה ליראי ה'".

 

הרב הסביר כי דבר דומה אנו מוצאים בגלות מצרים, שם רש"י מסביר כי עם ישראל לא שינו שמם, לשונם ומלבושם- על אף ששהו שנים רבות במצרים שמרו על עצמם, וכך בעצם זכו להינצל מן הגלות ולהגיע עד לקבלת התורה בהר סיני.

 

כיצד נינצל מחבלי משיח? צפו:

זקוקים לישועה? רוצים להחיש את הגאולה הפרטית שלכם? כנראה שזה מה שאתם צריכים!

 

 

עוד מאמרי תוכן בנושא אחרית הימים
X
  • © כל הזכויות שמורות