סוכות

11 סגולות לסוכות - סגולות בדוקות, מועילות ומשמחות

אספנו עבורכם 11 סגולות מיוחדות ובדוקות לסוכות, מגדולי ישראל בדורות השונים


05/10/23 | כ' תשרי התשפ"ד
סוכות

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

1. כתוב בזוהר הקדוש, שמצוות סוכה מגינה על האדם בעת צרה.

2. כתוב בתיקוני הזוהר, שמי שמקיים מצוות סוכה, הקדוש ברוך הוא מסכך עליו בעולם הבא, ומגן עליו מכל מלאכי חבלה כשהוא יוצא מהעולם הזה והולך לעולם הבא.

3. כתב בספר סגולות ישראל בשם ספר לבושי מכלול, מצוות סוכה היא סגולה לאריכות ימים, ורמז לכך ממה שאמרו חז"ל, כל שבעת הימים צא מדירת קבע ושב בדירת עראי, דהיינו על ידי מצוות ישיבת סוכה בשבעה ימים של סוכות יזכה להאריך ימים בעולם הזה שהוא דירת עראי.

4. בכף החיים הביא מהיפה ללב בשם הפסיקתא, על הפסוק "חג הסוכות תעשה", אם עשית כן עכשיו, יהי רצון שתעשה כן לשנה האחרת, ודרשו כן ממה שכתוב "תעשה" ולא אמר "עשה".

5. כתב בספר צמח צדיק, מי שהוא תמיד בצער ויסורים ר"ל, אזי הסגולה לזה שיקיים מצוות סוכה כדת וכהלכה, ובזכות זה יתבטל ממנו כל מיני יסורים, והרמז על זה אמרו ז"ל המצטער פטור מן הסוכה. ובספר סגולות ישראל כתב, שעוד יש רמז על זה ממה שכתוב בספר תהילים (פרק כז) "כי יצפנני בסכה ביום רעה".

6. כתב החיד"א זצ"ל בספר שמחת הרגל, שמצוות סוכה מצילה את האדם מיצר הרע.

7. מצוות סוכה מועילה לכפר לאדם במקום עונש גלות, וכפי שהובא בשם המהרי"ל, כל אדם יעשה סוכתו קבע ודירתו עראי, שאם חס ושלום נגזר עליו גלות נתכפר בזה. וכן כתב בספר פלא יועץ אודות אלו שלא יושבים בסוכה אלא דרך עראי ואוכלים וישנים חוץ לסוכה, ולו חכמו ישכילו כמה חביבה מצווה זו בין לפי הפשט, והיא העומדת לאדם לכפר במקום גלות וכו'.

8. כתב בספר חמדת ימים, שסגולה רבה היא מאוד למכבד את חג הסוכות להוציא עליו הוצאות במאכל ובמשתה לכבוד הא-ל יתברך, להיות שבע ודשן במזונותיו כל השנה. ויוציא הוצאות חג הסוכות בשמחה, וסגולתו שיחזרו הוצאותיו בכפליים.

9. עוד כתב בספר חמדת ימים, שהמארח עניים על שולחנו בחג הסוכות, מתברך מפי אבותינו הקדושים בשבע ברכות עליונות, ומובטח הוא שלא יחסרו מזונותיו כל השנה.

10. הובא בספר סגולות ישראל בשם ספר מראה הילדים, הלומד מסכת סוכה ואומר קדיש דרבנן, לא יגלה ולא יקרה לו שום מקרה עם איש אלם וחמסן ואכזר כל אותו החודש.

11. כתב בספר המדות, סגולה למחלוקת ללמוד מסכת סוכה. ובספר סגולת ישראל הביא לכך רמז ממה שכתוב בספר תהילים (פרק לא) "תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא סוכות
X
  • © כל הזכויות שמורות