מגזין תהילים

מושכים אור ושפע על האדם, ומביאים אל חייו ישועות. 5 עובדות על ספר תהילים

על פי המובא במקורות, את מזמורי התהילים נהגו הלוויים בבית המקדש לזמר למלכו של עולם, בעת שעסקו בעבודת הקורבנות. לא בכדי מייחסים לתהילים עוצמה רוחנית כה גדולה


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

"לא רעב ללחם, ולא צמא למים – כי אם לשמוע את דברי ה'" – כך מתוארת נבואת אחרית הימים בספר עמוס, על העתיד להתרחש בימות המשיח. או אז 'תתנפח' קיבתם הרוחנית של האנשים מרעב, ויחפשו הם את קרבת ה' ואת מוצא פיו. ורק לכשימצאו אותן, יבוא רעבונם על סיפוקו.
חלק מהמזון הרוחני שהשאיר לנו הקב"ה ברחמיו בדורות אלו, לבל נרעב חלילה למוות, הוא ספר התהילים החשוב המיוחס לדוד המלך. לאורך כל הדורות – הקורא בספר זה, חש סוג אחר של התעלות ורוממות הנפש, לעתים עד כדי שכחה טוטלית מהרעב (החיסרון) שעליו התפלל. אז מהו בעצם ספר התהילים, כיצד הוא בנוי ולמה חכמינו כל כך מפליגים בשבחו? לפניכם חמש עובדות מרתקות במיוחד:
  1. ספר התהילים מיוחס לדוד המלך, ובתלמוד הבבלי מובא כי דוד המלך בעצם חיבר אותו על ידי עשרה זקנים: אדם הראשון, מלכי צדק, אברהם אבינו, משה רבנו, הימן, ידותון, אסף ושלושת בני קורח.
  2. פרקי התהילים (שנקראים גם מזמורים) בספר מחולקים למאה וחמישים סך הכל, אך ישנו מזמור נוסף (קנ"א) שאינו נכלל כלל בספר, אלא מצוי בין מגילות מדבר יהודה. עם זאת, יצוין כי לטענת חז"ל, ספר התהילים מכיל 147 מזמורים בלבד (ככל הנראה החשיבו מזמורים מסוימים כגון א-ב, קו'-קז' וכו' – כמזמור אחד).
  1. על פי המובא במקורות, את מזמורי התהילים נהגו הלוויים בבית המקדש לזמר למלכו של עולם, בעת שעסקו בעבודת הקורבנות. לא בכדי מייחסים לתהילים עוצמה רוחנית כה גדולה, שהאומר אותם (אף ללא הבנת המשמעות העמוקה החבויה בתוכם) משפיע על עצמו ועל הסובבים אותו, שפע ברכה וישועה.
  2. הייחודיות של ספר התהילים היא בכך שלא משנה איזה אדם קורא אותו, מהו מצבו הרוחני ועם אילו בעיות הוא מתמודד – המזמורים 'מתאימים' עצמם לכל אדם, בכל ניסיון שהוא. הלשון המיוחדת שבה נכתבו המזמורים, מסוגלת לפתיחת הלב ולהשתפכות הנפש. ולכן, במשך כל הדורות, בכל עת שבה נמצאים בני ישראל בצרה, וזקוקים לישועה – מילות המזמורים מנחמות, מעודדות, משדרות אמפתיות ויוצקות אור קטן במנהרה החשוכה שכל אחד מאיתנו צועד בה לפעמים.
  3. מזמורי התהילים מחולקים לשלושה נושאים עיקריים: הנושא האישי, הנושא הלאומי והנושא האמוני. השם 'דוד' מוזכר ב-73 מזמורים, השם 'אסף' מוזכר ב-12 מזמורים, השם 'בני קורח' מוזכר ב-11 מזמורים, השמות 'שלמה' ו'איתן האזרחי - מוזכרים בשני מזמורים כל אחד, והשם 'משה' מופיע במזמור אחד. בשם 'ידותון', המוזכר בשלושה מזמורים, ישנה מחלוקת על משמעות השם. יש הטוענים כי מדובר בשמו של אחד המשוררים מבית לוי, ואחרים טוענים כי זהו שמו של כלי נגינה מיוחד, שבו נהגו לנגן באותה תקופה.

לתהילים יש כח! מתמודדים עם קושי? את זה אתם חייבים לנסות >>>

מגזין תהילים

מפתיע: השיטה המיוחדת לקריאת תהילים שטמונה בה סגולה עצומה!

מגזין תהילים

אל תדלגו על זה: קראו את הכתבה הבאה ותזכו לעשות חסד אמיתי

מגזין תהילים

תהילים פרק קי"ט - חלק 3

מגזין תהילים

תהילים פרק קי"ט - חלק 2

מגזין תהילים

תהילים פרק קי"ט - חלק 1

מגזין תהילים

הזמר ואיש החסד מתחנן: ’’תקרעו שערי שמים עבור הכלה שלי’’

מגזין תהילים

אם היה ’’בנק תהילים’’ - כמה מזמורים היו נזקפים שם לזכותך?

מגזין תהילים

אמא ואבא מתחננים, זה מה שיכול לעזור - פרק תהילים!

מגזין תהילים

מעלת קריאת התהילים מדי יום - מדהים

מגזין תהילים

נותן כח לקריאת תהילים יומית: מה אמרו חז"ל וגדולי ישראל על מעלת התהילים

מגזין תהילים

תהילים ק"נ - י"ג הילולים המרמזים לשלוש עשרה מידות שבהן הקב"ה מנהיג את העולם

מגזין תהילים

מדוע בוחרים חילוניים לקרוא פרקי תהילים?

מגזין תהילים

פרקי תהילים לרפואה שלימה מהרבנית קניבסקי

מגזין תהילים

פִּרְקֵי תְּהִלִּים שֶׁאוֹמְרִים בְּבֵית הֶעָלְמִין

מגזין תהילים

התהלים מסוגלים לרפואת החולה

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות