חינוך ילדים

אבא, אל תהיה חוקר פרטי!

הרב אליהו רבי מבקש ממך לשאול את עצמך האם אתה מתפקד בתור חוקר פרטי מול הילדים, אם כן אתה חייב לקרוא את הדברים שלו


04/10/21 | כ"ח תשרי התשפ"ב
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

חינוך ההורים

כשאנחנו מחנכים את עצמנו כהורים, אנחנו זוכים לילדים נפלאים. אתם מכירים הורים שאוהבים להרגיש כמו בלשים? ההורים הללו שיודעים לעטות על עצמם סמלים של החוקר הפרטי שהצליח ועלה על הילד הקטן החצוף הזה.  אתם מכירים את ההורים שיודעים לחכות לבנים שלהם בדיוק בצמתים הכי חשוכים, ולומר להם: "אה! תפסתי אותך!"?

 

תן לו הזדמנות

תתפלאו, הקדוש ברוך הוא שהוא כל יכול ויודע, ואין משהו שנסתר מחמתו, החליט להתמם גם בפני האדם הראשון וגם בפני קין בנו הרוצח. הקדוש ברוך הוא לא הגיע ואמר: "מה קורה פה?", "תתביש לך!". הוא שאל: "אייכה?", הוא ניסה להביא לכך שאדם יפתח את פיו לבד. גם אדם וגם קין. אמר להם הקדוש ברוך הוא: "מה קרה שם בדיוק? ספרו לי". הם לא עמדו במבחן, אבל לפחות קיבלו הזדמנות. 

 

אתה רק מרוויח

כאשר הענקת לבנך הזדמנות, הרווחת שני דברים:

דבר ראשון- יש לו אפשרות לומר לך לבד מה קרה, ולהחליט מיוזמתו שהוא חוזר בו ולא בלית ברירה. כי מי שחוזר בו בלית ברירה, זה לא באמת מוכיח על שינוי דרך.

דבר שני - הוא יודע שאתה לא שונא אותו. הוא יודע שאתה לא מחפש אותו ולא מנסה להפליל אותו.

מאידך, אדע שאבא לא חיפש אותי. אני יודע שאבא לא שמח במפלה שלי. אני יודע שאבא לא מאושר לתפוס אותי". איך אני יודע? כי זה לא מה שקפץ לו, הוא לא קפץ ואמר לי 'תפסתי אותך', הוא נתן לי ם לא הרווחת את שני הדברים הללו, והילד באמת כופר ולא מגלה לך מה קרה, ואז אתה באמת כן אומר לו את מה שאתה רוצה לומר, הילד יודע: "אני מבין שאבא עלה עלי, אבל אני יואת האפשרות לעשות זאת לבד. אם אבא נתן לי את האפשרות לחזור בי לבד, זה אומר שהוא לא באמת מחפש להוכיח לי, עד כמה הוא יודע להיות חוקר ובלש פרטי.

 

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות